200 nigerialaista tyttöä

Re: 200 nigerialaista tyttöä

ViestiKirjoittaja muumimamma » 07.05.2014 20:14

Voi perse.
muumimamma

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.05.2014 20:21

muumimamma kirjoitti:No minua ei kiinnosta miten asian koet, eikä myöskään kiinnosta kertoa miten itse koen. Koska sillä ei ole mitään merkitystä miten tämmöisen asian kokee.

Kysyin siksi, että pitääkö nauraa, koska toivoin että Kyllästyneen äitijuttu oli huumoria.
Koska minusta on surullista, että joku puhuisi mielummin 200 nig. tytön katoamisesta kuin oman äitinsä katoamisesta.
Kai siksi, koska minulle ei ole ihan itsestäänselvyys, että on äiti.

Äitini on realisti ja jos häneltä kysyttäisiin, valinta olisi selvä: "Tytöistä tietenkin".

Mielestäni on hölmöä, että jokaisen onnettomuuden yhteydessä kerrotaan: "Tiettävästi uhrien joukossa ei ollut suomalaisia" - niin kuin se olisi koko kansalle hyvin tärkeä tieto.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja muumimamma » 07.05.2014 20:24

Minä en kysynyt äidiltäsi vaan sinulta. Ja minusta on outoa, että valitset tuntemattomat ihmiset ennen äitiäsi.
muumimamma

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.05.2014 20:28

muumimamma kirjoitti:Minä en kysynyt äidiltäsi vaan sinulta. Ja minusta on outoa, että valitset tuntemattomat ihmiset ennen äitiäsi.

Minusta on outoa, että pitäisin äitiäni (tai itseäni) merkittävämpänä kuin kahtasataa nuorta tyttöä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja muumimamma » 07.05.2014 20:32

Jos äitisi tänä iltana katoaisi, hänestä ei siis laitettaisi lehteen ilmoitusta vaan sinä istuisit netissä ja odottelisit, että kai tuo tulee joskus takaisin.
muumimamma

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.05.2014 20:36

muumimamma kirjoitti:Jos äitisi tänä iltana katoaisi, hänestä ei siis laitettaisi lehteen ilmoitusta vaan sinä istuisit netissä ja odottelisit, että kai tuo tulee joskus takaisin.

Jos niin kävisi, tekisin katoamisilmoituksen ja lähtisin itsekin etsimään.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja muumimamma » 07.05.2014 20:40

Lähtisit etsimään äitiäsi vaikka 200 nig. tyttöä on kateissa?
muumimamma

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.05.2014 20:43

muumimamma kirjoitti:Lähtisit etsimään äitiäsi vaikka 200 nig. tyttöä on kateissa?

Ja sinä moitit minun rinnastustani "suhteellisen lapselliseksi".
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja muumimamma » 07.05.2014 20:46

Ei kun osoitin kuinka pelle olet vertailuinesi.
Oma läheinen se sinullekin on se tärkein kuten kaikille muillekin.
muumimamma

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.05.2014 20:53

muumimamma kirjoitti:Ei kun osoitin kuinka pelle olet vertailuinesi.
Oma läheinen se sinullekin on se tärkein kuten kaikille muillekin.

Outoa, en tunne itseäni lainkaan pelleksi pitäessäni kahtasataa nuorta elämää tärkeämpänä kuin yhden vanhuksen jäljellä olevia muutamia vuosia.

Mielestäni ajatus ei ole epäkunnioittavaa äitiäni kohtaan, realismia vain.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.05.2014 21:18

Nigerialaisen koulutytöt ovat mielessäni. Mietin, mitä heille tapahtuu ja toivon, että he pääsisivät nopeasti takaisin kotiinsa. Toivon myös, että Afrikassa tytöt voisivat käydä koulua eikä heidän koulunkäyntiään estäisi satunnainen väkivalta, kuten niin monissa Afrikan valtioissa saattaa tilanne olla.
Hilppa

Edellinen

Paluu Yleistä ja ajankohtaista