Vaihdoin lookia

Re: Vaihdoin lookia

ViestiKirjoittaja muumimamma » 07.05.2014 18:44

Hilppa kirjoitti:Minulla menee kohtalaisen hyvin. Ja toivoisin, että niin olisi jatkossakin. Lisäksi toivon, että minulla menisi vieläkin paremmin, minkä vuoksi odotan teiltä vertaistukea. Olen saanut sellaisen yleiskäsityksen palstaa lukiessani, että monella tänne kirjoittavalla on samoin.

Oletat siis, että kaikki tai monet haluamme parempaa elämää?
Minä olen ihan tyytyväinen elämääni.

Ensin kai pitäsi tietää minkä osan elämästäsi haluat paremmaksi? Ja mikä on just sellainen ettei sen tarvitse parantua?
muumimamma

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.05.2014 18:55

muumimamma kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Minulla menee kohtalaisen hyvin. Ja toivoisin, että niin olisi jatkossakin. Lisäksi toivon, että minulla menisi vieläkin paremmin, minkä vuoksi odotan teiltä vertaistukea. Olen saanut sellaisen yleiskäsityksen palstaa lukiessani, että monella tänne kirjoittavalla on samoin.

Oletat siis, että kaikki tai monet haluamme parempaa elämää?
Minä olen ihan tyytyväinen elämääni.

Ensin kai pitäsi tietää minkä osan elämästäsi haluat paremmaksi? Ja mikä on just sellainen ettei sen tarvitse parantua?

Et sinäkään kuitenkaan toivo, että sinulla menisi huonommin kuin mitä menee. Sellaiseenkin joku saattaa toivoa vertaistukea. Voi olla jokin pienimuotoiselta näyttävä ongelma itse kullakin ja siihen hakea tukea palstalta. Sellainen, joka itselle tuntuu suurelta.
Hilppa

ViestiKirjoittaja muumimamma » 07.05.2014 19:02

Sinulla on siis pieni ongelma joka sinusta tuntuu suurelta ja siihen meidän pitäisi antaa vertaistukea.
Saapiko itse kuvitella sen ongelman?
muumimamma

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.05.2014 19:06

muumimamma kirjoitti:Sinulla on siis pieni ongelma joka sinusta tuntuu suurelta ja siihen meidän pitäisi antaa vertaistukea.
Saapiko itse kuvitella sen ongelman?

Ei.

Minulta kysyttiin, miten määrittelisin vertaistuen tms. Halusin pohtia sitä, tässä ketjussa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja muumimamma » 07.05.2014 19:10

Minä luin kerran Mielipuolen päiväkirjan.
muumimamma

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.05.2014 19:10

Rane kirjoitti:Mitä parannuksia toivoisit elämääsi, Hilppa?

Monen asian olisin tehnyt toisin.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.05.2014 19:16

muumimamma kirjoitti:Minä luin kerran Mielipuolen päiväkirjan.

Katsoin Kansallisessa. Tarmo Manni esitti monologin.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.05.2014 19:38

Odotat vertaistukea, joten voisitko kertoa tarkemmin ja täsmentää? Olen pelkkänä korvana, tai tässä tilanteessa silmänä ja hiljennyn lukemaan mitä sinulla on sydämelläsi. Kunhan vain kerrot.
Mirri

ViestiKirjoittaja Rane » 07.05.2014 19:40

Hilppa kirjoitti:

Niin minäkin!
Rane

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.05.2014 19:41

Mirri kirjoitti:

Odotat vertaistukea, joten voisitko kertoa tarkemmin ja täsmentää? Olen pelkkänä korvana, tai tässä tilanteessa silmänä ja hiljennyn lukemaan mitä sinulla on sydämelläsi. Kunhan vain kerrot.

En ymmärrä kommenttiasi. Onko se jotain piruilua tai uteliaisuutta?
Hilppa

ViestiKirjoittaja muumimamma » 07.05.2014 19:48

Tässä annetaan siis vertaistukea tukemisin vuoksi, ei siksi, että tarvisit vertaistukea.
muumimamma

ViestiKirjoittaja Rane » 07.05.2014 19:51

Tuen sinua kaikessa, Hilppa.
Rane

ViestiKirjoittaja muumimamma » 07.05.2014 19:53

Ei ole viisasta luvata tukea kaikessa, kun ei tiedä mitä hölmöyksiä toisen päässä liikkuu. Tämä sentäs on mt-foorumi.
muumimamma

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.05.2014 19:54

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Hilppa, kirjoitit näin:
Lisäksi toivon, että minulla menisi vieläkin paremmin, minkä vuoksi odotan teiltä vertaistukea.

En ymmärrä miten voidaan antaa vertaistukea (vastata odotuksiin), jos sen tarvitsija ei kerro odotuksistaan ja vertaistuen tarpeestaan tuon enempää eikä tarkemmin. Mielestäni ennemminkin voitaisiin kysyä, että piruiletko sinä tämän ketjun aloituksella ja sanoessasi odottavasi itsellesi vertaistukea.

Toisessa ketjussa kysyin sinulta, että mitä vertaistuki sinun käsityksesi mukaan on. Onko tämän ketjun tarkoituksena olla jonkinlainen vastaus kysymykseeni?
Mirri

ViestiKirjoittaja Rane » 07.05.2014 20:05

Voihan se tietysti olla, että Hilppa ei pidä minua vertaisenaan eikä siksi huoli tukeani.
Rane

ViestiKirjoittaja muumimamma » 07.05.2014 20:10

Hilpan kannattaisi lukea Aisopoksen satu: Poika ja susi.

Tarinassa paimenpoika juoksuttaa kyläläisiä huutamalla toistuvasti suden uhkaavan lammaskatrasta, vaikka näin ei todellisuudessa olekaan. Kun susi lopulta ilmestyy, kukaan ei enää reagoi saman pojan avunhuutoihin, sillä häntä ei enää oteta vakavasti.
muumimamma

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.05.2014 20:14

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Hilppa, kirjoitit näin:
Lisäksi toivon, että minulla menisi vieläkin paremmin, minkä vuoksi odotan teiltä vertaistukea.

En ymmärrä miten voidaan antaa vertaistukea (vastata odotuksiin), jos sen tarvitsija ei kerro odotuksistaan ja vertaistuen tarpeestaan tuon enempää eikä tarkemmin. Mielestäni ennemminkin voitaisiin kysyä, että piruiletko sinä tämän ketjun aloituksella ja sanoessasi odottavasi itsellesi vertaistukea.

Toisessa ketjussa kysyin sinulta, että mitä vertaistuki sinun käsityksesi mukaan on. Onko tämän ketjun tarkoituksena olla jonkinlainen vastaus kysymykseeni?

Vastauksesi oli luonteeltaan sellainen, että en kykene vastaanottamaan sitä sinulta. Olen käsittänyt aiheen vertaistuki erilailla kuin sinä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.05.2014 20:15

Rane kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

Niin minäkin!

Kiitos Rane. En osaa sanoa muuta.
Hilppa

ViestiKirjoittaja muumimamma » 07.05.2014 20:18

Hilppa kirjoitti: Olen käsittänyt aiheen vertaistuki erilailla kuin sinä.

Kas, Mirrikin käsittää asioita eri tavalla kuin Hilppa.
muumimamma

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.05.2014 20:19

Rane kirjoitti:Voihan se tietysti olla, että Hilppa ei pidä minua vertaisenaan eikä siksi huoli tukeani.

Nyt sitten pitäisi valottaa sitä, mitä vertaisilla tarkoitetaan. Minusta se tarkoittaa sitä, että on samansuuntaisia intressejä, kokemuksia tai vaikeuksia, jotta syntyy jokin ahaa-elämys tai vastaava, että noinhan se menee ja että ei täällä olla yksin.
Hilppa

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet