Mieliteot

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Mieliteot

ViestiKirjoittaja Maaria » 12.08.2014 22:00

Minulle tuli yhtäkkinen ja voimakas halu lyödä miestä käsissäni olevalla kattilalla.
Tämä johtui ärtymyksestä, kun hän sanoi.,että ruoka jonka tein oli
hivenen mauton. Vaihtoehtona olisi ollut paistinpannu, jossa olin paistanut lihan.
Jälkeenpäin tuli syylinen olo. Pelkään, että vielä joskus hermostun ja teen tai sanon
jotain kauhiaa.
Maaria

Re: Mieliteot

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.08.2014 22:20

Tuo ei ole "mieliteko".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja huu » 12.08.2014 22:58

Lyöminen olisi ollut aivan väärä ratkaisu. Oikeampi olisi sanoa: "Tee sitten itse parempaa" ja myös panna ukko hommiin seuraavan päivällisen tms. ollessa ajankohtainen.

Kun vaimo kulta sen ainoan kerran huomautti minulle, että ajan liian kovaa, pysäytin auton tien laitaan, nousin autosta ja sammutin moottorin. Menin istumaan takapenkille, annoin avaimet sieltä vaimolle ja sanoin: "Kerro sitten kun tulemme Mikkeliin" (tai mihin nyt sitten olimmekaan menossa).

Kyllä hänellä kortti on. Halukkuus ajaa S60 T6 AWD Polestar'ia on vaan hieman hakusessa. Mökötti hetken ja sanoi sitten, että "Kyllä se on parempi, kun sinä ajat".

Ei minustakaan ole maustajaksi.
huu

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 12.08.2014 23:05

huu kirjoitti:Lyöminen olisi ollut aivan väärä ratkaisu. Oikeampi olisi sanoa: "Tee sitten itse parempaa" ja myös panna ukko hommiin seuraavan päivällisen tms. ollessa ajankohtainen.

Kun vaimo kulta sen ainoan kerran huomautti minulle, että ajan liian kovaa, pysäytin auton tien laitaan, nousin autosta ja sammutin moottorin. Menin istumaan takapenkille, annoin avaimet sieltä vaimolle ja sanoin: "Kerro sitten kun tulemme Mikkeliin" (tai mihin nyt sitten olimmekaan menossa).

Kyllä hänellä kortti on. Halukkuus ajaa S60 T6 AWD Polestar'ia on vaan hieman hakusessa. Mökötti hetken ja sanoi sitten, että "Kyllä se on parempi, kun sinä ajat".

Outoa, kyllä minä olen olisin ajanut. Ei kai S60:n sentään huonompi ajettava ole kuin S80:n
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja saara » 12.08.2014 23:18

Jill kirjoitti:Minulle tuli yhtäkkinen ja voimakas halu lyödä miestä käsissäni olevalla kattilalla.
hivenen mauton. Vaihtoehtona olisi ollut paistinpannu, jossa olin paistanut lihan.
Jälkeenpäin tuli syylinen olo. Pelkään, että vielä joskus hermostun ja teen tai sanon
jotain kauhiaa.

Mielestäni mieliteko on jotain positiivista, halu lyödä esineellä tai ilman taas aggressiota.
Hillitsit aggressiosi kun et käynyt lyömään,mutta olisit kyllä voinut" heittää pallon hänelle vaatimalla häntä seuraavan kerran tekemään maukasta ruokaa."
Usein sanallinen näpäytys on tehokkaampi kuin hillitsemätön vihanpurkaus
saara

ViestiKirjoittaja huu » 12.08.2014 23:33

Kyllästynyt kirjoitti: Outoa, kyllä minä olen olisin ajanut. Ei kai S60:n sentään huonompi ajettava ole kuin S80:n

Se riippuu noista muista kirjaimista. 80 on isompi, mutta T6 Polestar merkitsee 480 Nm:n tehoa, joten vehje on äksy. Olen kyllä opettanut sen ajamisesta, että aluksi sille kannattaa antaa luiston-esto-määräys, niin ei satu vahinkoja. Lisäksi siinä on automaattivaihteet, joten ongelmia ei pitäisi olla.

Olen hankkinut sen käytettynä, jolloin tavoitteeni oli S60 ja neliveto. Eteen tuli tuo T6 Polestar eikä hintakaan ollut hirveä.

Olisin hyvin iloinen ellen joutuisi aina kuskiksi.
huu

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.08.2014 00:00

huu kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti: Outoa, kyllä minä olen olisin ajanut. Ei kai S60:n sentään huonompi ajettava ole kuin S80:n

Se riippuu noista muista kirjaimista. 80 on isompi, mutta T6 Polestar merkitsee 480 Nm:n tehoa, joten vehje on äksy. Olen kyllä opettanut sen ajamisesta, että aluksi sille kannattaa antaa luiston-esto-määräys, niin ei satu vahinkoja. Lisäksi siinä on automaattivaihteet, joten ongelmia ei pitäisi olla.

Olen hankkinut sen käytettynä, jolloin tavoitteeni oli S60 ja neliveto. Eteen tuli tuo T6 Polestar eikä hintakaan ollut hirveä.

Olisin hyvin iloinen ellen joutuisi aina kuskiksi.

En tunne S60 T6:n tai minkään muunkaan nelivetoisen ajo-ominaisuuksia, mutta kai siihenkin tottuisi. Saako siitä muuten nelivedon pois päältä? Uteliaisuudesta kysyn vielä, miksi halusit nelivedon. Eihän tuolla maastossa pärjäisi kuitenkaan.

No, eksyin asiasta; kaasupoljinta ei pidä käyttää kuin poljettavaa Singeriä, ei edes painavammassa S80:ssä.

Lisäys: Tuohon ensimmäiseen viestiisi piti sanoa, että tuollainen "aja sitten itse, jos ei kelpaa" on aikuiselta mieheltä lapsellista uhmaikäisen machoilua.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.08.2014 00:22

huu kirjoitti:Lyöminen olisi ollut aivan väärä ratkaisu. Oikeampi olisi sanoa: "Tee sitten itse parempaa" ja myös panna ukko hommiin seuraavan päivällisen tms. ollessa ajankohtainen.

Ajoitko vielä yhtä kovaa pyynnön/huomautuksen jälkeenkin?

(Sammutan aina moottorin ennen kuin nousen autosta. Lukee oikein erikseen automaattivaihteisen autoni ohjekirjassa varoituksissa, että järjestelmää ei saa jättää sammuttamatta ja poistua autosta. Mutta ei avaimia tarvitse antaa, riittää, että istuu vieressä. Ehkä eri autoissa on erilaiset ohjeistukset.)

Korjaus: kuin pois ja -kin tilalle.
Viimeksi muokannut Hilppa päivämäärä 13.08.2014 00:33, muokattu yhteensä 1 kerran
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.08.2014 00:27

Jill kirjoitti:Minulle tuli yhtäkkinen ja voimakas halu lyödä miestä käsissäni olevalla kattilalla.
jotain kauhiaa.

Jos ajattelisit niin, että mies oli rehellinen, ja sitten kun hän sanoo ruoan olevan hyvää - se on hyvää. Eihän kukaan voi aina onnistua vaan joskus muusista tulee liian löysää ja puurosta liian paksua.
Minulla on päinvastainen ongelma; teinpä mitä tahansa, vastaus on aina "Hyvää". Hohtimillakaan en saa kiskottua irti muuta vastausta tai tarkempaa analyysiä. Mistäs minä tiedän, milloin ruoka on hyvää. ja milloin ei-niin-kovin-kummoista.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.08.2014 01:00

Psykopatologia kirjoitti:Tuo ei ole "mieliteko".

Ilmiö on samantyyppinen kuin nuorella (väsyneellä) äidillä, jolle voi tulla yllyke vahingoittaa vauvaansa.
Yllykettä ei tarvitse pelätä eikä siitä tarvitse enää rankaista itseä. Tunne-elämän laajentumisesta on kyse
yms.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Huolieilinen » 13.08.2014 02:59

Ajatukset on ajatuksia. Antaa liidellä, takertumatta, jos mahdollista.
Teoista rangaistaan, ei ajatuksista.
Huolieilinen

ViestiKirjoittaja huu » 13.08.2014 09:36

Kyllästynyt kirjoitti: En tunne S60 T6:n tai minkään muunkaan nelivetoisen ajo-ominaisuuksia, mutta kai siihenkin tottuisi. Saako siitä muuten nelivedon pois päältä? Uteliaisuudesta kysyn vielä, miksi halusit nelivedon. Eihän tuolla maastossa pärjäisi kuitenkaan.

No, eksyin asiasta; kaasupoljinta ei pidä käyttää kuin poljettavaa Singeriä, ei edes painavammassa S80:ssä.

Lisäys: Tuohon ensimmäiseen viestiisi piti sanoa, että tuollainen "aja sitten itse, jos ei kelpaa" on aikuiselta mieheltä lapsellista uhmaikäisen machoilua.

T6 on moottorin merkintä eikä sillä ole mitään tekemistä ns. tyhmän nelivedon (AWD) kanssa. Nelivetoa ei saa pois. Talvella ajattaessa neliveto, automaatti ja luistonesto ovat mitä mainioin yhdistelmä. Maastoon en ole menossa.

Autoja paremmin hallitseva kollega sanoi, että T6:n turboa voi säädättää kesymmäksi, sillä vaikka yritänkin varovaisesti painaa kaasua lähdössä, auto pyrkii rykäisemään tielle kuin paarman pistämä hevonen. Unohdan vain pyytää asiaa huollossa: kyseessä kun ei ole varsinainen vika.

Hilppa kirjoitti: Ajoitko vielä yhtä kovaa pyynnön/huomautuksen jälkeenkin?

Valitettavasti Hilppa ei nyt pääse aloittamaan asiasta metakkaa, koska kyseessä ei ollut sen asteen sattumus, että muistaisin. Yleensä maantieajossa käytän navigaattorin antamaa nopeusrajoitusta adaptiiviseen vakionopeussäätimeen. Adaptiivisuus on ymmärtääkseni jälkiasennus.

Lopetan osaltani autoilukeskustelun tähän. Uusi otsikko, jos kiinnostaa.
huu

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.08.2014 10:25

huu kirjoitti:- -

Hilppa kirjoitti: Ajoitko vielä yhtä kovaa pyynnön/huomautuksen jälkeenkin?

Valitettavasti Hilppa ei nyt pääse aloittamaan asiasta metakkaa, koska kyseessä ei ollut sen asteen sattumus, että muistaisin. Yleensä maantieajossa käytän navigaattorin antamaa nopeusrajoitusta adaptiiviseen vakionopeussäätimeen. Adaptiivisuus on ymmärtääkseni jälkiasennus.

Lopetan osaltani autoilukeskustelun tähän. Uusi otsikko, jos kiinnostaa.

Mielenkiinnosta kysyin. Valitettavaa, että sinulle on minusta syntynyt käsitys metakoitsijana. Kyseinen säätö ajattaa siis koko ajan sallittua maksimaalista nopeutta(, joka voidaan tulkita kovaa ajamiseksi). Maantieajossa tietysti kätevä ominaisuus. Ajonopeuden miellyttävyys on kuitenkin kokijasta kiinni ja tuntuma on huomattavasti erilainen ajajan vieressä istujalla kuin ajajalla.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.08.2014 10:31

huu kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti: En tunne S60 T6:n tai minkään muunkaan nelivetoisen ajo-ominaisuuksia, mutta kai siihenkin tottuisi. Saako siitä muuten nelivedon pois päältä? Uteliaisuudesta kysyn vielä, miksi halusit nelivedon. Eihän tuolla maastossa pärjäisi kuitenkaan.

T6 on moottorin merkintä eikä sillä ole mitään tekemistä ns. tyhmän nelivedon (AWD) kanssa. Nelivetoa ei saa pois. Talvella ajattaessa neliveto, automaatti ja luistonesto ovat mitä mainioin yhdistelmä. Maastoon en ole menossa...

Tiedänhän minä mitä T6 tarkoittaa, enkä ole edes vihjaissut merkinnällä T6 olevan tekemistä nelivedon kanssa.

Automaatti ja luistonesto ovat mukavia, mutta tähän asti on selvitty ilman nelivetoa, myös talvella ja huonosti auratuilla kapeilla ja mutkaisilla mökkiteillä. On kuulemma kuskista kiinni, jääkö kiinni vai ei - eikä toistaiseksi ole koskaan jääty. Kop, kop...
Tuossa toisessa on myös luistonesto, mutta koska se on manuaali, autonkuljettajani revittelee liukkaalla kelillä niin, että "Tarkista ajotyylisi" valo syttyy ja summeri soi. Tuo kaahailu on kuulemma tarpeen/välttämätöntä, koska hän haluaa "harjoitella" luistoa ja luiston oikaisua, eikä automaattivaihteista saa luisuun oikeastaan millään. Todellinen syy on se, että hän haluaa pitää hauskaa ja leikkiä rallia.
Kyllästynyt

Paluu Romulaatikko