Puolet Hgissä syntyneistä pakanoita

Re: Puolet Hgissä syntyneistä pakanoita

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.08.2014 21:59

Mirri kirjoitti:Ehkä arvokasvatus on tutumpi käsite kuin arvotyhjiö.

Yksi näkemys on, että arvokasvatuksen puutteen seurauksena voi syntyä arvotyhjiö. Toisaalta voihan sekin edustaa jotakin arvomaailmaa, olla valinta tietynlaisten arvojen puolesta, että ns. arvokasvatus tietoisesti jätetään väliin.

Lukuun ottamatta vaikeasti kehitysvammaisia ja autistisia, jokaisella ihmisellä on oma arvomaailmansa.
Yksinkertaisesti, ei ole ihmistä joka ei minkäänlaista arvomaailmaa omaisi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.08.2014 22:21

Vain pyhäkoulussa oppii oikeat arvot.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 05.08.2014 22:24

Kauan aikaa sitten muistan lukeneeni tutkimuksesta, jossa haastateltuja ihmisiä pyydettiin laittamaan omia arvojaan tärkeysjärjestykseen. Vastauksia tuli sitten tyyliin terveys (yleensä ykkönen), perhe, läheiset ihmiset, työ, hyvä kunto, jne. Olen tietysti unohtanut, mitkä ne arvot siinä kymmeniä vuosia sitten tehdyssä tutkimuksessa olivat, mutta kutakuinkin tuollaisia olivat. Tuloksia tulkittiin siten, että suomalaiset eivät olleet ymmärtäneet, mitä arvoilla tarkoitettiin, koska ei esimerkiksi terveys voi olla arvo. Ihmisellä on joko hyvä tai huono terveys.

Vielä vuonna 2006 Valittujen Palojen tekemän kyselyn mukaan suomalaisten tärkeimmät arvot olivat terveys, rakkaus ja perhe. Mikään noistakaan ei ole varsinaisesti arvo, vaan kuvaa abstrakteja ilmaisuja ominaisuuksista ja jopa tunnetilasta.

Lisäys 22:39: linkki:
http://www.terve.fi/terveyden-abc/terve ... rkein-arvo
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.08.2014 22:41

Mutta totuus - tämän foorumin motto - on arvo.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.08.2014 22:52

trisse kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Mutta totuus - tämän foorumin motto - on arvo.

Vastaa siis fantasikysymykseeni.

No esimerkiksi santra-fantasiasi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.08.2014 23:11

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Ehkä arvokasvatus on tutumpi käsite kuin arvotyhjiö.

Yksi näkemys on, että arvokasvatuksen puutteen seurauksena voi syntyä arvotyhjiö. Toisaalta voihan sekin edustaa jotakin arvomaailmaa, olla valinta tietynlaisten arvojen puolesta, että ns. arvokasvatus tietoisesti jätetään väliin.

Lukuun ottamatta vaikeasti kehitysvammaisia ja autistisia, jokaisella ihmisellä on oma arvomaailmansa.
Yksinkertaisesti, ei ole ihmistä joka ei minkäänlaista arvomaailmaa omaisi.

Noin voi olla.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.08.2014 23:14

Trisse, miksi haluat tietää?
Mirri

ViestiKirjoittaja saara » 05.08.2014 23:16

Psykopatologia kirjoitti:
trisse kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Mutta totuus - tämän foorumin motto - on arvo.

Vastaa siis fantasikysymykseeni.

No esimerkiksi santra-fantasiasi.

Kertokaa minullekin tyhmälle mitä tarkoittaa santra-fantasia, kun en itse ole siihen törmännyt.
saara

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.08.2014 23:21

trisse inttää, että olet raatelulammas-nimimerkki tai hänen johdannaisensa.
Tämä on kiusannut häntä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 05.08.2014 23:24

Jos olisit Raatelulammas-nimimerkki, muistaisit minutkin palstan alkuajoilta.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 05.08.2014 23:29

trisse kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Jos olisit Raatelulammas-nimimerkki, muistaisit minutkin palstan alkuajoilta.

Sinulle tekisi hyvää lukea Piagetia! ;)

Ja montaa montaa muutakin. Ja sinun Tarttia.
Hilppa

ViestiKirjoittaja saara » 05.08.2014 23:32

Psykopatologia kirjoitti:trisse inttää, että olet raatelulammas-nimimerkki tai hänen johdannaisensa.
Tämä on kiusannut häntä.

Haistakaa nyt jo paska!
Anteeksi karkea kielenkäyttöni mutta alkaa todella tympiä trissen kännihöpinät Itse se sanoi juoneensa tänää'n ja sen kyllä taas huomaa!
saara

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.08.2014 11:15

Psykopatologia kirjoitti:Vanhurskaistakin helsinkiläisistä vanhemmista osa jättää lapsensa kastamatta,
kun he eivät hyväksy lapsikastetta.

Kirkko on hyväksynyt lapsikasteen pääosin oman valtansa pönkittämisen vuoksi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 06.08.2014 22:29

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Pyrin siihen, että vastaan jokaiseen minulle esitettyyn kysymykseen, mutta viides vastaus saman kysyjän samaan kysymykseen alkaa jo olla liikaa.

Perustelisitko tämän näkemyksesi/mielipiteesi?

Otetaanpa esimerkiksi feministiketju. Vastasin sinulle lukuisia kertoja, muttet kuitenkin tivasit vastausta uudelleen ja uudelleen (ja vielä senkin jälkeen laitoit suuhuni lauseita joita en ollut sanonut).

Mihinkähän kysymykseeni olet vastannut tuossa ketjussa (oletettavasti edesmennyt WAF-ketju?) lukuisia kertoja minun tivatessa vastausta yhä uudelleen ja uudelleen - ja mitä lauseita laitoin suuhusi?

Olettaisin, että en laittanut suuhusi ensimmäistäkään sanaa/lausetta, vaan koit (erheellisesti) minun tehneen niin.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.08.2014 22:33

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Pyrin siihen, että vastaan jokaiseen minulle esitettyyn kysymykseen, mutta viides vastaus saman kysyjän samaan kysymykseen alkaa jo olla liikaa.

Perustelisitko tämän näkemyksesi/mielipiteesi?

Otetaanpa esimerkiksi feministiketju. Vastasin sinulle lukuisia kertoja, muttet kuitenkin tivasit vastausta uudelleen ja uudelleen (ja vielä senkin jälkeen laitoit suuhuni lauseita joita en ollut sanonut).

Mihinkähän kysymykseeni olet vastannut tuossa ketjussa (oletettavasti edesmennyt WAF-ketju?) lukuisia kertoja minun tivatessa vastausta yhä uudelleen ja uudelleen - ja mitä lauseita laitoin suuhusi?

Olettaisin, että en laittanut suuhusi ensimmäistäkään sanaa/lausetta, vaan koit (erheellisesti) minun tehneen niin.

En viitannut WAF-keskusteluun vaan Kiesi-keskusteluun. Useita kertoja kirjoitit (sielläkin) minun suuhuni sanoja jotka ovat peräisin sinun näppäimistöltäsi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja saara » 06.08.2014 23:31

What A Fuck=?
saara

ViestiKirjoittaja saara » 06.08.2014 23:39

Psykopatologia kirjoitti:trisse inttää, että olet raatelulammas-nimimerkki tai hänen johdannaisensa.
Tämä on kiusannut häntä.
Kaivoin entisiä ketjuja esiin mm raatelulammasta anni huttilaa ymym käsitteleviä, se ihminenhän on henkisesti jonkun narsistin tai sosiopaatin tasolla, näköjään savustettu ulos moneltakin saitilta. Todella törkeää että minua edes verrataan moiseen psykopaattiin. Trisse sulle sen verran vaan tästä että älä jaksa elätellä niita ä nurjautuneita fantasioitasi, toivon todella, että tämä on vihoviimeinen kerta jolloin minun täytyy lukea tuota paskaa!
saara

ViestiKirjoittaja Kahvi » 07.08.2014 07:50

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Mihinkähän kysymykseeni olet vastannut tuossa ketjussa (oletettavasti edesmennyt WAF-ketju?) lukuisia kertoja minun tivatessa vastausta yhä uudelleen ja uudelleen - ja mitä lauseita laitoin suuhusi?

En viitannut WAF-keskusteluun vaan Kiesi-keskusteluun. Useita kertoja kirjoitit (sielläkin) minun suuhuni sanoja jotka ovat peräisin sinun näppäimistöltäsi.

Kiesi-keskustelua kyllä viimeksi käytiin Woman Against Feminism (WAF) -ketjussa - vastauksestasi siis ei ollut mitään merkittävää lisähyötyä keskustelun etenemisen kannalta.

Mutta kuten todettua, vastaat kyllä kysymykseen mutta harmillisen usein jätät vastaamatta siihen mitä kysyttiin. Niinkuin nytkin taas kävi (lihavoimani kohdat).

Lisäksi tosiaan tunnut tuohtuvan tms, kun kysyy vastauksia vastaamatta jääneisiin kohtiin.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.08.2014 09:27

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Mihinkähän kysymykseeni olet vastannut tuossa ketjussa (oletettavasti edesmennyt WAF-ketju?) lukuisia kertoja minun tivatessa vastausta yhä uudelleen ja uudelleen - ja mitä lauseita laitoin suuhusi?

Kiesi-keskustelua kyllä viimeksi käytiin Woman Against Feminism (WAF) -ketjussa - vastauksestasi siis ei ollut mitään merkittävää lisähyötyä keskustelun etenemisen kannalta.

Mutta kuten todettua, vastaat kyllä kysymykseen mutta harmillisen usein jätät vastaamatta siihen mitä kysyttiin. Niinkuin nytkin taas kävi (lihavoimani kohdat).

Lisäksi tosiaan tunnut tuohtuvan tms, kun kysyy vastauksia vastaamatta jääneisiin kohtiin.

Voi herranjestas sentään, jäikö tuo vielä sinulle hämäräksi. Kysymykseen "Oliko oikein, että Kiesi sai potkut mielipiteensä takia" olen sinulle vastannut varmaan yli 20 kertaa (yhteensä kaikissa asiaa käsittelevissä ketjuissa), ja Kiesi-asiaa on käsitelty varmaan puolessa kymmenessä muussakin ketjussa kuin WAF-ketjussa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.08.2014 09:46

Siis miten vastaat?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista