Katkerien ja kaunaisten ikioma ketju = santran lepotuoli

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Katkerien ja kaunaisten ikioma ketju = santran lepotuoli

ViestiKirjoittaja saara » 06.08.2014 23:45

trisse kirjoitti:
saara kirjoitti:
trisse kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:On merkillistä, että kirjoittajilla on taipumusta pitää omia tulkintojaan
oikeina ja muiden väärinä tilanteessa, jossa ei ole täyttä varmuutta
"oikeasta" tulkinnasta. Tietysti periaatteessa myös kirjoittajan oma
tulkinta voi olla (defensiivisesti) väärä.

Täytyisi voida sietää epävarmuutta.

Et ole "kirjoittaja"..!

Jokaisen toisen tulkinta saattaa tuntua toisinajattelijasta väärältä.Kuitenkin on olemassa lukuisa määrä asioita joille ei ole määrättyä oikesassa tai väärässä olemista, eiköhän tässäkin tulkinta ole lukijan korvien välissä-

Vastoin yleistä harhaluuloa minun ainoa tehtäväni ei ole aiheuttaa huvitusta ja halveksuntaa!

Jo nykyisellään olen halvaantunut kokemuksessani huonommoudestani
Mistä sinä edes olet saanut tuommoista päähäsi? Olet hyvinkin fiksu jos vain haluat etkä vajoa ala-arvoiseen hömppään.
saara

ViestiKirjoittaja saara » 07.08.2014 00:44

Mielestäni trisseä parjataan aivan suotta. Toki en tunne hänen, kuten en teidän muidenkaan historiaa, sen verran uusi tällä foorumilla olen. Trisse juo ok, minäkin juon silloin tällöin, mutten nosta siitä kummempaa meteliä, miksi trissen juomisesta pitäisi nostaa haloo tai edes kysyä?Jokaisen yksityisasiat ja henk koht toiminnat ovat yksilökohtaisia jossei niillä aiheuta haittaa muille ihmisille.
Vanha fraasi "antaa kaikkien kukkien kukkia "ja jokaisesta kukkapenkistä löydät sen kauneimman, kun vaan jaksat katsoa avoimin silmin.
saara

ViestiKirjoittaja saara » 07.08.2014 01:08

trisse kirjoitti:Hassua siitä ettei sua yhtään kummastuta mikään. Jos minua syytettäisiin jostain niin riippumatta mistä ensimmäisenä kyselisin....

Toki olen ilmaissut sen useasti että minua kummastuttaa trisse sinun ajatusmaailmassasi muutamakin seikka, esimerkiksi se, kuinka on edes mahdollista että vertaat minua johonkin psykopaattiin ja olet jopa kuvitellut minun olevan ko henkilö, toki se kummastuttaa ja hämmästyttää kovastikin.Olen kyllä kysellyt sinulta syytä siihen mutten ole saanut selkeää vastausta. Se että silti olen sitä mieltä että sinua parjataan täällä minun mielestäni joskus suotta, ei sulje pois minun kummastustani. Sinähän et ole kertaakaan esittänyt minulle minkäänlaista anteeksipyytöä perättömistä syytöksistäsi ja se tiedätkö riipii kovasti.
saara

ViestiKirjoittaja saara » 07.08.2014 01:28

trisse kirjoitti:PP on luvannut että jos käy myöhemmin ilmi kuinka olen ollut oikeassa niin saan anteeksipyynnön. Miksiköhän musta tuntuu että jos jossain käy ilmi niin se on täälläkin yhtä leveää kuin syvääkin. :( Voisin selittää jos yhtään huvittaisi. Ei

Trisse muistatko ketjun jossa PP uhkasi bannilla sekä sinua että tuuvea, minä annoin siinä teille anteeksi ja vältyitte bannin... muistatko`?
Trisse mikset vain voisi havaita miten hemmetin väärässä olet ollut ja edes pyytää minulta anteeksi?
On ihan hemmetin turhauttavaa kun joku luulee asioita joissa ei ole mitään totuuden pätkääkään.Ehkä sillä ei ole sinulle mitään merkitystä mutta minulle on:Tietysti voisin jättää asian omaan arvoonsa, mutta kun aika ajoin vedät sen täällä esiin, se on erittäin turhauttavaa. P.S. PP tuskin on antanut sinulle lupaa jatkaa, koska hän tietää asian oikean laidan, en kerro kuinka, mutta tietääpä vaan---
saara

ViestiKirjoittaja Kahvi » 07.08.2014 07:51

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Siinä vaiheessa, kun alettiin puhua kahvista, keskustelu siirtyi pois sinusta Kahvi.

Mistä tiedät, että noin kävi?

Ja jos kävikin, niin mitä sitten?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.08.2014 09:35

saara kirjoitti:Mielestäni trisseä parjataan aivan suotta. Toki en tunne hänen, kuten en teidän muidenkaan historiaa, sen verran uusi tällä foorumilla olen. Trisse juo ok, minäkin juon silloin tällöin, mutten nosta siitä kummempaa meteliä, miksi trissen juomisesta pitäisi nostaa haloo tai edes kysyä?Jokaisen yksityisasiat ja henk koht toiminnat ovat yksilökohtaisia jossei niillä aiheuta haittaa muille ihmisille.
Vanha fraasi "antaa kaikkien kukkien kukkia "ja jokaisesta kukkapenkistä löydät sen kauneimman, kun vaan jaksat katsoa avoimin silmin.

Sinä saara voit ja saat olla mitä mieltä hyvänsä ja kenestä tahansa, mutta jos ryhdyt mielipiteitäsi toisista kirjoittajista julkistamaan, sen tekemällä sinä haastat myös eri mieltä olevia kertomaan oman mielipiteensä - josta taas ei seuraa mitään muuta kuin sitä samaa jauhamista josta juuri sinä olet niin usein valittanut. Mutta jos tuota kuitenkin haluat, kyllä minäkin voin kertoa mitä mieltä olen (mm.) Tristanista ja siitä, kuinka "suotta" kukin hänestä mitäkin ajattelee.

Eli jos et halua jatkaa keskustelua siitä mitä kukakin on tehnyt, ei kannata ryhtyä ketään puolustelemaan - etenkin kun itsekin myönnät, ettet asiaa tunne.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.08.2014 09:43

Santra (6.8.2014 20:46, s. 17)
(- -)
No huh huh, julkisiin kirjoitteluihin on jokaisella oikeus kommentoida.
Ellei halua kenenkään sekaantuvan, lienee parasta siirtyä yksityisviestitykseen.
Minä haluaisin esittää kaikille osapuolille tässä kysymyksen:

Mikä on se voima, joka vetää palaamaan aina uudestaan ja uudestaan samaan vanhaan,
onko aiheet todella niin vähissä?

[Huom! Muiden lukijoiden kannalta on välillä olennaista merkitä lainaukseen myös päivämäärä
ja mahdollisesti muutkin vastaavanlaiset tiedot. Sisäkkäisissä lainauksissa olisi selkeyttävää
merkitä erikseen kunkin kirjoittajan teksti ko. kohdan kirjoittajan nimellä.]

Useimmiten kysytty voima on luultavasti loukkaantuneisuus ajatelluista vääristä tiedoista yms.

Tietysti myös oikeellisuus sinänsä: lehdissäkin korjataan jälkeen päin väärät tiedot.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja saara » 07.08.2014 17:47

Kyllästynyt kirjoitti:
saara kirjoitti:Mielestäni trisseä parjataan aivan suotta. Toki en tunne hänen, kuten en teidän muidenkaan historiaa, sen verran uusi tällä foorumilla olen. Trisse juo ok, minäkin juon silloin tällöin, mutten nosta siitä kummempaa meteliä, miksi trissen juomisesta pitäisi nostaa haloo tai edes kysyä?Jokaisen yksityisasiat ja henk koht toiminnat ovat yksilökohtaisia jossei niillä aiheuta haittaa muille ihmisille.

Sinä saara voit ja saat olla mitä mieltä hyvänsä ja kenestä tahansa, mutta jos ryhdyt mielipiteitäsi toisista kirjoittajista julkistamaan, sen tekemällä sinä haastat myös eri mieltä olevia kertomaan oman mielipiteensä - josta taas ei seuraa mitään muuta kuin sitä samaa jauhamista josta juuri sinä olet niin usein valittanut. Mutta jos tuota kuitenkin haluat, kyllä minäkin voin kertoa mitä mieltä olen (mm.) Tristanista ja siitä, kuinka "suotta" kukin hänestä mitäkin ajattelee.

Eli jos et halua jatkaa keskustelua siitä mitä kukakin on tehnyt, ei kannata ryhtyä ketään puolustelemaan - etenkin kun itsekin myönnät, ettet asiaa tunne.

OK-, nyt sitten löytyikin uusi kohde vihapuheille. Jos kirjoitat jotain positiivista semmoisestakin henkilöstä joka on käyttäytynyt sinua kohtaan halpamaisesti, sekö ei ole sopivaa? Jos taas yhdyt parjaamiseen ja ilkeilyyn, se vasta onkin epäsopivaa! Alan pikkuhiljaa tajuta kuinka systeemi täällä pyörii. On klikkiydyttävä voidakseen kirjoittaa edes jotain.Neutraalina pysyminen on työlästä, pitäisi olla puolesta tai vastaan ainoastaan yleisen mielipiteen takia.'Huonoja henkilökemioita pitäisi yrittää purkaa muulla tavoin kuin yleisellä foorumilla haukkumalla.
saara

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.08.2014 20:53

saara kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

OK-, nyt sitten löytyikin uusi kohde vihapuheille...

Mitä tarkoitat?
saara kirjoitti:... Jos kirjoitat jotain positiivista semmoisestakin henkilöstä joka on käyttäytynyt sinua kohtaan halpamaisesti, sekö ei ole sopivaa? ...

En ole sanonut tuollaista. Tarkoitin, että jos sinä valitat - niin kuin sinä olet tehnyt - että täällä palataan liian usein vanhoihin asioihin, ei kannata itse klikkiytyä tai liittyä jompaankumpaan rintamaan.
Jos et siis tosiaankaan halua, että vanhoihin asioihin palataan, ei kannata lietsoa tulta ottamalla julkisesti kantaa jonkun puolesta tai jotakuta toista vastaan - etenkin kun itsekin myönnät, ettet asioiden historiaa tunne.
saara kirjoitti:... On klikkiydyttävä voidakseen kirjoittaa edes jotain.Neutraalina pysyminen on työlästä, pitäisi olla puolesta tai vastaan ainoastaan yleisen mielipiteen takia...

Päinvastoin; klikkiytyminen, ts. kannanotto jonkun puolesta ja jotakuta vastaan ei ole kenellekään hyödyksi vaan ainoastaan lisää bensaa liekkeihin.
Etenkin, jos kantaa ottavalla ei ole edes käsitystä siitä mitä on aiemmin tapahtunut.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.08.2014 20:59

Kannanoton on hyvä keskittyä spesifeihin viesteihin, ei ihmiseen yleisesti.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Huolieilinen » 09.08.2014 03:51

Uskotko että on "trisse"?
Huolieilinen

ViestiKirjoittaja saara » 09.08.2014 18:11

Huolieilinen kirjoitti:

Uskotko että on "trisse"?

Sillä ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. En vaan halua kohdistaa vihakirjoituksia keneenkään
saara

ViestiKirjoittaja Kahvi » 09.08.2014 20:53

Kyllä minä ymmärrän saaran harmituksen, itseänikin on moneen kertaan ottanut kupoliin (välillä ihan kunnolla), kun joku itseäni kiinnostava asiaketju tms on mennyt wanhojen juttujen keskinäiseksi selvittämiseksi. Se vaan tuntuu olevan ylläpidon hiljaisella suostumuksella täällä sallittua, niin mikäs siinä sitten.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.08.2014 21:49

Eihän niitä tarvitse selvittää. Viimeksihän luulit, että kehoitin moiseen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 10.08.2014 12:51

Psykopatologia kirjoitti:Eihän niitä tarvitse selvittää. Viimeksihän luulit, että kehoitin moiseen.

Viimeksi kyllä tulkitsin, että tahattomasti ohjasit keskustelua kirjoitusten tason punnitsemaan.

Niin ja vaikeahan se kyllä on olla selvittämättä, jos/kun esitetään vääriä (tai peräti perättömiä) syytteitä. Ainakin minulle on vaikeaa.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Huolieilinen » 13.08.2014 03:20

saara kirjoitti: Sillä ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. En vaan halua kohdistaa vihakirjoituksia keneenkään

:lol:
Huolieilinen

ViestiKirjoittaja saara » 14.08.2014 21:18

Kas tässä. Nostin tämän ihan Kahvia ja Kyllästynyttä varten, ei tarvitse joka ketjussa taistella! Olkaapas hyvät!
saara

ViestiKirjoittaja Kiss » 14.08.2014 23:10

Anna toisten väitellä, onhan täällä tilaa, älä lue kun et ole kiinnostunut.
Kiss

ViestiKirjoittaja saara » 14.08.2014 23:15

kissi kirjoitti:Anna toisten väitellä, onhan täällä tilaa, älä lue kun et ole kiinnostunut.

Toki toki.
saara

ViestiKirjoittaja saara » 15.08.2014 00:08

Menit sitte PP.lukitsemaan hienon kiitosketjun?Mitä pahaa siinä oli??
saara

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko