tris & Tuuve

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: tris & Tuuve

ViestiKirjoittaja tris » 30.05.2014 13:41

M.Aitoparta kirjoitti:Eihän akateemisuus ole oikeastaan tae muusta kuin mahdollisuuksista opiskella sekä oppimiskyvystä sekä motivaatiosta. Jos olen oikein ymmärtänyt niin korkeakouluopinnot harjoittavat analyyttistä ajattelua, eikä tämä ajattelu takaa yhtään mitään henkilön kypsyydestä tms.

Aivan. Mutta ei näitä hilpan väärinymmärryksiä jaksa edes korjata...
tris

ViestiKirjoittaja Tuuve Maanvaiva » 30.05.2014 15:30

Mirri kirjoitti:Hilppa, minuakin ottaa aivoon se, että ilkeilit väitöskirja-asialla, vai paljastusko se olikin. Lisäksi ottaa aivoon syytökset, joita esitit minua kohtaan tässä ketjussa. Mutta minulla tuskin on mitään mahdollisuuksia selvittää asioita kanssasi. Sinähän käänsit asian jopa niin, että olen savustamassa sinua ulos tältä foorumilta.

Vielä siitä väitöskirjailkeilystä/-paljastuksesta. Tässäköhän onkin sille selitys:
Tarkoitus oli muistuttaa sinua [Tuuvea] tämän palstan avoimuudesta ja siitä, että olet kertonut asioita itsestäsi. Samoissa piireissä liikkuvat voivat ihmetellä kielenkäyttöäsi ja temperamenttiasi, jos vaikka vastaan tulisit ihan livenä.

Halusit paljastaa siltä varalta (vai peräti siinä toivossa?), että joku tunnistaisi Tuuven livenä... Päässäsi liikkuu aika ilkeitä ajatuksia, tuskin sinä muuten mitään 'paljastusta' olisit tehnyt. Jos oikeasti olisit halunnut muistuttaa Tuuvea, olisit tehnyt sen suoraan ilman mitään 'paljastuksia'.

Siis ihanko te nyt ihan oikeesti tai ainakin Hilppa luulee, että sillä on jokin merkitys mun live-elämässä mitä minä mielisairaiden ihmisten kanssa keskustelen jollain nettifoorumilla tai tunnistaako minut joku ihminen.
Kyllä Hilppa ainakin nyt luulee olevansa erityisen tärkeä ihminen.
Tuuve Maanvaiva

ViestiKirjoittaja Hilppa » 30.05.2014 16:30

Tuuve Maanvaiva kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Hilppa, minuakin ottaa aivoon se, että ilkeilit väitöskirja-asialla, vai paljastusko se olikin. Lisäksi ottaa aivoon syytökset, joita esitit minua kohtaan tässä ketjussa. Mutta minulla tuskin on mitään mahdollisuuksia selvittää asioita kanssasi. Sinähän käänsit asian jopa niin, että olen savustamassa sinua ulos tältä foorumilta.

Vielä siitä väitöskirjailkeilystä/-paljastuksesta. Tässäköhän onkin sille selitys:
Tarkoitus oli muistuttaa sinua [Tuuvea] tämän palstan avoimuudesta ja siitä, että olet kertonut asioita itsestäsi. Samoissa piireissä liikkuvat voivat ihmetellä kielenkäyttöäsi ja temperamenttiasi, jos vaikka vastaan tulisit ihan livenä.

Halusit paljastaa siltä varalta (vai peräti siinä toivossa?), että joku tunnistaisi Tuuven livenä... Päässäsi liikkuu aika ilkeitä ajatuksia, tuskin sinä muuten mitään 'paljastusta' olisit tehnyt. Jos oikeasti olisit halunnut muistuttaa Tuuvea, olisit tehnyt sen suoraan ilman mitään 'paljastuksia'.

Siis ihanko te nyt ihan oikeesti tai ainakin Hilppa luulee, että sillä on jokin merkitys mun live-elämässä mitä minä mielisairaiden ihmisten kanssa keskustelen jollain nettifoorumilla tai tunnistaako minut joku ihminen.
Kyllä Hilppa ainakin nyt luulee olevansa erityisen tärkeä ihminen.

Kirjoittaminen tänne ei ole millään tavalla poikkeava tilanne siihen verrattuna, miten sinä kohtelet ihmisiä muualla. Samat säännöt vallitsevat. Samalla tavalla sinun tulisi arvostaa täällä kanssakirjoittajiasi kuin mitä arkipäivän tilanteissa kohtaamiasi ihmisiä. En ole mielisairas eivätkä muutkaan täällä. Kukaan ei kirjoita suljetuilta osastolta käsin.
Hilppa

ViestiKirjoittaja M.Aitoparta » 30.05.2014 16:33

Psykopatologia kirjoitti:(Varsinkaan nykyään) korkeakoulu ei ole sama kuin yliopisto.

Jees näin on. Amk-opinnot voivat kyllä antaa parempiakin avaimia analyyttiseen ajatteluun kuin jotkut yliopisto-opinnot. Insinööriopinnot ovat melkoisen kehittävät (sen mitä nyt tiedän) ajattelunkin kannalta ja loogisen ajattelun. Minun (vajaasta) näkökulmastani tiede on käsiteviidakkoa, varsinkin humanistiset ja yhteiskuntatieteet ovat lähinnä spekulatiivista, arkielämästä irrottautunutta, käsiteleikittelyä.

Minusta on kasvanut, nähtävästi, ihan käytännön ihminen nyt reilu kolmekymppisenä.
M.Aitoparta

ViestiKirjoittaja Hilppa » 30.05.2014 16:40

Ja mirrille tuohon edellisen viestini lainauksiin liittyen.

Sinä et tiedä, mitä päässäni liikkuu. Kirjoittamani vertaus (väitöskirja vs. Tuuven röyhkeänilkeä käytös) on samanlainen kuin mitä kykenen esittämään naamatusten hänelle. En häpeä kirjoittamaani enkä kadu sitä. Sinulle Mirri eikä Helmenkalastaja se ei ollut tarkoitettu, joten mitäpä se teille kuuluu.

Hyvää kesää!
Nauttikaa olostanne!

Odotellen Kyllästyneen paluuta,
Hilppa
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.05.2014 17:36

Hilppa kirjoitti:En ole mielisairas eivätkä muutkaan täällä. Kukaan ei kirjoita suljetuilta osastolta käsin.

Puhu vain omasta puolestasi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Tuuve Maanvaiva » 30.05.2014 19:33

Hilppa kirjoitti:
Odotellen Kyllästyneen paluuta,
Hilppa

Ja hänkö sinun kanssasi yhdessä vittuilisi minulle enkä minä saisi takaisin vittuilla, kun K pistäisi ennakkomoderointiin.
Tuuve Maanvaiva

ViestiKirjoittaja santra » 30.05.2014 21:30

Ammattikorkeakouluun pääsee ammattikoulun kautta vaikka kansakoulupohjalta
ja väitöskirjaa voi suunnitella ihan kuka tahansa. Sillä asialla ei ole mitään tekemistä yliopistollisten opintojen kanssa.Eri asia on otetaanko se koskaan edes käsittelyyn.
Antaa Tuuven kuvitella ja kirjoitella, kyllä maailmaan sanoja mahtuu. On lukijan omassa vallassa mitä uskoo ja mitä ei ja mistä edes kannattaa alkaa kinaamaan.
Ja osaako käyttää humpuukisuodatinta.

Minä kirjoitan kirjaa tukiaseman ja mt.saittien erilaisista persoonallisuus -ym mielenhäiriöistä, on koossa paljon mielenkiintoista materiaalia :shock:
Saa nähdä kun kirjani julkaistaan, kuinka moni tunnistaa sen sivuilta itsensä. :roll:
Ehkäpä vielä väittelen väittelytieteen professoriksi asti.
Viimeksi muokannut santra päivämäärä 30.05.2014 21:43, muokattu yhteensä 1 kerran
santra

ViestiKirjoittaja Kiss » 30.05.2014 21:43

"Minä kirjoitan kirjaa tukiaseman ja mt.saittien erilaisista persoonallisuus -ym mielenhäiriöistä, on koossa paljon mielenkiintoista materiaalia :shock:
Saa nähdä kun kirjani julkaistaan, kuinka moni tunnistaa sen sivuilta itsensä. " Santra

Sinä olet tahallasi niin ärsyttävä, että turha tulla myöhemmin vinkumaan, että olet "äärimmilleen ahdistettu"
Tuo sinun nalle puh allekirjoituksesi on tuttu, hitto että en muista kuka sitä käytti toisella palstalla.

Uskon toki, että kirjoitat täältä kerätyllä aineistolla mielenterveyttä käsittelevän teoksen. Siittä tuleekin opettavainen opus :?
Kiss

ViestiKirjoittaja santra » 30.05.2014 21:45

Kissi , jäi sinulta huomioimatta kirjoitukseni ironinen sävy. Kirjoitanhan täällä itsekin.
Ja mitä tulee siihen,että olen tahallani ärsyttävä, täällä oppii.
Viimeksi muokannut santra päivämäärä 30.05.2014 21:51, muokattu yhteensä 1 kerran
santra

ViestiKirjoittaja Kiss » 30.05.2014 21:46

Minä en ymmärrä tuon sävyistä ironiaa.
Kiss

ViestiKirjoittaja santra » 30.05.2014 21:51

Sillehän minä en mahda mitään.Selvennän: viesti sisälsi ITSEironiaa...
santra

ViestiKirjoittaja Kiss » 30.05.2014 21:56

hmm. Maanvaiva on yleinen suojelukohde, sinä liikut miinakentällä. Omalla vastuulla.
Kiss

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.05.2014 21:56

santra kirjoitti:Ammattikorkeakouluun pääsee ammattikoulun kautta vaikka kansakoulupohjalta
ja väitöskirjaa voi suunnitella ihan kuka tahansa. Sillä asialla ei ole mitään tekemistä yliopistollisten opintojen kanssa.Eri asia on otetaanko se koskaan edes käsittelyyn.
Antaa Tuuven kuvitella ja kirjoitella, kyllä maailmaan sanoja mahtuu. On lukijan omassa vallassa mitä uskoo ja mitä ei ja mistä edes kannattaa alkaa kinaamaan.

Santra, miten Hilpan esiin kaivama väitöskirja-asia sopii tähän ketjuun; mitä tekemistä sillä on tämän ketjun kanssa?
Lyömäase, jonka Hilppa tarjosi kaikille halukkaille hutkijoille. Siltä minusta näyttää ja tuntuu.

22:00. Santra, viestissäsi on ironiaa, mutta se on suunnattu muualle kuin sinuun. Turhaan höpiset itseironiasta, ei sellaista ole nähtävissä.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 30.05.2014 22:00, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja santra » 30.05.2014 21:58

Mitä tulee tuohon nalle Puh- sitaattiin, ihan itse sen olen löytänyt ja kohdallani hyväksi havainnut.Toki siitäkin saa vääntää oikein julmetut jytkyt :lol:
santra

ViestiKirjoittaja santra » 30.05.2014 22:00

Mirri kirjoitti:
santra kirjoitti:Ammattikorkeakouluun pääsee ammattikoulun kautta vaikka kansakoulupohjalta

Santra, miten Hilpan esiin kaivama väitöskirja-asia sopii tähän ketjuun; mitä tekemistä sillä on tämän ketjun kanssa?

Lyömäase, jonka Hilppa tarjosi kaikille halukkaille hutkijoille. Siltä minusta näyttää ja tuntuu.

Mirri minä en ole huitonut ketään minkäänlaisilla aseilla, laitoin vain omia ajatuksiani esiin, kiellätkö sinä senkin?
santra

ViestiKirjoittaja santra » 30.05.2014 22:03

kissi kirjoitti:hmm. Maanvaiva on yleinen suojelukohde, sinä liikut miinakentällä. Omalla vastuulla.

Maanvaiva on nikkinsä veroinen,minulle tällä hetkellä täysin yhdentekevä olento, kuten olen sanonut. En pidä siitä että minulle esitetään uhkauksia.
Viimeksi muokannut santra päivämäärä 30.05.2014 22:08, muokattu yhteensä 1 kerran
santra

ViestiKirjoittaja santra » 30.05.2014 22:06

mirri:"22:00. Santra, viestissäsi on ironiaa, mutta se on suunnattu muualle kuin sinuun. Turhaan höpiset itseironiasta, ei sellaista ole nähtävissä."

Jokainen tulkitsee viestit oman ymmärryksensä tavalla.
santra

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.05.2014 22:06

santra kirjoitti:Mirri minä en ole huitonut ketään minkäänlaisilla aseilla, laitoin vain omia ajatuksiani esiin, kiellätkö sinä senkin?

Tuuve oli ironisten ajatustesi kohteena. On makuasia sanotaanko ironiaa (sanallisilla) aseilla huitomiseksi vai eikö sanota.
Mirri

ViestiKirjoittaja santra » 30.05.2014 22:10

Hauskaa iltaa pilkunviilaaja Mirri :roll:
santra

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko