Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, miksi ihmeessä pitäisi naurattaa?
Mielestäni kuva kertoo kissan elämästä iloineen ja suruineen - ja erehdyksineen...
Minun mielestäni se kertoo vain siitä, että jostain syystä ihminen ei osaa kunnioittaa eläimiä vaan pyrkii tekemään niistä naurettavia. Usein tuo tehdään inhimillistämällä eläin esimerkiksi pukemalla se ihmisen vaatteisiin tai "puhumalla eläimen suulla" - niin tuon tuossa kuvassa on tehty.
Mirri kirjoitti:... Tosiasia on, että kissat tunkevat itseään mitä ihmeellisempiin paikkoihin; korkealle, koloihin, ja vaikka mihin. Niillä on pienessä kropassaan parisensataa luuta käsittämättömän joustavine liitoksineen, joten ne menevät hämmästyttäville mutkille ja pystyvät venyttämään itsensä pitkiksi luikertelijoiksi työntyessään milloin mihinkin. Niinpä kissa hillopurkissa hyvin todennäköisesti ei ole kiusaamiskuva, vaan kissa on ihan itse kiemurrellut sinne. Kuvauksen kohde tuskin on vahingoittunut siitä, että sen 'toilailu' on ikuistettu ihmisen toimesta...
Lihavointi minun Minun mielestäni kyse saattaa hyvinkin olla ihmisen järjestämästä tilanteesta.
Vaikka kissa selviäsikin tilanteesta ehjin nahoin, en silti näe kuvassa muuta kuin eläimen ahdingossa.
Mirri kirjoitti:... Ainakin kissanomistajat tietävät, ettei kissan laittaminen tai asettaminen - tunkemisesta puhumattakaan - ole helppo homma...
Eihän siihen muuta tarvita kuin sopiva houkutin purkkiin, kissa tekee itse loput.
Mirri kirjoitti:... Ihminen jää helposti toiseksi, jos ryhtyy tekemään kissalle väkivaltaa...
Kunpa tuo olisikin totta, mutta kun ei ole.
Videokokoelmassasikin näytti olevan otoksia joissa kissa on ihmisen toimesta asetettu sellaiseen tilanteeseen johon se tuskin ilman ihmisen "apua" joutunut.