Minulla kyhmy rinnassa

Re: Minulla kyhmy rinnassa

ViestiKirjoittaja Golden flower » 16.05.2014 07:40

Ahdistavalta kuulostava tilanne, odottavan aika on tunnetusti pitkä. Jaksamista sinulle Pinja ja toivottavasti saisit ensi viikolla huojentavia tietoja!
Golden flower

ViestiKirjoittaja Pinja » 16.05.2014 16:00

Mulla olis tänään yksi kurssi, mutta olen ihan maassa -masentunut- että jään kotiin. Kävelylenkitkään eivät tunnu hyviltä, ei tekis yhtään mieli kävellä. Lääkäri sanoi, että kasvain on todennäköisesti hyvänlaatuinen, mutta ei voi olla varma, joten pitää mennä kuvauksiin. Pelkään pahinta. Mitä olen netistä lukenut, niin pahanlaatuinenkasvain voi olla joko muljahteleva tai kiinteä, mitä olen lukenut ihmisten kokemuksia. On siis tosi epävarmaa kumpi on kyseessä.
Pinja

ViestiKirjoittaja santra » 17.05.2014 16:54

Pinja hei.

Kuinka jakselet? Oletko saanut juteltua terppasi tai jonkun tuttavasi kanssa?
santra

ViestiKirjoittaja Pinja » 17.05.2014 20:46

santra kirjoitti:Pinja hei.

Kuinka jakselet? Oletko saanut juteltua terppasi tai jonkun tuttavasi kanssa?

Kiitos kysymyksestä. Hyvin on mennyt tämä päivä, kaksi päivää olin todella masentunut, mutta tänään on jo hyvä olo eikä ole itkettänytkään. Terapeutille pääsen vasta ensi tiistaina, mutta olen jutellut asiasta äitini kanssa. Nyt olen positiivisessa mielessä, että kyseessä olisi vain hyvänlaatuinen kasvain -kystä, joka on nesterakkula. Tänään jaksoin nauttia taas lenkkeilystä ja tehtiin retkikin.
Pinja

ViestiKirjoittaja Mirri » 17.05.2014 21:54

Kiva kuulla, että olotilasi on helpottunut edes vähän.
Tosiaan rintoihin ilmestyvät kystat aiheuttavat 'vääriä hälytyksiä' ja stressiä omistajalleen, koska nekin tarvitsevat tarkemman tutkimisen ennen kuin voidaan sanoa varmasti, että kyseessä on kysta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 19.05.2014 14:39

keskikiviikkoa odotellessa...pitkä odotus.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 19.05.2014 22:25

Kuulemma rintasyöpä on ärhäkämpi nuorilla alle 30 vuotiailla johtuen hormonaalisista syistä.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 21.05.2014 13:58

Ensi viikon keskiviikkona saan vasta tulokset.
Pinja

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.05.2014 14:37

Odottelu sitten vain jatkuu. Toivottavasti olet saanut itsellesi jostakin tukea tähän epävarmuuden aikaan. Ettet ihan yksin miettisi. Oletko kertonut äidillesi?
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 21.05.2014 15:03

Olen. Kyseessä ei ole kystä ainakaan. Mutta edelleenkään ei olla varmoja onko pahan vai hyvänlaatuinen, lääkäri sanoi yhden latinankielisellä nimellä, joka olis hyvänlaatuinen, mutta sanoi että ei voi olla aivan varma ja totesi, että toivotaan ettei ole pahanlaatuinen.
Pinja

ViestiKirjoittaja tris » 21.05.2014 16:14

No voi sentään. Sinun täytyy vain odotella ja mahdollisuuksien mukaan yrittää painaa asia taka-alalle. Yritä tehdä normaaleja asioita kuten käydä kävelyllä ja tavata terapeuttiasi. Sattuiko koepalan otto?
tris

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.05.2014 17:13

Pinja, ok. Hyvä, että olet täälläkin kertonut; ollaan ajatuksin mukana, vaikkei mitään voidakaan tehdä muuta kuin lukea, jos purat tuntojasi tänne toivoessasi parasta ja pelätessäsi pahinta. Epätietoisuus ja tulosten odottelu on stressaava tilanne.

Minusta Trisin ehdotus yrittää painaa asia taka-alalle on hyvä. Tosin helpommin sanottu kuin tehty. Mutta jos vain suinkin pystyt 'unohtamaan' asian edes joskus ja vähäksi aikaa, niin olisihan se hyvä. Soisit itsellesi lepotaukoja raastavan odotuksen keskelle.
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 21.05.2014 18:04

Ottivat paksuneulanäytteen, ensin pistivät puudutuksen, joten neulanäyte ei tuntunut miltään. Lääkäri näki kuvista ettei kyhmy ole levinnyt vielä minnekään. Mammografiassa koko oli 3 cm ja ultrassa vähän yli 2 cm. En ole kauheasti ajatellut asiaa, ajatuksesta että kuolisin ei tule edes enää itku, mitä alussa. Siinä mielessä en enää sure.
Pinja

ViestiKirjoittaja tris » 22.05.2014 01:02

Rasvapatit ovat aika yleisiä. Todennäköisimmin on sellaisesta kyse mutta helvetillistä odotusaikaa se on. Pärjäile.
tris

ViestiKirjoittaja Pinja » 22.05.2014 01:04

tris kirjoitti:Rasvapatit ovat aika yleisiä. Todennäköisimmin on sellaisesta kyse mutta helvetillistä odotusaikaa se on. Pärjäile.

tai sidekudoskasvaimesta, joka on hyvänlaatuinen.
Pinja

ViestiKirjoittaja tris » 22.05.2014 01:08

Niinpä. Sanoit että lääkäri näki sen kuvastakin (ettei oo levinnyt).

Tuollaisesta nyt vaan ei voi olla pomppimatta seinille kun se on niin pelottava juttu. Mutta nyt vaan työnnät sen asian taaakse ja hoidat koiranpentuasi!
tris

ViestiKirjoittaja Pinja » 22.05.2014 01:24

tris kirjoitti:Niinpä. Sanoit että lääkäri näki sen kuvastakin (ettei oo levinnyt).

Tuollaisesta nyt vaan ei voi olla pomppimatta seinille kun se on niin pelottava juttu. Mutta nyt vaan työnnät sen asian taaakse ja hoidat koiranpentuasi!

Kiitos huomioinnista. Ja välittämisestä.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 28.05.2014 12:02

Sain vastaukset kyhmystä. Hyvänlaatuinen kasvain: Fibro adenooma nimeltään. Ei tarvitse poistattaa, vanhetessa jopa pienenee.
Pinja

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.05.2014 12:04

Kiva kuulla, että selvisit pelkällä säikähdyksellä. Nyt voit huokaista helpotuksesta.
Mirri

ViestiKirjoittaja tris » 28.05.2014 12:25

Pinja kirjoitti:Sain vastaukset kyhmystä. Hyvänlaatuinen kasvain: Fibro adenooma nimeltään. Ei tarvitse poistattaa, vanhetessa jopa pienenee.

No sulla varmaan vierähti kivi sydämeltä! :) Ole nyt kiitollinen asiasta koska saattaisi olla huonommin asiat - mulla 28-vuotias serkku sairasti rintasyövän. Osta jäätelötötterö tai joku lahjaksi itsellesi.
tris

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet