Psykopatologia kirjoitti:Tietysti puhelimestakin saa (pseudo)luksusta lisäämällä
siihen esimerkiksi timantteja yms. (kuten muuten keski-
tasoisiin kelloihin on tehty).
Kellosepät saattavat pitää Rolexia pitää bulkki-tavarana
osin siksikin, että niitä saa tavarataloista.
Psykopatologia kirjoitti:Sama falskius liittyy mm. sormuksiin. Jos hioo lasista "timanttisormuksen",
kivi voi olla iso ja tasainen, ja sen hionta voi olla aitoa "parempi".
Vain lähempi tarkastelu paljastaa totuuden (kuten silikoni-
rinnoissakin).
Itse en lue ko. luksus-lehteä.
Psykopatologia kirjoitti:Usein luksus-tuotteissa vanhan ajan käsityön osuus on merkittävä.
Tässäkään mielessä kalliitkaan kotinkoneet eivät ole luksusta
(paitsi ehkä kultaiset). (Aion hankkia tänne kultaiset hanat.)

Definition of 'Luxury Item'
An item that is not necessary for living, but is deemed as highly-desired within a culture or society. The ability to purchase or finance a luxury item is directly proportionate to ones' income or assets. In other words, as people move into higher income brackets they are more able and more likely to purchase more expensive luxury goods.
Luxury items are also known as "positional goods" because they signal that the owner has achieved a certain position or status within society to be able to afford them.
trisse kirjoitti:Tuota just en ymmärrä. Kuinka tyhmä ihminen voi olla? Minulla on halvin Samsungin puhelin Samsung Galaxy Y joka maksoi aikanaan n. 80 euroa. Sillä pääsee nettiin! Miksi helvetissä joku maksaa 1000 euroa puhelimesta jonka funktio on sama - nettiin pääsy? Ei se netti ole siinä yhtään erilainen kuin tuossakaan!
Hermes kirjoitti:trisse kirjoitti:Tuota just en ymmärrä. Kuinka tyhmä ihminen voi olla? Minulla on halvin Samsungin puhelin Samsung Galaxy Y joka maksoi aikanaan n. 80 euroa. Sillä pääsee nettiin! Miksi helvetissä joku maksaa 1000 euroa puhelimesta jonka funktio on sama - nettiin pääsy? Ei se netti ole siinä yhtään erilainen kuin tuossakaan!
Minä voisin maksaa tuon määrän, ja olenkin maksanut sen. Teen myös esimerkiksi työtä IT-alalla, ja minulle siihen liittyy myös paljon toiminnallisia asioita ja niin edelleen. Tosin päivitän sen puhelimeni vain noin ehkä neljän vuoden välein.
Psykopatologia kirjoitti:Hermes kirjoitti:trisse kirjoitti:Tuota just en ymmärrä. Kuinka tyhmä ihminen voi olla? Minulla on halvin Samsungin puhelin Samsung Galaxy Y joka maksoi aikanaan n. 80 euroa. Sillä pääsee nettiin! Miksi helvetissä joku maksaa 1000 euroa puhelimesta jonka funktio on sama - nettiin pääsy? Ei se netti ole siinä yhtään erilainen kuin tuossakaan!
Minä voisin maksaa tuon määrän, ja olenkin maksanut sen. Teen myös esimerkiksi työtä IT-alalla, ja minulle siihen liittyy myös paljon toiminnallisia asioita ja niin edelleen. Tosin päivitän sen puhelimeni vain noin ehkä neljän vuoden välein.
Onhan minullakin viisi mustekynää - sanotaan nyt à 800 € - t y ö v ä l i n e i n ä (ei luksuksena).
Psykopatologia kirjoitti:Eivät 1000 euron k ä y t t ö tuotteet mitän luksusta ole,
mutta 1000 euron viinapuollo on.
Minulla on pari viiden tonnin pyörää. Sekin on vaan laatua.
Hilppa kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Eivät 1000 euron k ä y t t ö tuotteet mitän luksusta ole,
mutta 1000 euron viinapuollo on.
Minulla on pari viiden tonnin pyörää. Sekin on vaan laatua.
Kyllä ne tuhansien eurojen kulta-alusvaatteet ovat luksusta, joitain laiton taannoin linkin tännekin.
Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa