minätäällä kirjoitti:Maailman Psykiatriyhdistyksen (WPA) eettisessä ohjeistossa psykiatriselle työlle (vuodelta 1996) sanotaan mm., että potilaalla on oikeus tulla hyväksytyksi osapuoleksi hoitosuhteeseen, joka perustuu keskinäiseen kunnioitukseen ja luottamukseen ja mahdollistaa potilaan vapaan ja tietoisen päätöksenteon. Potilaalle on tarjottava olennaista tietoa, niin että hän kykenee järkeviin, omien henkilökohtaisten arvojensa mukaisiin ja parhaina pitämiinsä päätöksiin.
Kyllästynyt kirjoitti:Olisi mielenkiintoista kuulla minkälaisia verukkeita on käytetty potilaskertomustietojen pimittämiseksi sinulta.
Kyllästynyt kirjoitti:zulu kirjoitti:Mistä hoitokulttuurin huonosta tasosta te jauhatte? Itse kävin psykoanalyysissä iki kymmenen vuotta ja hyvää teki!..
Hoitosi taisi sittenkin jäädä joko kesken tai muusta syystä tuloksettomaksi.zulu kirjoitti:... Kumpikaan meistä, siis analyytikkoni tai minä, ei puhunut mistään potilaskertomuksista tai potilaspapereista, ei sellaisia oikeasti kukaan tarvitse.![]()
Potilaspapereitako ei tarvita? Sepä merkillistä; ilmeisesti koko terveydenhuolto tekee sinun mielestäsi tarpeettomia asioita.
minätäällä kirjoitti:Ei vaan synkkaa. Minusta syy on hänen eikä minun.
On varmaan vaan perheterapeutti terapiakoulutukseltaan.
Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa