Väsymysoireyhtymä

Re: Väsymysoireyhtymä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.05.2014 10:13

Mirri kirjoitti:Ei Santra tässä ketjussa ole alunalkaen riehunut millään lailla. Hänet nostettiin seinää vasten ja pantiin altavastaajaksi, puristettiin kurkusta ja vaadittiin vastauksia; noin olen ymmärtänyt asian.

Miten niin?
Olen kysynyt 1. Olivatko Santran lapsen nivelet yliliikkuvat jo ennen CFS:n sairastumista 2. Kuinka selkeää mainittu yliliikkuvuus on, ja 3. Onko yliliikkuvuus ominaisuus jonka Santran lapsi on perinyt jommaltakummalta vanhemmaltaan.

Mitä puristamista, vaatimista tai muutenkaan väärää tai kummallista noissa kysymyksissä tai niiden esittämisessä on?

Jos sanoo, että yliliikkuvat nivelet liittyvät CFS:n, pitäisi viitsiä/uskaltaa/kyetä vastaamaan noihin kolmeen kysymykseen. Mitään erityisen intiimiä tai arkaluonteista noihin vastaaminen ei paljasta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja tris » 14.05.2014 12:32

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Ainakin epämääräinen lämpöily ja (liian) liikkuvat nivelet osoittanevat, ettei väsymysoireyhtymä ole 'korvien välin' sairaus...

Psykopatologia kirjoitti:
santra kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Miten nivelten liikkuvuus liittyy väsymysoireyhtymään?

väsymysoireyhtymä kuten keliakin on koko elimistön sairaus

Ei tuollaista nivel-oiretta ole muualla esitetty kuin Hesarissa.

Yliliikkuvat nivelet ovat synnynnäinen ominaisuus, pahimmillaan sidekudossairaus, eikä yliliikkuvia niveliä ole yhdistetty krooniseen väsymysoireyhtymään (CFS).

Yliliikkuvien nivelten vaikeusastetta arvioidaan ns. Beightonin kriteereillä:
http://ohjelmat.yle.fi/akuutti/omalaaka ... at_nivelet

Minä saan 6 pistettä. Montako sinä saat?

"Kämmenet taipuvat lattiaan"??? Taipuvat milloin? Seistessä, istuessa, maatessa???

Minä en saa varmaan yhtään pistettä ellei tuo kämmenten taivutus ole joku helppo
tris

ViestiKirjoittaja tris » 14.05.2014 12:38

Mirri kirjoitti:Onneksi ei tarvitsekaan vastata, ellei halua. Ei täällä kenenkään tarvitse vastailla läheisiään koskeviin kysymyksiin. Ei toki muihinkaan kysymyksiin, mutta ennen kaikkea ei tarvitse vastata kysymyksiin, jotka loukkaavat omaa tai toisten ihmisten yksityisyyttä. Ei sittenkään, vaikka itse kertoisi täällä asioistaan (tai läheistensä asioista) jotakin.

Hyvä Jumala sentään - miksi alkaa puhua koko asiasta siinä tapauksessa? Silloinkin voi vastata "en halua kommentoida asiaa" niin toinen tietää että kysymys on sentään luettu ja ymmärretty.
tris

ViestiKirjoittaja tris » 14.05.2014 12:41

ensiapu kirjoitti:Kuinkas kauan tämä yksi hullu saa riehua ilman jäähyä?

Loputtomiin...
tris

ViestiKirjoittaja santra » 14.05.2014 18:04

tris kirjoitti:

Loputtomiin...

Menkääs ja katsokaa itseänne peilistä syvälle silmiin, osaatteko te kaksi edes silloinkaan hävetä?
Ilmeisesti ymmärrys ei riitä siihen asti.
Omahyväinen paskanjauhanta on kai ainut josta luulette jotain tajuavanne
santra

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.05.2014 18:17

tris kirjoitti:"Kämmenet taipuvat lattiaan"??? Taipuvat milloin? Seistessä, istuessa, maatessa???..

Seistessä polvet suorana, ilman jalkineita.
tris kirjoitti:... Minä en saa varmaan yhtään pistettä ellei tuo kämmenten taivutus ole joku helppo

Helppohan se on; äitini pystyi vielä 80-vuotiaana siihen.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja santra » 14.05.2014 18:31

santra kirjoitti:
tris kirjoitti:

Loputtomiin...

Menkääs ja katsokaa itseänne peilistä syvälle silmiin, osaatteko te kaksi edes silloinkaan hävetä?
Omahyväinen paskanjauhanta on kai ainut josta luulette jotain tajuavanne[/quot
Viimeksi muokannut santra päivämäärä 14.05.2014 19:25, muokattu yhteensä 1 kerran
santra

ViestiKirjoittaja santra » 14.05.2014 18:50

ensiapu kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Ei Santra tässä ketjussa ole alunalkaen riehunut millään lailla. Hänet nostettiin seinää vasten ja pantiin altavastaajaksi, puristettiin kurkusta ja vaadittiin vastauksia; noin olen ymmärtänyt asian.

:D :D Sinulle kai sopii että sanon sinua jatkossa apina2, minä olen apina pelkästään.
Oksettaa olla kanssasi samassa ketjussa enkä taida mitään sanoa, kun käytännössä et ole edes kuollutta kissaa elvyttänyt.

Hei DRAGA tällä kertaa( kas se nikki hävitettiin joko omatoimisesti tai ylläpidon taholta:))

Kuka ensinnäkään pakottaa sua olemaan missään ketjussa? kaikki olisi ok jos ulkoistaisit itsesi kokonaan, taas näyt olevan lidlin ketjussa uudella nikillä. Kuka sulle edes enää viitsii vastata
juuri tätä tarkoitin kun sanoin että ei se ensiapu ole edes kuollutta kissaa elvyttänyt, nyt se keksi omaksi sanomakseen sen: voi apua missä sä olit ku järkeä jaettiin??
P.S!".Enpä viitsi tähän ketjuun kirjoittaa niin kauan kuin tuo apina täällä jakaa tiedonjyviään. Tuskin on oikeasti elvyttänyt kuollutta kissaakaan:)"
Tässä sanatarkasti lause jonka kirjoitin ja nyt tuo kääpä kuvittelee sen omaksi sanomakseen:D:D:D:D:D
santra

ViestiKirjoittaja tris » 14.05.2014 19:39

Kyllästynyt kirjoitti:
tris kirjoitti:"Kämmenet taipuvat lattiaan"??? Taipuvat milloin? Seistessä, istuessa, maatessa???..

Seistessä polvet suorana, ilman jalkineita.
tris kirjoitti:... Minä en saa varmaan yhtään pistettä ellei tuo kämmenten taivutus ole joku helppo

Helppohan se on; äitini pystyi vielä 80-vuotiaana siihen.

Okei, se onnistuu just ja just. Auttaa ehkä että mulla on syntyjään yksi selkänikama enemmän kuin tavallisesti. Mutta muista ei tule mitään.
tris

ViestiKirjoittaja tris » 14.05.2014 20:00

santra kirjoitti:
tris kirjoitti:

Loputtomiin...

Omahyväinen paskanjauhanta on kai ainut josta luulette jotain tajuavanne

Mitä tässä pitäisi hävetä? Sitä ettet sinä suostu kertomaan oliko tuo nivelten yliliikkuvuus ennen diagnoosia vai ei? Etkö ymmärrä että jos kertoisit niin saattaisit saada vaikka jotain varteenotettavaa apua asiassa?
tris

ViestiKirjoittaja ensiapu » 14.05.2014 20:13

santra kirjoitti:
ensiapu kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Ei Santra tässä ketjussa ole alunalkaen riehunut millään lailla. Hänet nostettiin seinää vasten ja pantiin altavastaajaksi, puristettiin kurkusta ja vaadittiin vastauksia; noin olen ymmärtänyt asian.

:D :D Sinulle kai sopii että sanon sinua jatkossa apina2, minä olen apina pelkästään.
Oksettaa olla kanssasi samassa ketjussa enkä taida mitään sanoa, kun käytännössä et ole edes kuollutta kissaa elvyttänyt.

Hei DRAGA tällä kertaa( kas se nikki hävitettiin joko omatoimisesti tai ylläpidon taholta:))

Kuka ensinnäkään pakottaa sua olemaan missään ketjussa? kaikki olisi ok jos ulkoistaisit itsesi kokonaan, taas näyt olevan lidlin ketjussa uudella nikillä. Kuka sulle edes enää viitsii vastata
juuri tätä tarkoitin kun sanoin että ei se ensiapu ole edes kuollutta kissaa elvyttänyt, nyt se keksi omaksi sanomakseen sen: voi apua missä sä olit ku järkeä jaettiin??
P.S!".Enpä viitsi tähän ketjuun kirjoittaa niin kauan kuin tuo apina täällä jakaa tiedonjyviään. Tuskin on oikeasti elvyttänyt kuollutta kissaakaan:)"
Tässä sanatarkasti lause jonka kirjoitin ja nyt tuo kääpä kuvittelee sen omaksi sanomakseen:D:D:D:D:D

Tällä viestilläsi todistit kuinka todella vähä-älyinen ihminen olet.

Katsos, minä hävitän tämän nikkini.
ensiapu

ViestiKirjoittaja Maaria » 14.05.2014 20:43

Mä oon niin vähä-älyinen, etten ymmärtänyt koko testiä.
Sen osan tajusin, että saatko kädet lattiaan, no joo, olen aina saanut, ei siinä ongelmaa.
Maaria

ViestiKirjoittaja tris » 14.05.2014 20:48

En mäkään mutta mulla on jäykät nivelet etten usko että muut onnistuu. Peukalon saan käännettyä kämmentä vasten vaivoin mutta jos sen rannetta vasten haluaisin saada niin saisin väkivalloin repiä tyvestä ensin irti.
tris

ViestiKirjoittaja santra » 14.05.2014 22:22

Jill kirjoitti:Mä oon niin vähä-älyinen, etten ymmärtänyt koko testiä.
Sen osan tajusin, että saatko kädet lattiaan, no joo, olen aina saanut, ei siinä ongelmaa.

Jill, sä olet ihana :idea: puss ja hali
santra

ViestiKirjoittaja tris » 15.05.2014 12:16

Mä olin ihan yhtä tyhmä. Googletin värttinäluun. Miks mä en saa pusuja ja haleja?!
tris

ViestiKirjoittaja santra » 15.05.2014 12:45

tris kirjoitti:Mä olin ihan yhtä tyhmä. Googletin värttinäluun. Miks mä en saa pusuja ja haleja?!

Trisse!
haleja ja pusuja sulle myös. olet kaikessa korniudessasikin ihana :lol:
santra

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 03.07.2014 00:10

Kyllästynyt kirjoitti:
santra kirjoitti:väsymysoireyhtymä kuten keliakin on koko elimistön sairaus

Psykopatologia kirjoitti:Ei tuollaista nivel-oiretta ole muualla esitetty kuin Hesarissa.

santra kirjoitti:Lapsellani oireet liittyvät sairauteen, eihän kaikkia oireita ole edes
luetteloitu, vaan taudinkuva perustuu paljolti sairastuneen omiin oireisiin ja niitten kuvaukseen.
Väsymysoireyhtymä on niin monimuotoinen etteivät kaikki oireen millään mahdu johonkin luetteloon.

Psykopatologia kirjoitti:Siis yliliikkuvat nivelet -oire kuuluu lapsesi sairauteen, mutta kyseessä ei ilmeisesti ole CFS.

santra kirjoitti:Lapseni on asiansa tuntevan ja osaavan lääkärin hoidossa ja voi nyt huomattavasti paremmin, väsymysoire-yhtymää liittyvia oireita liittyy koko elimistön kattaviin moniin sairauksiin. Minä lopetan keskustelun tästä aiheesta tähän.
PS:
Ja kyllästynytkin tenttaa kuin maalaispoliisi, ikäänkuin sairastuminen olisi jotenkin rikollista.

Ei sairastuminen ole rikollista, mutta haluaisin vain tietää, oliko lapsellasi yliliikkuvat nivelet ennen CFS:n sairastumistaan.

Mirri jostain syystä alkoi pitää Kyllästyneen tarkentavia kysymysiä tenttaamisena, mihin santra yhtyi.

Tämä on sitäkin merkillisempää, kun santra on ilman tyttärensä lupaa kertonut hänestä arkaluontoisempaakin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja santra » 03.07.2014 02:10

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Onneksi ei tarvitsekaan vastata, ellei halua. Ei täällä kenenkään tarvitse vastailla läheisiään koskeviin kysymyksiin. Ei toki muihinkaan kysymyksiin, mutta ennen kaikkea ei tarvitse vastata kysymyksiin, jotka loukkaavat omaa tai toisten ihmisten yksityisyyttä. Ei sittenkään, vaikka itse kertoisi täällä asioistaan (tai läheistensä asioista) jotakin.

Mielestäni ylläpitäjä käyttäytyy idioottimaisesti hyökätessään tällaisessa asiassa kirjoittajan kimppuun.

On aivan älytöntä vaatia täällä yksittäistä kirjoittajaa (läheisineen!) altavastaajaksi asiassa, joka on mainittu julkisesti kahdessa eri lähteessä: Hesarissa sekä väsymysoireyhtymästä kertovalla nettisivustolla.

PP.ltä kysyn:
Oliko tämän ketjun nostoon joku toinenkin syy kuin minun mollaamiseni? Mitä tulee siihen, mitä PP mainitsi, että olen kertonut täällä ilman lapseni lupaa hänestä asioita, mistä sinä edes tiedät, mitä lapseni ja minä olemme keskustelleet.
Ei pidä tulla esittämään asioita joista ei ole tarkempaa tietoa.Sen olen PP.lle sanonut aikaisemminkin.

Minä menen nukkumaan hyvää yötä!
santra

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 03.07.2014 02:21

Ei luulisi olevan mahdotonta vastata kysymykseen; oliko tyttärelläsi nivelten yliliikkuvuutta ennen CFS:een sairastumistaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.07.2014 02:46

Psykopatologia kirjoitti:Mirri jostain syystä alkoi pitää Kyllästyneen tarkentavia kysymysiä tenttaamisena, mihin santra yhtyi.

Tämä on sitäkin merkillisempää, kun santra on ilman tyttärensä lupaa kertonut hänestä arkaluontoisempaakin.

Mielestäni läheisten asioista kertominen on aivan eri asia kuin niistä kyseleminen - puhumattakaan siitä, että kyselijät vaatisivat vastauksia kysymyksiinsä.
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa