Glukomannaani

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Glukomannaani

ViestiKirjoittaja saara » 22.08.2014 22:00

Hiilareita, siis turhaa sokeria vähentämällä vähensit myös " tyhjiä " kaloreita, jotka jäävät
lihottamaan. Eli kertomallasi toimintaperiaatteella olet kuitenkin syönyt vähemmän lihottavia ja kuluttanut enemmän, se on pikällä tähtäimellä hyvä ja kannatettava toimintamalli
Rasvahan ei nykykäsityksen mukaan ole esim diabeetikoille ollenkaan niin vaarallista kuin hiilihydraatit
Sokeriakin elimistö tarvitsee mutta kykenee sitä muodostamaan muutenkin kuin sokeripitoisilla
hiilaripommeilla, jotka taas aiheuttavat normaalioloissakin vaarallisia "sokeripiikkejä" Ne puolestaan katsotaan yhdeksi osaksi diababeteksen, varsinkin kakkostyypin, siis itsehankitun,
ns elämäntapadiabeteksen aiheuttajista.
saara

ViestiKirjoittaja Hermes » 22.08.2014 22:56

Ehkä olen tosiaan kuluttanut enemmän energiaa kuin tallentanut kehooni läskin muodossa, mutta sen toteuttaminen ei ollut todellakaan sellaista, että yksinkertaisesti "kuluta se minkä syöt", jne. Esimerkiksi makroravinteiden (hiilarit, rasva ja proteiini) suhteiden muuttaminen muutti kokonaan ruokahaluani ja ruokailukäytäntöjäni. Viime aikoina esimerkiksi jotkut tahot ovat puhuneet 2/5-paastoilun hyödyistä. Nyt kun olen muuttanut ruokavalioni suurista hiilarimääristä enemmän rasvaan perustuvaksi, niin voin myös aika helposti esimerkiksi melkein paastota kokonaisen päivän. En siis harrasta paastoamista, mutta voin tarpeen mukaan helposti jättää väliin esimerkiksi aamupalan ja myös lounaan, enkä väsy ollenkaan. Kehoni on kenties tavallaan sopeutunut erilaiseen makroravinteiden suhteeseen, jossa on enemmän rasvaa hiilareiden kustannuksella. Mielestäni siis minun tapauksessani nimenomaan painonpudotuksessa oli lopulta tärkeintä ravinnon *laadun* muuttaminen, ei sen määrän säätely, nälän kestäminen tai liikunnan lisääminen, tms. Tietysti kun sain lisää energiaa, niin aloin myös liikkua enemmän ja niin edelleen, mikä vaikutti taas muihin asioihin ja niin edelleen.
Hermes

ViestiKirjoittaja saara » 22.08.2014 23:04

Minä olen kokeillut tuota 2+5 paastoilua, kahtena ei peräkkäisenä päivänä viikossa n. 500 kaloria, muina normaalisti.Ei se pahaltakaan tuntunut,En kumminkaan jaksanut pitkällä tähtäimellä siihen ruveta. Olen myös kokeillut parin kolmen päivän nestepaastoa elimistöäni puhdistaakseni silloin tällöin. Tuo nestepaasto olisi hyvä tehdä useamminkin, ainakin itse tunsin oloni sen jälkeen paremmaksi.

Hermes, mainitset tuossa ravinnon laadun muuttamisen ,et määrän, mutta muuttaessasi ravinnon laatua terveellisempään suuntaan vähensit samalla turhia kaloreita, muuten et olisi laihtunut.
saara

ViestiKirjoittaja Hermes » 22.08.2014 23:33

saara kirjoitti:Hermes, mainitset tuossa ravinnon laadun muuttamisen ,et määrän, mutta muuttaessasi ravinnon laatua terveellisempään suuntaan vähensit samalla turhia kaloreita, muuten et olisi laihtunut.

Ravinnon laadun muuttaminen oli mielestäni yksi tärkeimmistä syistä siihen, että tiputin painoani niin paljon ja pysyvästi. Tietysti varmasti kehoni on vapauttanut energiaa enemmän kuin se on varastoinut, mutta siihen lopputulokseen minun tapauksessani oli mielestäni tärkeimpänä se, että tietoisesti muutin ravintoni laatua. Lisäsin myös esimerkiksi liikuntaa, mutta erilaisista syistä johtuen uskon, että ainakin minun tapauksessani nimenomaan painonpudotus johtui enemmän ruokavalion laadun muuttamisesta kuin liikunnan lisäämisestä. Siis nimenomaan johtui, syy ja seuraus -mielessä.

Lisäyksenä, sanot tuossa lainauksessasi, että olen muuttanut ravintoani "terveellisempään" suuntaan. Yleinen konsensus ei ole sellainen, että olen muuttanut ravinnon laatua terveellisempään suuntaan. Olen nimenomaan rajoittanut tiukasti hedelmiä, ruisleipää ja perunoita, ja syönyt enemmän rasvaa. Sehän on ei-terveellistä?
Hermes

ViestiKirjoittaja SADE » 23.08.2014 10:52

saara kirjoitti:
SADE kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Eikös tuota glukomannaania vastaavaa tuotetta (Vi-siblin, ispagulan siemenkuori, Rakeet) myydä apteekissa? Vai onko reseptituote? Käytetään ummetukseen ja "rasvasiepparina" vanhuksilla.

Mitä muuten tarkoittaa "rasvasieppari"?

Rasvasiepparilla tarkoitetaan "rasvanpolttajia "joiden sanotaan sitovan itseensä kolesterolia ja alentavan elimistön rasvapitoisuuksia. Lääkärin määräämät kolesterolia alentavat lääkkeet, statiinit ovat nekin kiistelyjä vaikutuksiltaan ja varsinkin sivuvaikutustensa takia Luontaistuotekaupan rasvasiepparit ovat humpuukia , elimistö pystyy käyttämään hyväksi myös näiden tuotteiden sitoman rasvan, eli rasva ei tule ulos suolesta vaan jää elimistöön suurelta osin. Mutta neste poistuu antaen vaikutelman laihtumisesta.
.Todennäköisesti lihominen vain hidastuu näillä rasvasieppari valmisteilla . Ne läskit , jotka jo ovat eivät todellakaan katoa/imeydy/sieppaannu mihinkään minkään ihme pillerin avulla . Vai olisiko maailmassa yhtään ylipainoista ihmistä , jos läski sulaisi jollain ihmepillerillä?? Useimmat näista luonnontuotteista siis toimivat nesteenpoistajina, diureetteina ,kun elimistö kuivuu, ihminen kuvittelee laihtuvansa, Eräs niistä haitoista joita nämä valmisteet aiheuttavat on jatkuva ummetus jos ei huolehdia riittävästä nesteytyksestä, sisältäväthän ne myös kuitupitoisia aineosia..Läskistä johtuva ylipaino lähtee pysyvästi vain tavalla joka jokainen tietää - kuluta enemmän kuin syöt .
Luonnonmukaisena rasvasiepparina ovat luonnon kuituvalmisteet ja runsas kuitupitoinen ravinto joka pitää kylläisenä ja hillitsee ruokahalua. Pysyvää pikatietä onneen ei ole, se saavutetaan vain ja ainoastaan elämäntapojen täydellisellä muutoksella Riittävä nesteensaanti on päivittäin turvattava.

.

Sittenhän Vi-sibliniä kannattaisi käyttää (ihan vaan "myrkkyjen" poistajana). Taidan ostaa tänään.
SADE

ViestiKirjoittaja Beth II » 23.08.2014 12:25

Minua laihduttaa vain 20 pisten (painovartiat) edestä syöty ruoka, ei välia, mitä syön, mutta kaloripitoisimmissa on enemmmän pisteita. Eli laihdun, jos syön hyvin vähän, tietenkin pitää liikkua, se on muutenkin hyvä. Silloin voi syödä jokin ylimääräinen piste.

Aloitin tänään laihdutus. Minulla nousi LDL pahasti, mutta jätin liikunta kokonaan pois, ja mässäilin mitä sattuu. Lihonutkin.
Beth II

Edellinen

Paluu Romulaatikko