Eri minätilat terapiassa

Re: Eri minätilat terapiassa

ViestiKirjoittaja Pinja » 19.05.2014 21:42

Ystävälläni on motivaatio paranemiseen kadoksissa, hän ei edes ehdotuksestani huolimatta taltioinut tunnelukkotestin tuloksia, lopulta hän muisti enää vain kaksi tuloksistaan. Tunnelukkotestin asiat ovat juuri niitä keskeisimpiä ongelmia, mitä esiintyy joka päiväisessä elämässä. Itse taltioin tulokset ja aion todella ottaa ongelmakohdat terapiassa esille ja seurata niiden kehitystä. Jotkut eivät ymmärrä, miten keskeisiä ovat nuo tunnelukkotestin tulokset, kai se on yritystä kieltää ongelmiaan mitätöimällä tulokset. Tris uskon sinulla olevan hyvät mahdollisuudet tunnelukkojen heikentämiseen, kun tiedät ongelmakohtasi ja siten osaat suunnata niihin terapiassasi, joten voit jopa parantua nopeampaa vauhtia mitä moni, joka ei tuloksia käsittele.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 19.05.2014 22:06

Aion antaa terapeutilleni tunnelukkotestin osoitteen, että pääsee itsekin testaamaan itsensä.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 19.05.2014 23:50

Tunnelukko hylkääminen on nykyään mulla vain keskivahva, mutta olen täysin varma, että terapian alussa se oli erittäin vahva. Olen huomannut sen etten enää pelkää terapian päättymistä ainakaan siltä kannalta, että terapeutti hylkäisi minut.
Pinja

ViestiKirjoittaja tris » 20.05.2014 06:40

Pinja kirjoitti:Aion antaa terapeutilleni tunnelukkotestin osoitteen, että pääsee itsekin testaamaan itsensä.

Terapeutti ei varmaan kerro tuloksiaan sulle :) Mutta saatte varmasti hyvää keskustelua terapiassa noista sun lukoista. Jos halua enemmän asiasta tietää voit lainata kirjastosta tuon "Avaa tunnelukkosi"-kirjan.
tris

ViestiKirjoittaja Pinja » 21.05.2014 02:45

Äiti teki kanssa tunnelukkotestin. Tulokseksi sai erittäin vahvoina: alistuminen, hylkääminen, uhrautuminen. (minulla erittäin vahvoina olivat uhrautuminen ja suojattomuus)
Luulisin niin, että ennen terapiaan menoa mulla on kanssa ollut alistuminen ja hylkääminen erittäin vahvoina; alistuminen on nyt vahva ja hylkääminen keskivahva. Itselläni on vaikeaa kestää alistumista, mutta äiti taas kestää sitä hyvin. Yksi yhteinen meillä molemmilla on erittäin vahvana; uhrautuminen. Suojattomuus on äidillä vahva.
Pinja

ViestiKirjoittaja tris » 21.05.2014 16:18

Voi jumalauta. Kävin kirjakaupassa yrittäessäni ostaa sinitarraa ja vilkaisin kirjan sivua 60 jossa eka sana oli "tunnelukot" mutta pelkäsinkin että sana saattaa vaihtua päivittäin. Onko kellään kirjaa että voisi katsoa ekan sanan sivulta 126?
tris

ViestiKirjoittaja Pinja » 21.05.2014 20:46

tris kirjoitti:Voi jumalauta. Kävin kirjakaupassa yrittäessäni ostaa sinitarraa ja vilkaisin kirjan sivua 60 jossa eka sana oli "tunnelukot" mutta pelkäsinkin että sana saattaa vaihtua päivittäin. Onko kellään kirjaa että voisi katsoa ekan sanan sivulta 126?

Debra
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 21.05.2014 20:46

Avautuuko?
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 21.05.2014 20:49

Tämä avaa tunnelukkosi -kirja on ehdottoman hyvä neuvomaan miten tunnelukkoja avataan. Lainasin kirjastosta.
Pinja

ViestiKirjoittaja tris » 21.05.2014 21:30

Ei avaudu. Tarkista vielä.
tris

ViestiKirjoittaja Pinja » 21.05.2014 21:45

Mulla lukee sivulla 50 Daniella ekana sanana, onko kyse samasta kirjasta Avaa tunnelukot
Pinja

ViestiKirjoittaja tris » 21.05.2014 21:48

Ei se on eri kirja. Tuo on "Tunne lukkosi" -kirja. Samasta aiheesta eri kirja.
tris

ViestiKirjoittaja Pinja » 21.05.2014 21:49

Koita sanaa ulkopuolisuus
Pinja

ViestiKirjoittaja tris » 21.05.2014 21:49

sulla on eri kirja
tris

ViestiKirjoittaja Pinja » 21.05.2014 21:51

Joo on, tämä on kanssa erittäin hyvä kirja: neuvoo yksitellen miten tunnelukko avataan ja antaa mielikuvaharjoituksia avuksi. Kertoo mistä mikin tunnelukko syntyy.
Pinja

ViestiKirjoittaja tris » 21.05.2014 21:56

Joo, mullakin on tuo. Ei siinä kirjassa muuta vikaa ole kuin että sillä ei saa noita testejä auki.
tris

ViestiKirjoittaja Huolieilinen » 24.08.2014 04:32

Ette ole enää tosissanne: 20 vuotta psykoterapiaa, potilaan/asiakkaan paikalla. Vielä vaan vatvotaan menemään.
Huolieilinen

Edellinen

Paluu Terapiaa