Juotko kertakäyttöpullosta jatkuvasti?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Juotko kertakäyttöpullosta jatkuvasti?

ViestiKirjoittaja saara » 17.08.2014 21:36

http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1 ... os=ksk-nln

Huffington Post:
-Käytätkö kaupasta ostettua muovipulloa kerta toisensa jälkeen uudelleen? Se voi olla terveysriski. Vaikka pullossa säilytettäisiin pelkästään vettä, se voi lehden mukaan olla todellinen bakteeripesä.

Jatkuvassa käytössä muovi voi ohentua ja siihen saattaa tulla halkeamia ja naarmuja, joissa bakteerit erityisesti pesivät. Lehden mukaan halkeamien bakteerit voivat olla suurempi terveysriski kuin muovista irtoavat kemikaalit.-
saara

Re: Juotko kertakäyttöpullosta jatkuvasti?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 17.08.2014 21:43

Minä olen juonut jatkuvasti vuosien ikäisistä pyöräilijän
juomapulloista pesemättä niitä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja saara » 17.08.2014 21:51

Psykopatologia kirjoitti:Minä olen juonut jatkuvasti vuosien ikäisistä pyöräilijän
juomapulloista pesemättä niitä.

Vatsassasi kasvaa resistentti bakteerikanta! 8-)
saara

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 17.08.2014 21:59

Taitaa niitä olla jokunen kilo.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 17.08.2014 22:43

En koskaan kosketa huulilla pulloa, vaan kaadan suoraan suuhun ja kallista päätä taaksepäin. Pesen pullon aina salikäynnin jälkeen ulkopuolelta kuumalla vedellä ja astianpesuaineella. Hikiset kädet likaavat pullon pinnaltaan ällöksi. Ja ne jumppasalit ovat varsinaisia bakteeripesiä. Pulloa tulee myös vaihdettua, siis kierrätettyä vanha ja ostettua uusi, toisinaan.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Maaria » 18.08.2014 22:25

Minulla on juomapullo, jonka pyrin aina lenkin ja juomisen jälkeen
ainakin huuhtelemaan kuumalla vedellä.
Joskus se jää...

Hilppa, minä en osaa juoda niin, koskettamatta suuosaa.
Yritin, mutta se tuntui hankalalle.
Maaria

ViestiKirjoittaja saara » 18.08.2014 23:03

En osaa juoda pullon suusta, mukana on aina kertakäyttömuki jonka voi käytön jälkeen heittää roskiin. Juomapullona on mikäli mahdollista pieni lasipullo joka kulkee mukavasti matkassa. Olen huvittuneena seurannut kuinka ihmiset katsovat pitkään, kun kaivan laukusta pienen "viinapullon "ja alan kaataa mukiin, näin siis helteellä.
saara

ViestiKirjoittaja SADE » 19.08.2014 09:37

Hilppa kirjoitti:En koskaan kosketa huulilla pulloa, vaan kaadan suoraan suuhun ja kallista päätä taaksepäin. Pesen pullon aina salikäynnin jälkeen ulkopuolelta kuumalla vedellä ja astianpesuaineella. Hikiset kädet likaavat pullon pinnaltaan ällöksi. Ja ne jumppasalit ovat varsinaisia bakteeripesiä. Pulloa tulee myös vaihdettua, siis kierrätettyä vanha ja ostettua uusi, toisinaan.

Tropiikissa töissä ollessani juodaan usein juuri näin. Johtuu siitä, että yleensä aina joku joukossa joka unohtanut vesipullon. Jaetaan siis yksi vesipullon useamman kesken, mutta ehtona on, että kukaan ei koske pullonsuuta.
SADE

ViestiKirjoittaja Hilppa » 19.08.2014 11:19

SADE kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:En koskaan kosketa huulilla pulloa, vaan kaadan suoraan suuhun ja kallista päätä taaksepäin. Pesen pullon aina salikäynnin jälkeen ulkopuolelta kuumalla vedellä ja astianpesuaineella. Hikiset kädet likaavat pullon pinnaltaan ällöksi. Ja ne jumppasalit ovat varsinaisia bakteeripesiä. Pulloa tulee myös vaihdettua, siis kierrätettyä vanha ja ostettua uusi, toisinaan.

Tropiikissa töissä ollessani juodaan usein juuri näin. Johtuu siitä, että yleensä aina joku joukossa joka unohtanut vesipullon. Jaetaan siis yksi vesipullon useamman kesken, mutta ehtona on, että kukaan ei koske pullonsuuta.

Myös muodostelmajoukkueissa tytöt toimivat noin. Jos joltakin on jäänyt juomapullo koppiin, voi kysyä pulloa lainaksi ja kaveri vastaa, että ei ole koskenut pullon suuhun.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Huolieilinen » 19.08.2014 22:41

En. Ostan uuden kertakäyttöpullon. No okei, pari kertaa olen käyttänyt uudestaan, lähinnä koiran kanssa lenkkeillessä/automatkoilla.
Huolieilinen

Paluu Romulaatikko