Saisinko vaihtaa nikkini

Re: Saisinko vaihtaa nikkini

ViestiKirjoittaja Tuuve Maanvaiva » 17.06.2014 14:08

Hilppa kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Monet nais-lastenpsykiatrit ovat lapsettomia, jopa naimattomia.

Anna Freud oli virgo intacta.

No en kyllä kuvittele olevani edes mikään lastenpsykiatrin planttu enkä olisi voinut ikinä kuvitella kyseiselle alalle edes soveltuvani. Sen sijaan monet palstalla ovat olevinaan milloin minkäkin alan asiantuntijoita. Mielipiteen ilmaus on asia erikseen, mutta usein palstalla esitetyt mielipiteet ovat niin mahtipontisia ja varmoja, että syntyy mielikuva asiantuntijan suulla puhumisesta.

Lienee nyt vika lukijassa eikä vastauksen kirjoittajasta.
Kaikki kai täällä jo tietää ettei mulla ole lasta joten vika on lukijassa jos kuvittelee, että minä asiantuntijana vastailen lastenkasvatuksiin.
Hilppa on valelukija.
Tuuve Maanvaiva

ViestiKirjoittaja Hilppa » 17.06.2014 16:45

Tuuve Maanvaiva kirjoitti:
Hilppa kirjoitti: Et ole seurannut kirjoituksiani mielenkiinnolla etkä tarkasti, joten syntyy mielikuva, että silloin kun seuraat, teet sen kiusaamismielessä.

Tai voisiko olla niin, että sinä et kirjoita aina mielenkiintoista tekstiä enkä siksi jaksa niitä niin tarkasti lukea.
Mutta, kun kirjoitat mielenkiintoista tekstiä, luen sen tarkasti ja haluan siihen vastata, kun se on mielenkiintoista.
Sinä koet vastaukseni kiusauksena etkä mielenkiintoisena.

Jos minun tekstini ovat mielenkiinnottomia, mitä voivat toki sinun kannaltasi ollakin, niin sinun taitavat olla töykeitä ja röyhkeitä aika ajoin.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 17.06.2014 19:00

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:No en kyllä kuvittele olevani edes mikään lastenpsykiatrin planttu enkä olisi voinut ikinä kuvitella kyseiselle alalle edes soveltuvani. Sen sijaan monet palstalla ovat olevinaan milloin minkäkin alan asiantuntijoita. Mielipiteen ilmaus on asia erikseen, mutta usein palstalla esitetyt mielipiteet ovat niin mahtipontisia ja varmoja, että syntyy mielikuva asiantuntijan suulla puhumisesta.

Luetkohan itsesi varmoja mielipiteitä esittävien joukkoon, vai etkö taaskaan tunnista omalla kohdallasi samaa, jota näet muissa. Et sinäkään mielipiteinesi mitenkään epävarmalta vaikuta, vaan erittäin varmalta ja tietäväiseltä.

Kuten ylläolevasta lainauksesta nähdään; mikään ei viittaa siihen, että olisit kirjoittanut vain mielipiteen ilmaisun. Päinvastoin näytät olevan mahtipontisen varma esittämäsi asian oikeellisuudesta.

Ei tuo tekstini ole mitään mahtipontisuutta nähnytkään. Siinä mielestäni tulkitset pahasti väärin. Liikaa yleistämistä siinä esiintyy ja huonoa ilmaisua, mikä on tyypillistä minulle. Varmalta haluan kuulostaakin sellaisessa asiassa, josta jotakin tiedän. En esimerkiksi pidä sellaisesta, että joku tulee väittämään useammankin kuin kerran, että "sinä sekoitit krumeluurit kumariiniin" antaen samalla ymmärtää, että en ymmärrä mistään mitään. En sekoita kumariinia krumeluuriin, mikä oli siinä tapauksessa lukijan väärinymmärrys, koska hän ei ollut lukenut ketjua alusta eikä osallistunut ketjuun, joka oli jo aikoja sitten aloitettu.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Tuuve Maanvaiva » 17.06.2014 19:17

Voi hitto.
Tuuve Maanvaiva

ViestiKirjoittaja Hilppa » 17.06.2014 19:23

Tuuve Maanvaiva kirjoitti:Voi hitto.

Mikä tässä on nyt niin vaikeata sinulle?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Tuuve Maanvaiva » 17.06.2014 19:28

Se että sinä omit Tristanin ketjun omille kurlumlaareillemesi kun olit niin kateellinen, kun muut olemme Tristanin tunteneet kauemmin.
Tuuve Maanvaiva

ViestiKirjoittaja Hilppa » 17.06.2014 19:37

Tuuve Maanvaiva kirjoitti:Se että sinä omit Tristanin ketjun omille kurlumlaareillemesi kun olit niin kateellinen, kun muut olemme Tristanin tunteneet kauemmin.

Voithan sinä keskustella Trissen nimenvaihdoksesta, jos se on sinusta mielenkiintoisempaa kuin palata vanhoihin asioihin. Mutta onko Trissen nimenvaihdos uudenuutukainen ja mielenkiintoisempi aihe? Minun tarkoitukseni oli ilmaista, avata omalta kannaltani ja purkaa niitä ajatuksia, jotka mielessäni vaikuttavat ja jotka häiritsevät kanssakäymistämme. Eikö se ole tämän palsta jonkinlainen tarkoitus, että jokainen omalta osaltaan avautuu ja selvittelee?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Tuuve Maanvaiva » 17.06.2014 19:44

No on nimenvaihto mielekkäämpi aihe.
Tuuve Maanvaiva

ViestiKirjoittaja Mirri » 17.06.2014 20:05

Hilppa kirjoitti:Ei tuo tekstini ole mitään mahtipontisuutta nähnytkään. Siinä mielestäni tulkitset pahasti väärin. Liikaa yleistämistä siinä esiintyy ja huonoa ilmaisua, mikä on tyypillistä minulle. Varmalta haluan kuulostaakin sellaisessa asiassa, josta jotakin tiedän. En esimerkiksi pidä sellaisesta, että joku tulee väittämään useammankin kuin kerran, että "sinä sekoitit krumeluurit kumariiniin" antaen samalla ymmärtää, että en ymmärrä mistään mitään. En sekoita kumariinia krumeluuriin, mikä oli siinä tapauksessa lukijan väärinymmärrys, koska hän ei ollut lukenut ketjua alusta eikä osallistunut ketjuun, joka oli jo aikoja sitten aloitettu.

Tässä viesti, joka on suorastaan malliesimerkki siitä miten pahasti lukija voi käsittää väärin toisten kirjoitukset ja millaisia syytöksiä sun muita mahtipontisia väitteitä hänen päässään syntyy hänen virheellisten tulkintojensa seurauksena:
Hilppa kirjoitti:
Sinä olet väärässä Mirri, kuten hyvin usein. Lisäksi teet tuon, koska et ole kiinnostunut kirjoituksistani etkä halua, että kirjoitan palstalla tai että etenkään osallistuisin viestiketjuihin interaktiivisesti. Teksti, joka alkaa sanoilla "Kaikki tuntuvat erityisesti viettävän..." on viittauksena yleistävä, jolloin sisältökin pitäisi jollain tavalla viitata muihinkin kuin yhteen kirjoittajaan. Huomautan edelleen, että olin ennen tuota lausumaa jo kuvannut Juhannuksenviettotapaani. Lisäksi tuntuvat on preesensissä. Ei imperfektissä, jolloin se olisi viitannut vain aloitusviestiin. Sinä olet pahasti väärässä Mirri ja aivan tahallisesti, jolloin voin aivan hyvin tulkita toimintasi kiusaamiseksi. Koska harjoitat tuota, olen lopen kyllästynyt kirjoittamaan tällä palstalla. Taas sama kuvio. Ei tarvinnut kuin pari viestiä kirjoittaa loman jälkeen yleisellä, niin kirjoittaja Mirri on kimpussa. Perusteena hänellä on "mielenkiinto kirjoituksien merkityksiä kohtaan". Minusta tuota voidaan kutsua loputtomasti uteliaisuudeksi, jolla hän piinaa minua kuitenkin samalla ignoroiden itse aiheen, josta kirjoitin. Eli sisältö ei kiinnosta häntä eikä persoona, vaan tarve ohjailla, korjata, ojentaa, määrätä ja vaikuttaa on hallitseva motiivi.

viewtopic.php?f=16&t=12305&start=40

Vieläkään en syytösten kohteena ole saanut minkäänlaista pahoittelua, tai edes väärinkäsityksen myöntämistä. Anteeksi pyytämisestä puhumattakaan.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 17.06.2014 20:15

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Ei tuo tekstini ole mitään mahtipontisuutta nähnytkään. Siinä mielestäni tulkitset pahasti väärin. Liikaa yleistämistä siinä esiintyy ja huonoa ilmaisua, mikä on tyypillistä minulle. Varmalta haluan kuulostaakin sellaisessa asiassa, josta jotakin tiedän. En esimerkiksi pidä sellaisesta, että joku tulee väittämään useammankin kuin kerran, että "sinä sekoitit krumeluurit kumariiniin" antaen samalla ymmärtää, että en ymmärrä mistään mitään. En sekoita kumariinia krumeluuriin, mikä oli siinä tapauksessa lukijan väärinymmärrys, koska hän ei ollut lukenut ketjua alusta eikä osallistunut ketjuun, joka oli jo aikoja sitten aloitettu.

Tässä viesti, joka on suorastaan malliesimerkki siitä miten pahasti lukija voi käsittää väärin toisten kirjoitukset ja millaisia syytöksiä sun muita mahtipontisia väitteitä hänen päässään syntyy hänen virheellisten tulkintojensa seurauksena:
Hilppa kirjoitti:
Sinä olet väärässä Mirri, kuten hyvin usein. Lisäksi teet tuon, koska et ole kiinnostunut kirjoituksistani etkä halua, että kirjoitan palstalla tai että etenkään osallistuisin viestiketjuihin interaktiivisesti. Teksti, joka alkaa sanoilla "Kaikki tuntuvat erityisesti viettävän..." on viittauksena yleistävä, jolloin sisältökin pitäisi jollain tavalla viitata muihinkin kuin yhteen kirjoittajaan. Huomautan edelleen, että olin ennen tuota lausumaa jo kuvannut Juhannuksenviettotapaani. Lisäksi tuntuvat on preesensissä. Ei imperfektissä, jolloin se olisi viitannut vain aloitusviestiin. Sinä olet pahasti väärässä Mirri ja aivan tahallisesti, jolloin voin aivan hyvin tulkita toimintasi kiusaamiseksi. Koska harjoitat tuota, olen lopen kyllästynyt kirjoittamaan tällä palstalla. Taas sama kuvio. Ei tarvinnut kuin pari viestiä kirjoittaa loman jälkeen yleisellä, niin kirjoittaja Mirri on kimpussa. Perusteena hänellä on "mielenkiinto kirjoituksien merkityksiä kohtaan". Minusta tuota voidaan kutsua loputtomasti uteliaisuudeksi, jolla hän piinaa minua kuitenkin samalla ignoroiden itse aiheen, josta kirjoitin. Eli sisältö ei kiinnosta häntä eikä persoona, vaan tarve ohjailla, korjata, ojentaa, määrätä ja vaikuttaa on hallitseva motiivi.

viewtopic.php?f=16&t=12305&start=40

Vieläkään en syytösten kohteena ole saanut minkäänlaista pahoittelua, tai edes väärinkäsityksen myöntämistä. Anteeksi pyytämisestä puhumattakaan.

Etkä tule saamaan. Päinvastoin. Sinä aiheutit minulle vahinkoa siinä ketjussa nimittelemällä kirjoituksiani, viestejäni oudoiksi, vaikka tulkintani oli lähempänä oikeaa kuin sinun, minua turhan tosikkomaiseksi tms. ja annoit ymmärtää, että olen kirjoittanut väärin ja persoonaltani vähintäänkin outo. Lisäksi aiheutat lisävahinkoa minulle kirjoittajana tällä palstalla siirtämällä tekstini asiayhteydestään ja alkuperäisestä viestiketjustaan pois. Nyt ihmiset eivät voi helposti tarkistaa, miten sinä olet kyseisessä ketjussa toiminut minua kohtaan.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 17.06.2014 20:21

Hilppa, laittamani linkki toimii. Kokeilin.

Tuli vielä mieleeni... Lopetan viestiesi kommentoinnin ja keskustelut kanssasi lisävahinkojen välttämiseksi. Näköjään en kertakaikkiaan onnistu tulkitsemaan viestejäsi oikein, vaan käsitän usein väärin - kuten sanoit.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 17.06.2014 20:27

Mirri kirjoitti:Hilppa, laittamani linkki toimii. Kokeilin.

Tuli vielä mieleeni... Lopetan viestiesi kommentoinnin ja keskustelut kanssasi lisävahinkojen välttämiseksi. Näköjään en kertakaikkiaan onnistu tulkitsemaan viestejäsi oikein, vaan käsitän usein väärin - kuten sanoit.

Onnistuit jo aiheuttamaan vahinkoa enemmän kuin tarpeeksi näilläkin toimilla.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Tuuve Maanvaiva » 18.06.2014 03:58

Hilppa kirjoitti:

aika raskas syytös jopa mielisairaiden foorumilla. Osaatko tarkemmin kertoa millaisia vahinkoa Mirri sinulle aiheutti ja ovatko ne pysyviä ja tarvitsetko niihin jatkuvan lääkitys tai peräti henk.kohtaisen avustajan.
Ainakin jalkapalloa olet pystynyt seuraamaan joten näkökykyyn ei ainakaan vaikuttanut joten opaskoiraa et tarvi.
Tuuve Maanvaiva

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 18.06.2014 10:35

Samaa ihmettelen minäkin kuin Tuuve.
Olisi tosiaan mielenkiintoista tietää, millaista graavia vahinkoa Mirri on onnistunut ruudun takaa sinulle, Hilppa, tuottamaan.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja santra » 18.06.2014 16:25

Tuuve Maanvaiva kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

aika raskas syytös jopa mielisairaiden foorumilla. Osaatko tarkemmin kertoa millaisia vahinkoa Mirri sinulle aiheutti ja ovatko ne pysyviä ja tarvitsetko niihin jatkuvan lääkitys tai peräti henk.kohtaisen avustajan.
Ainakin jalkapalloa olet pystynyt seuraamaan joten näkökykyyn ei ainakaan vaikuttanut joten opaskoiraa et tarvi.

Tuuvelle ihan ensimmäiseksi: Tämä ei ole yksinomaan mikään mielisairaitten foorumi, kuten keskusteluketjujen runsaudesta ja monipuolisuudestakin saattaa havaita.
Sananvapaus on mielitermini ja sitä saa kyllä toteuttaa täällä paremmin kuin monella muulla foorumilla.
Mirri ja Hilppa:
Kertokaa minulle salaisuutenne. Kuinka onnistuttekin miltei ketjussa kuin ketjussa vetämään esiin toistenne "epäkohtia" ja ruotimaan niitä ko ketjun aiheesta riippumatta?
Minun mielestäni se on kirjoituskokemusten opettama taito, tosin ei aina niinkään kiitollinen muita lukijoita silmällä pitäen.
En itsekään ole mikään asiassa pysymisen mestari, taipumus rönsyilyyn on synnynnäistä:)
santra

ViestiKirjoittaja Mirri » 18.06.2014 17:21

santra kirjoitti: Tuuvelle ihan ensimmäiseksi: Tämä ei ole yksinomaan mikään mielisairaitten foorumi, kuten keskusteluketjujen runsaudesta ja monipuolisuudestakin saattaa havaita.
Sananvapaus on mielitermini ja sitä saa kyllä toteuttaa täällä paremmin kuin monella muulla foorumilla.

Ehkä sekin on havaittavissa, että tämän foorumin kirjoittajat ovat enemmän ja vähemmän vakavasti mielenterveysongelmaisia vaihtelevine psyykkisine kuntoineen. Mutta tosiaan kaikki mielenterveyden häiriöt eivät ole yhtä kuin mielisairaus.
Mirri

ViestiKirjoittaja santra » 18.06.2014 20:49

Mirri kirjoitti:
santra kirjoitti: Tuuvelle ihan ensimmäiseksi: Tämä ei ole yksinomaan mikään mielisairaitten foorumi, kuten keskusteluketjujen runsaudesta ja monipuolisuudestakin saattaa havaita.

Ehkä sekin on havaittavissa, että tämän foorumin kirjoittajat ovat enemmän ja vähemmän vakavasti mielenterveysongelmaisia vaihtelevine psyykkisine kuntoineen. Mutta tosiaan kaikki mielenterveyden häiriöt eivät ole yhtä kuin mielisairaus.

Mirri, tätä juuri tarkoitin. Mutta vastaas myös tuohon jälkimmäiseen kohtaan pliis.
" Mirri ja Hilppa:
Kertokaa minulle salaisuutenne. Kuinka onnistuttekin miltei ketjussa kuin ketjussa vetämään esiin toistenne "epäkohtia" ja ruotimaan niitä ko ketjun aiheesta riippumatta?
Minun mielestäni se on kirjoituskokemusten opettama taito, tosin ei aina niinkään kiitollinen muita lukijoita silmällä pitäen.
En itsekään ole mikään asiassa pysymisen mestari, taipumus rönsyilyyn on synnynnäistä:)"
Eli tähän siis.
santra

ViestiKirjoittaja Mirri » 18.06.2014 21:21

Miksi vastaisin?
Mirri

ViestiKirjoittaja santra » 18.06.2014 21:38

Mirri kirjoitti:Miksi vastaisin?

Siksi että esitin kysymyksen.
santra

ViestiKirjoittaja Mirri » 18.06.2014 21:43

santra kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Miksi vastaisin?

Siksi että esitin kysymyksen.

Jep, 'kysymys' on tässä:

Olisi ollut fiksumpaa jättää kysymysmerkki toisestakin virkkeestä pois.
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet