Kyllästynyt kirjoitti:Valvojan ominaisuudessa siirsin tämän ketjun "Psykologiaa ja psykopatologiaa" -osiosta sopivampaan paikkaan.
Siirto ei ole mikään kannanotto ketjun merkitykselle.
Kyllästynyt kirjoitti:Kysymys:
Onko ehdotuksia mitä voisin tehdä raparperista? Ongelma on, että tulee tehtyä aina sitä samaa raparperipiirakka joka on ihan OK, mutta voisihan sitä joskus tehdä jotain sellaista jota ei ole aiemmin tullut kokeiltua.
Tiedän; netti on pullollaan reseptejä, mutta haluaisin itse kokeiltuja ja hyväksi havaittuja reseptejä.
Ja miksi juuri raparperista? No, koska sitä kasvaa iso pehko olohuoneen ikkunan alla.
Jill kirjoitti:Hernesopan voi koristella sinapilla. Äiti ja minä poltetaan pohjaan purkkihernekeittokin.
Jill kirjoitti:Hernesopan voi koristella sinapilla. Äiti ja minä poltetaan pohjaan purkkihernekeittokin.

Mirri kirjoitti:- -
Jos sekoitusta halutaan nimittää avokadosalaatiksi, niin avokadoa tietysti pitää olla sen verran paljon, että nimi puoltaa paikkaansa.
Hilppa kirjoitti:Mirri kirjoitti:- -
Jos sekoitusta halutaan nimittää avokadosalaatiksi, niin avokadoa tietysti pitää olla sen verran paljon, että nimi puoltaa paikkaansa.
En ole koskaan kuullut, että tuosta herkullisesta mössöstä käytettäisiin nimitystä salaatti. Mutta kukin haluamillaan nimityksillä menköön. En myöskään ole kuullut, että avokadoon lisättäisiin raejuustoa.
Kyseessä on ilmeisesti jonkinlainen muunnos Meksikon atsteekkien guacamolesta.

Kyllästynyt kirjoitti:Kysymys:
Onko ehdotuksia mitä voisin tehdä raparperista? Ongelma on, että tulee tehtyä aina sitä samaa raparperipiirakka joka on ihan OK, mutta voisihan sitä joskus tehdä jotain sellaista jota ei ole aiemmin tullut kokeiltua.
Tiedän; netti on pullollaan reseptejä, mutta haluaisin itse kokeiltuja ja hyväksi havaittuja reseptejä.
Ja miksi juuri raparperista? No, koska sitä kasvaa iso pehko olohuoneen ikkunan alla.
SADE kirjoitti:Tämä osui silmiini juuri:
Leikkaa kolme raparperin pätkää cm:n pituisiksi paloiksi. Päälle raesokeria, vähän vaniliasokeria ja kanelia. Peitä voidellun vuoan (onko tämä oikea käännös... vuoan?) pohja tällä raparperiseoksella.
Sekoita 125 g voita, 3 dl vehnäjauhoja ja 1 dl raesokeria ja ripottele "taikina" raparperien päälle. Ripottele vielä vähän kanelia päälle.
Paista 200 astetta ja n. 25 min. Tarjoile esim. vaniliajäätelön kanssa.
En ole testannut tätä itse, mutta aion testata perjantaina.
SADE kirjoitti:Kyllästynyt, meni kiireessä käännös vähän väärin eli raparperijuttuun tulee hienoa sokeria, ei raesokeria (strösocker). Toivottavasti et vielä ehtinyt kokkailemaan!?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa