Yhdyssanoilla on merkitystä

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Yhdyssanoilla on merkitystä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.08.2014 21:29

Kuva
Kyllästynyt

Re: Yhdyssanoilla on merkitystä

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.08.2014 21:56

:lol:
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.08.2014 22:03

trisse kirjoitti:En ymmärtänyt.

Oletko (taas) nappaillut?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.08.2014 22:09

trisse kirjoitti:Olen mutta en myöskään ymmärrä. "Iso talo" voisi olla yhteenkirjoitettuna sukunimi - en tajua mikä summan noin muuttaa...

Trisse!!
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.08.2014 22:14

Eikä tuokaan asiallista ollut:

viewtopic.php?f=8&t=12684&start=30#p181112

Korjaus 22.29: r->t
Viimeksi muokannut Hilppa päivämäärä 06.08.2014 22:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.08.2014 22:17

Ilmoituksessa kerrotaan vuokrasta, joka riippuu vuokraajan pituudesta. Luultavasti tarkoitus oli kertoa vuokran riippuvan vuokra-ajan pituudesta.

Kielikukkasia rakastavan ihmisen näkökulmasta Kyllästyneen löytö on upea, suorastaan päivän naurupläjäys. :)
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.08.2014 22:26

Hilppa kirjoitti:

Hilppa, sinäkö ymmärsit?

Minä en ymmärrä miksi hyvä ketjun aloitus pitää heti vetää jollekin sivuraiteelle ja 'nappailuihin'.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.08.2014 22:47

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

Hilppa, sinäkö ymmärsit?

Minä en ymmärrä miksi hyvä ketjun aloitus pitää heti vetää jollekin sivuraiteelle ja 'nappailuihin'.

Sinulla ei ole tähänkään asiaan oikein mitään muuta puuttumista kuin sananvapausoikeutesi.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.08.2014 23:21

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

Hilppa, sinäkö ymmärsit?

Sinulla ei ole tähänkään asiaan oikein mitään muuta puuttumista kuin sananvapausoikeutesi.

Mihin tähän asiaan? Eikö sinulle saa esittää kysymyksiä?

Minä en oikeasti tajua miksi työnnyit tähän ketjuun 'heti kättelyssä' viemään hyvää otsikkoa ja aloitusviestiä jollekin mielesi mukaiselle sivuraiteelle. En ymmärrä riippumatta siitä kuuluuko minun ymmärtää vai ei, tai onko hämmästelyni tähän asiaan puuttumista vai ei. Totta kai voin tuoda mielipiteeni julki, jos joku - kuten sinä - työntyy sotkemaan hyvää ketjun aloitusta, josta voisi syntyä vaikka mitä mielenkiintoista - ilman asiattomuuksia.

Trissen viesti ei ollut asiaton, mutta sinun vastauksesi siihen oli erittäin asiaton. Etkä kommentoinut otsikkoa ja aloitusviestiä millään lailla. Saati että olisit kertonut ymmärsitkö vai et; keskityit ivaamaan/piikittelemään toista kirjoittajaa hänen kirjoitettuaan suorasukaisen viestin, jossa kertoi, ettei tajunnut aloitusviestin jujua.
Trisse kertoi, ettei ymmärtänyt aloitusviestin 'jujua'; sinulla olisi ollut tilaisuus kertoa mitä sinä ymmärsit siitä. Vaan etpä kertonut; kävit mieluummin kanssakirjoittajan kimppuun kuin olisit alkanut kertoa jotakin otsikon aiheesta ja aloitusviestistä.

Syystä tai toisesta et malttanut olla tekemättä niin - hyökkäämättä kimppuun. Toinen vaihtoehto olisi ollut, ettet olisi kommentoinut mitään, jos sinulla ei ollut sanottavaa otsikkoon ja aloitusviestiin. Ehkä luit jotakin Trissen viestin rivien välistä, tai luulit lukevasi. Mikään ei kuitenkaan olisi estänyt sinua vastaamasta asiallisesti riveillä olevaan tekstiin tai olemaan kokonaan kommentoimatta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.08.2014 23:57

Itse laskuttaisin mieluummin painon mukaan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja saara » 07.08.2014 00:08

Casa Grande on iso talo tai isotalo tai iso-talo, tyyliin Isontalon Antti ja Rannanjärvi, muistattehan se härmän häjyt ketkä jutteli kaharen kesken,,,
saara

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.08.2014 08:42

Joo.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.08.2014 10:23

Mirri kirjoitti:Mihin tähän asiaan? Eikö sinulle saa esittää kysymyksiä?

Mielestäni keskellä viikkoa kahdesti juopottelu on jo vakava asia ja sellaisesta on syytä olla huolestunut. Etenkin, koska ihminen on jo sanonut tilanteensa olevan hallinnassa. Varmasti hallinnassa, mutta valitettavasti yleensä hallinnassa ololla vain puolustellaan tilapäisiä retkahtamisia, jotka helposti luisuvat suurempiin annoksiin ja tihentyneeseen käyttöön. Alkoholinkäytön ominaisuuksiin kuuluu helposti annoskoon kasvattaminen, koska sietokyky kasvaa nautittaessa aivan kaikilla, jotka alkoholia käyttävät. Mielestäni huolissaan oleminen ja varottaminen on tärkeämpää kuin sinun taivastelusi ja naureskelusi yhdyssanavirheelle, joka tosin tässä tapauksessa oli hauska.
Mirri kirjoitti:Minä en oikeasti tajua miksi työnnyit tähän ketjuun 'heti kättelyssä' viemään hyvää ...

En ole penetroitunut mihinkään.
Mirri kirjoitti:... keskityit ivaamaan/piikittelemään toista kirjoittajaa ...

En koskaan keskity piikittelemään ketään. Minusta kielenkäyttösi on minua kohtaan loukkaavaa.
Mirri kirjoitti:Syystä tai toisesta et malttanut olla tekemättä niin - hyökkäämättä kimppuun. Toinen vaihtoehto olisi ollut, ettet olisi kommentoinut mitään,...

En myöskään ole malttamaton.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hermes » 07.08.2014 11:30

Ilmoituksen ongelma johtuu yhdysviivan käytön puuttumisesta yhdyssanasta. Oikea otsikko olisi "Yhdysviivoilla on merkitystä" tai jotain tuollaista.
Hermes

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.08.2014 11:38

Hermes kirjoitti:Ilmoituksen ongelma johtuu yhdysviivan käytön puuttumisesta yhdyssanasta. Oikea otsikko olisi "Yhdysviivoilla on merkitystä" tai jotain tuollaista.

Niin olisi, mutten korjaa enää, koska vahinko on jo tapahtunut.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.08.2014 12:03

Kyllästynyt kirjoitti:
Hermes kirjoitti:Ilmoituksen ongelma johtuu yhdysviivan käytön puuttumisesta yhdyssanasta. Oikea otsikko olisi "Yhdysviivoilla on merkitystä" tai jotain tuollaista.

Mutta silti kiitos Hermes korjauksesta. Itse jäin myös tapani mukaisesti etsimään mielessäni oikeaa sanaa yhdysviivalle, enkä löytänyt. Mieleeni tuli vain tavuviiva.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kahvi » 07.08.2014 12:10

Joko ymmärsit:
Vuorkraajan pituus vs vuokra-ajan pituus.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 07.08.2014 12:11

Olisi ollut kaksimielisen hauskempaa, jos kk-vuokra olisikin ollut riippuvainen vuokraajan kestosta :P
Kahvi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.08.2014 12:34

Kahvi kirjoitti:Olisi ollut kaksimielisen hauskempaa, jos kk-vuokra olisikin ollut riippuvainen vuokraajan kestosta :P

Kelle olisi kelle ei. Voihan "vuokraajan kesto" viitata myös hankalaan henkilöön, joka on taitava kiskuri neuvottelutilanteessa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.08.2014 13:40

Hilppa kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Mutta silti kiitos Hermes korjauksesta. Itse jäin myös tapani mukaisesti etsimään mielessäni oikeaa sanaa yhdysviivalle, enkä löytänyt. Mieleeni tuli vain tavuviiva.

Etsiessäsi keskityit julkisesti pohtimaan Trissen 'nappailuja', ja kirjoittamisia toisessa ketjussa... :D

Lupasin jo Trisselle, että lopetan, joten ryhdyn taas yrittämään sitä.
Mirri

Seuraava

Paluu Romulaatikko