EU:n Venäjän-politiikka fokuksessa

Re: EU:n Venäjän-politiikka fokuksessa

ViestiKirjoittaja Mirri » 18.08.2014 22:46

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Asiantunteva kommentaattori on tervetullut!

Missä ne asiantuntevat kommentit ovat?

Uskon olevani tilanteesta paljon huonommin perillä kuin Beth.

Mielipiteet, ajatukset ja tapa millä ne ilmaistaan, ovat sitten oma juttunsa.

Niin minäkin uskon. Muttei minun tietämättömyyteni tee Bethistä asiantuntevaa kommentaattoria.
Mirri

ViestiKirjoittaja Beth II » 18.08.2014 23:12

Psykopatologia kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:
Kuva
Russian military vehicles maneuver on a road 9 miles from the Ukrainian border in the Rostov-on-Don region,
Russia, Aug. 15, 2014. (AP Photo/Pavel Golovkin)

News / Europe http://www.voanews.com/content/ukraine- ... 14222.html

US: No Confirmation on Reports Russian Military Entered Ukraine
(- -)

Tässä Bethille pustle!

Minulla on nyt, PP, yksi ratkaisu - kärjistettynä: Suomi Natoon. Valkoiseksi maalatut rekat olivat hujausta, tyhjät oli, suurin osaa niitä kääntyi pois heti kun ukrainalaiset ehdotti skannausta. Muuten koko pullistelu on putinin epätoivoinen PR, sieltä saattiin enimmäkseen vain vetta ja suolaa.
Beth II

ViestiKirjoittaja Mirri » 18.08.2014 23:16

Beth, millä tavoin Suomi Natoon -ratkaisu auttaisi Ukrainaa?
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.08.2014 23:19

Mutta miksi Ukrainan presidentin kanslia kusettaa?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Beth II » 18.08.2014 23:25

Psykopatologia kirjoitti:Mutta miksi Ukrainan presidentin kanslia kusettaa?

Saanko konkreettisemmin, missä kusettaa?
Beth II

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.08.2014 23:28

Että Ukrinan tykistö on tuhonnut osan yllä mainittua sotilaskolonnaa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Beth II » 18.08.2014 23:44

Mirri kirjoitti:Beth, millä tavoin Suomi Natoon -ratkaisu auttaisi Ukrainaa?

Jos Suomi ei mene Natoon, moni kuolee täällä, minä ensimmäisten joukossa. Jos Putin sekoaa lisää, mikään ei estä häntä tunkeutumasta tännekin, ja minä en voi auttaa enää minulle rakkaita ihmisiä Ukrainassa. Sillä tavoin se Naton ratkaisu auttaisi.

Nurkkaan ahdistettu rotta puree, minä en luota Putiniin pisarankaan verran. Putin on nykyajan Hitleri. Olen nähnyt vuosien varrella siellä kehittyvän mitä vastenmielisemman fasismin, ja sitä olen kirjoittanut täälläkin, että pitäneet sitä. Nyt Putler teki sudeettien kopion, malesialainen Boing Amsterdamista on ammuttu alas, 40 miljoonan maa elää jo puoli vuotta kauheassa stressissa ja hädässä, kremli kylvää kuolemaa ja kauhua..

Venäjällä valtion budjetti mitoitettu 120 $ öljybarrelilta, jos se alenee alle sadan loppu tulee koko maalle. Mitä ne tekee sitten, en tietä, tuskin mitään fiksua, todennäköisesti muuttuvat Pohjois-Koreaksi. Jo nyt siellä agression määrä on luokka joukkohulluus.

(Täydensin yhden lausen)
Viimeksi muokannut Beth II päivämäärä 19.08.2014 00:26, muokattu yhteensä 1 kerran
Beth II

ViestiKirjoittaja Beth II » 19.08.2014 00:19

Psykopatologia kirjoitti:Että Ukrinan tykistö on tuhonnut osan yllä mainittua sotilaskolonnaa.

Missä hän sanonut näin?
Beth II

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.08.2014 01:00

Tässä ketjussa aiemapana - ja myös kolonna-kuvaan liittyvässä tekstissä
- on ko. tiedot.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.08.2014 13:41

Matkustajakone ammuttiin alas Ukrainen puolelta venäläisellä Bukilla.

Ukrainan halliuksen edustajat esittävät luultavasti, että ohjus toimitettiin
Venäjältä Ukrainan puolelle vain vähän ennen insidenssiä, siis ad hoc.

Vaihoehtoisesti itäisen Ukrainan venäjänmieliset olisivat anastaneet
ohjuksen jo kesäkuussa Ukrainan armeijan varastoista.

Tällaisiin kysymyksiin, Beth II, täällä halutaan vastauksia.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Beth II » 19.08.2014 13:45

Minä kirjoitin 5 kolonnasta, joka on paljon vaarallisempi kun ne mitä on siellä sun kuvassa:

http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Viides_kolonna

Juuri tämä 5-s kolonna aiheutti se mitä Ukrainan idässä tapahtuu, tai oli suureksi avuksi.

Näitä BTReita ja Grad tykistöjä ja muita sota kalustoa, mitä ryömi Venäjältä rajan yli onnistuu tuhota vain ilmasta, mutta mitä teet kun venäläiset ammuskele niitä lentokoneita alas? Tiedätkö kuinka monta ukrainalaisten lentokoneita meni jo alas ja oli kuolinuhreja? Malesialainen matkustuskone meni myös, 300 kuollutta. Venäläiset jo kauan sitten ammuskelevat tykistöllä rajan takaa Ukrainaan, ja kuvaavat videoilla miten "voi vittu nyt on osunut tavalliseen talon" ja siellä lapsia. Tiedätkö, ne ovat kaikki, joka ikinen tallella Haagin oikeutta varten. Mitä ehdotat itse niiden tuhoamiseksi?

Putlerille ihmishenki ei merkinnyt mitään koskaan, kuten ei Nl kenraaleille koko neuvostoliiton ajan, muttei ukrainalaisille. Ei Zhdanoviakaan turhaan kutsuttu "kenraali Lihaksi". Ukrainalaiset ovat erilaisia, ja ovat hyvin kärsivällisiä, ja lojaaleja, mutta kun ne räjähtävät ne sitten räjähtävät, ja se näkyi Maidanilla. Muuten ne olivat aina hyvia sotilaita, paitsi rikollinen varas Janukovich&co Putlerin paras kaveri tuhosi armejan lähes olemattomiin. Nyt sitä on rakennettu tuhkasta, ja hyvin mennyt, ottaen huomioon että venäläisillä on vaikka mitä aseina. Siellä ne testaa aseet ja kokeilee rajat. Lisäksi Ranska toimittaa niille Mistralit,ja tuo on jo liian paksua ja anteeksiantamatonta!
Beth II

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.08.2014 13:51

Elä esitä kysymyksiä ja oletuksia.

Vastaa mieluummin kysymyksiin, jos osaat.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.08.2014 17:05

Putin tapaa EU:n ja Ukrainan johtajia tiistaina 26.8.2014
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art- ... pos=navnow
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.08.2014 17:57

Olen sillä kannalla, että Yhdysvaltojen ja EU:n Ukrainan kosiskelu
oli alkusysäys sille, että Ukraina lopulta menetti Krimin.

Onko Beth eri mieltä?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Beth II » 19.08.2014 22:16

Psykopatologia kirjoitti:Olen sillä kannalla, että Yhdysvaltojen ja EU:n Ukrainan kosiskelu
oli alkusysäys sille, että Ukraina lopulta menetti Krimin.

Onko Beth eri mieltä?

Täysin eri mieltä. Putin on valmistellut jo pitemmän ajan tämän kaiken. Pääpointi on: Kremlin oli hinnalla millä tahansa säilytettävä nykyisen status quo. Eli pieni joukko kaasun ja öljyn ympärillä Putin mukaan lukien varastaa venäjän kansalle kuuluvat rahat omiin taskuihiin. Putin runsaskätisesti myös maksanut lännessä, varmasti myös poliikoille Hän on jo 14 v sitten aloitti rakentaa valtavan propagandakoneistoon, johon meni useampi miljardi, ellei kymmenen. Sanavapauden tukehtumisen rinnalla. Hän oli varmaa että rahalla ja lahjuksilla hän ratkaisee kaiken, mutta toisin kävi. Kriimia hän varasti liian hätäisesti, mutta fsb miehenä hänellä oli siihenkin katalia varasuunnitelmia toki olemassa. Koska hän pelästyi Maidania, kansan voima oli pelottava rikollisille joita kansalla loisineet kaikessa rauhassa.

EU ei enää voinut sulkea silmät että Venäjä häiriköi ja koettelee rajat näin pitkälle, hyvin ne ymmärsi että seuraavaksi olivat vuorossa muut, jos ei hänelle aseteta rajat. Tässä oli Putlerille tietenkin yllätys. Merkel oli pitkään vastahakoinen, lopulta hänkin myönsi Venäjän olevan turvallisuusriski koko Euroopalle. Luulen että meidän flashmob teki vaikutuksen häneen 8-) Putin oli toki tietoinen ettei USA hyväksy hänen hyökkäystä. Nythän Ukraina jo NATOn liitolaiseksi julistettu (NATOn ulkopuoliseksi) Tapahtumien kulku oli liian nopea kaikille. Mutta kuitenkin kaikki menee toistaiseksi juuri kuten Ukrainan kansa toivoo :) vaikka Putinin propagandakoneisto huusi torvena (täälläkin) ettei kukaan välittää teistä, kukaan ei tulee teidän avuksi.

Tänään tuli muuten voimaan laki joka kieltää 14 venäjän kanavaa törkeän valehtelemisen ja propagandan takia. Ukrainan turvallisuusneuvoston ajamana..Tästä olen todella iloinen.
Beth II

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.08.2014 11:16

Venäjän avustusrekkojen rajanylitys on tuomittu laajalti maailmalla ja myös Suomessa
("provokaatiota" ym.)! http://yle.fi/uutiset/obama_ja_merkel_s ... ta/7428444

Mutta kun rekoissa oli vain avustustarvikkeita hädänalaisille - mikä oli alusta asti
selvää kaikille järkeville - oli Ukrainan hallitukselta provikaation etsimistä viivyttää
rajan ylitystä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.08.2014 15:17

Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Beth II » 23.08.2014 15:53

Psykopatologia kirjoitti:Venäjän avustusrekkojen rajanylitys on tuomittu laajalti maailmalla ja myös Suomessa
("provokaatiota" ym.)! http://yle.fi/uutiset/obama_ja_merkel_s ... ta/7428444

Mutta kun rekoissa oli vain avustustarvikkeita hädänalaisille - mikä oli alusta asti
selvää kaikille järkeville - oli Ukrainan hallitukselta provikaation etsimistä viivyttää
rajan ylitystä.

Miksi Venäjän viranomaiset eivät lähettäneet rekan rekka Altain vedentulvassa, mutta niin paljon huomiota toisen suvereeS ni valtion ongelman, jota ne itse järjestivat? Mietti. Näiden rekkojen sisältöä onnistettu jopa kuvata. Siellä oli perimmäisessä nurkassa muutama laatikko enimmäkseen. Jonon edessä oli kyllä täydet rekat, 34 tarkastettu vain, mitä oli väissä 263 voidaan vain arvailla.

Punaisen Ristin rekoissa on tällä hetkellä 500 tonnia, mutteivat uskalla mennä sinne.

Muuutenkin näiden rekkojen ympärillä liika huomiota, sieltä venäjän rajan yli koko ajan oli sellaista trafikkia, joka ikinen yö oli tuotu aseita kaikissa muodossa päivittäin, ja vaikka mitä, luuletko ettei ruoka olisi mahtunut sekaan? Koko maailma nauraa jo tälle 300 rekan showlle.
Viimeksi muokannut Beth II päivämäärä 23.08.2014 16:27, muokattu yhteensä 1 kerran
Beth II

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.08.2014 16:08

Ei ole mitään Punaisen ristin rekkoja.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Beth II » 23.08.2014 16:42

16.8 Severodonetskissa purettiin 41 kuorma ruokaa, noin 500 tonnia
Foto kmu.gov.ua
Kuva

Inventarion jälkeen tämä humanitaarinen avustus vastaanottaa Punaisen Ristin komitea eteenpäin jakelua varten.
http://vesti.ua/donbass/65730-v-severod ... noj-pomowi
Beth II

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista