Koiranportti ja kuivain

Re: Koiranportti ja kuivain

ViestiKirjoittaja Pinja » 14.05.2014 00:04

santra kirjoitti:"PP tarkoitti, että syyllisyydentunnot estävät aggressiivistä käytöstä."
Pinja nyt en seuraa ajatuksenkulkuasi?

kysyin PP:lta, että mistä aggressiivis-estynyt käytös saa alkunsa.
Pinja

ViestiKirjoittaja santra » 14.05.2014 00:10

OK. Pinja, en toki halua aiheuttaa pahaa mieltä sulle, mutta sun todella pitää ensin opetella kunnioittamaan itseäsi ja muistaa ettet pelaa koiran ehdoilla etkä ala inhimillistää koiraa:) hyvää yötä nyt.
santra

ViestiKirjoittaja Pinja » 14.05.2014 00:25

Yrität pomottaa
Pinja

ViestiKirjoittaja santra » 14.05.2014 00:58

En toki. Koirahan on sinun ja itse sen kanssa virheesi teet.
santra

ViestiKirjoittaja Pinja » 14.05.2014 02:02

santra en ylipäänsäkään ymmärrä suhtautumistasi PP:an. Minulla ei ole muita kuin positiivisia mielikuvia hänestä. En ymmärrä miten hänestä voisi olla pitämättä.
Pinja

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 14.05.2014 11:15

Oletko Pinja jo aloittanut koirakoulujen käymisen pentusi kanssa?

Suoraan koirakoulut ei taida auttaa haukkumisongelmaan,
mutta minulle ainakin käymieni koirakoulujen tärkeintä antia on ollut hyvä johtajuuskoulutus.
Vähän kerrallaan olen erilaisten kurssien avulla oppinut olemaan pomo koiralleni.
Ja on koira yhtä ja toista kursseilla myös oppinut. Tai siis minä olen oppinut opettamaan koiraani.

Kyllä minäkin karjun välillä koiralleni kun räksyttää räksyttää ja muuten ei usko.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.05.2014 11:44

Minä taas olen ollut rukissa. Tosin nyt on vain keinu tuoli.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Re: Hau Hau Hau (ent. Koiranportti ja kuivain)

ViestiKirjoittaja tris » 14.05.2014 11:52

Pinja kirjoitti: Olen pulassa, ei osaa olla kahdestaan edes perheemme toisen koiran kanssa vaan aina pitää olla joku ihminen paikalla..

Riippuvainen persoonallisuus? :(
tris

ViestiKirjoittaja tris » 14.05.2014 11:59

Koirasi kai pitää äitiäsi perheen pomona. Hankala opettaa sille toisinkaan jos asut kotona ja äitinne on oikeastikin se perheen pää...
tris

ViestiKirjoittaja santra » 14.05.2014 18:15

Pinja kirjoitti:santra en ylipäänsäkään ymmärrä suhtautumistasi PP:an. Minulla ei ole muita kuin positiivisia mielikuvia hänestä. En ymmärrä miten hänestä voisi olla pitämättä.

Tämä ei nyt varsinaisesti kuulu Pinjan koiraketjuun, mutta kun kysyit, vastaan tässä.
En minä PP.tä vihaa, kuinka voisinkaan vihata ihmistä jota en koskaan ole tavannut.Mutta hänen tyyliään joissakin asioissa minä kyllä ihmettelen ja jopa vihaankin.
Hän toki on ammattitietoinen alansa edustaja, sitä ei ole kieltäminen, mutta se että hän asiassa kuin asiassa pyrkii asettamaan itsensä jollekkin jalustalle, tyyliin mutta kun-esim jos "alamainen" sanoo että onpas kaunis ilma, hän vastaa, niin tarkennuksena se kaunis ilma on tänään, huomenna saattaa jo sataa , vaadin kirjoitukseen tarkkuutta!
Itsensä ylentäminen asiassa kuin asiassa ei osoita välttämättä tilanteen hallintaa, pitäisi osata antaa arvoa myös muitten mielipiteille ja tajuta että joku saattaa jostakin asiasta tietää enemmän kuin hän. Ihan mukava häiskä kai muuten!:)
santra

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.05.2014 18:28

Esimerkiksi kysymys "missä vaalikoneessa kävit?" on aivan asianmukainen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 14.05.2014 21:28

Kiitos PP sun vinkeistä. Laitoin tänään pennun yksin toiseen huoneeseen koiraportin taakse ja välittömästi, kun haukahti karjuin ja sitten mulla oli nami valmiina kädessä ja vein nopsasti namin. Se vähän ajan päästä taas haukahti ja toistin saman ja sen jälkeen oli ihan hiljaa. Toimii siis. Oppii pentu olemaan yksinkin eikä aina seuraa joka paikkaan. Tekee pennulle hyvää, irtaantua liiallisesta läheisriippuvaisuudesta niin on hänellekin henkisesti helpompaa ja pian oppii olemaan myös hiljaa yksinoloharjoituksissakin.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 14.05.2014 21:30

PP voiko tätä karjumista käyttää myös silloin, kun menen ulko-oven ulkopuolelle ja pentu jää siis täysin yksin?
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 15.05.2014 01:15

Harjoittelin tänään kotona yksinoloa pennulle toisessa huoneessa 21-1.00 välillä useaan otteeseen n. 15 min kerrallaan. Yhteensä kaksi kertaa siis haukahti, jolloin karjuin molemmilla kerroilla ja vein pikaisesti namin, kun hiljeni. Sitten kerran inisi, johon huudahdin ja lopetti sitten vielä kerran yritti kaapia aidan alta jolloin taas huudahdin ja lopetti. Lopulta päästiin siihen pisteeseen, että en käyttänytkään enää koiraporttia vaan laitoin huoneen oven kiinni ja oli täysin hiljaa kaikki kerrat. En olisi ikinä osannut kuvitella, että pystyy hiljaa aidan takana tai peräti oven takana. Iso harppaus siis eteenpäin ja nyt ei ota enää hermoille. Uskon, että oppii tätä menoa olemaan yksin kotonakin, kun harjoittelemme nyt päivittäin sitä, että laitan toiseen huoneeseen ja suljen oven. Voin olla ihan hiljaa täällä toisessa huoneessa ja silloinpa pennusta tuntuu, että on yksin ja oppii sitten yksinolonkin siinä samalla. Eilenhän peli oli vielä sitä, että välittömästi alkoi haukku ja ei loppunut olenkaan, kun aitasin sen tonne toiseen huoneeseen.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 16.05.2014 16:18

Osaa olla täysin hiljaa eristettäessä tuonne toiseen huoneeseen, vaikka avaisin oven ja laitan sen kiinni, niin on hiiren hiljaa (kaksi kertaa inisi, ja kaivoi ovea, mutta ei ole enää sen jälkeen inissyt tai kaivanut, kun huusin taas). Tänään ollut pisimmän ajan yksin siellä huoneessa: 1h30min.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 16.05.2014 23:18

Tänään pentu oli yhteensä 2h40min yksinoloharjoitukssisa ja oli hiljaa koko ajan. 40 min tuosta on aikaa, jolloin en ollut kotona (pentu oli täysin yksin), vaan kerrosta alempana kaverilla kylässä, jolloin kuulin, että pentu ei haukkunut yksin ollessaan. Pidän pentua nukkumahuoneessa näissä harjoituksissa.
Pinja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.05.2014 23:52

Hieno homma!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 28.05.2014 23:35

Pentu tykkää kaivaa kuoppia, hiekka oikein pöllyää, meneeköhän sillä sitä hiekkaa silmiinkin? Jos menee sehän voi naarmuttaa linssiä.
Pinja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.05.2014 00:37

Ei linssi ole silmän pinnassa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 29.05.2014 01:11

Psykopatologia kirjoitti:Ei linssi ole silmän pinnassa.

Naarmuttuuko silmä kuitenkin?
Pinja

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet