Mirri kirjoitti:En osaa keittää pakasteseitä niin, että saisin siitä hyvän liemen ilman kalaliemikuutioiden apua.
Sipulista... Kyllästynyt, olisi mukavaa, jos et kerta toisensa jälkeen väittäisi sipulin pilaavan ruuan kuin ruuan. Aivan kuin haluaisit toistamisella vakuuttaa lukijat siitä, että sipuli on ruokia pilaava aine. Sitähän se ei ole, joten toistuva väitteesi on pötyä. Olisi fiksumpaa sanoa, että sinä et pidä sipulista - jos välttämättä haluat sanoa sipulista jotakin. Toinen fiksu vaihtoehto olisi, ettet sanoisi sipulista mitään sen sijaan, että hoet sen pilaavan minkä tahansa ruuan.
Sipulin ystävänä alan harmistua moisesta väitteestäsi, jolle sinulla ei taida olla muita perusteluita kuin se, että sinä inhoat sipulia.
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:En osaa keittää pakasteseitä niin, että saisin siitä hyvän liemen ilman kalaliemikuutioiden apua.
Sipulista... Kyllästynyt, olisi mukavaa, jos et kerta toisensa jälkeen väittäisi sipulin pilaavan ruuan kuin ruuan. Aivan kuin haluaisit toistamisella vakuuttaa lukijat siitä, että sipuli on ruokia pilaava aine. Sitähän se ei ole, joten toistuva väitteesi on pötyä. Olisi fiksumpaa sanoa, että sinä et pidä sipulista - jos välttämättä haluat sanoa sipulista jotakin. Toinen fiksu vaihtoehto olisi, ettet sanoisi sipulista mitään sen sijaan, että hoet sen pilaavan minkä tahansa ruuan.
Sipulin ystävänä alan harmistua moisesta väitteestäsi, jolle sinulla ei taida olla muita perusteluita kuin se, että sinä inhoat sipulia.
Mutta kun se pilaa ruoan kuin ruoan. Minkäs minä sille mahdan.

Hermes kirjoitti:Tuo on paras kalakeitto, jonka olen koskaan ihan itse tehnyt. En tosin ole kovin hyvä tekemään ruokaa.. ja tuo on ehkä ainoa kalakeitto, jonka olen koskaan ihan itse tehnyt.. Mutta siitä tuli kuitenkin aika hyvää.
http://www.lintulaakso.net/reseptipankk ... kate=perin

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:En osaa keittää pakasteseitä niin, että saisin siitä hyvän liemen ilman kalaliemikuutioiden apua.
Mutta kun se pilaa ruoan kuin ruoan. Minkäs minä sille mahdan.
Ok.
Kaikki sipulitko sen tekevät, vai onko jokin tietty sipuli ruuan pilaajana toisia sipulilajeja pahempi? Kysyn, jotta tietäisin jatkossa välttää ruuan pilaavia sipuleja.

Mirri kirjoitti:Melkein ehdotin ruohosipulia kermaisen kalakeiton pinnalle väriä antamaan, mutta onneksi jätin ehdottamatta. Vähän arvelinkin, että sekin saattaa kuulua ruuan pilaajien joukkoon.
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Melkein ehdotin ruohosipulia kermaisen kalakeiton pinnalle väriä antamaan, mutta onneksi jätin ehdottamatta. Vähän arvelinkin, että sekin saattaa kuulua ruuan pilaajien joukkoon.
Onneksi hiuksenhienosti vältyimme siltä katastrofilta.
Kyllästynyt kirjoitti:Mutta kun se pilaa ruoan kuin ruoan. Minkäs minä sille mahdan.
En ole mikään gourmet-kokki, mutta kukaan ei tähän mennessä ole valittanut sipulin puuttumisesta.
Outoa on lisäksi se, että jos sipulin "ystäviltä" kysyy, onko jossain ruassa sipulia vai ei, he usein vastaavat, etteivät tiedä. Jos sitten maistan ruokaa ja totean sen olevan "pullollaan" sipulia, nuo sipulin syöjät sanovat, etteivät he maista sipulia. En ymmärrä mitä itua on laittaa ruokaan sipulia, jos ei maista muut kuin me joiden mielestä sipuli on pahaa ja pilaa ruoan?
Kahvi kirjoitti:Sipulista kun puhutte niin kyllä paahdettu sipuli hoddogissa on ehdoton maiskis!
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Sipulista kun puhutte niin kyllä paahdettu sipuli hoddogissa on ehdoton maiskis!
Josta ympäristökin saa osansa; pidättelee bussissa oksennusta, kun taakse osuu hönkimään joku "sipulin ystävä".
Hilppa kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Sipulista kun puhutte niin kyllä paahdettu sipuli hoddogissa on ehdoton maiskis!
Josta ympäristökin saa osansa; pidättelee bussissa oksennusta, kun taakse osuu hönkimään joku "sipulin ystävä".
Valkosipuli (käytetty valmistukseen koko kynsi eikä eroteltu keskiosaa pois) ja chili yhdessä on vielä ärjympi.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa