Hilppa kirjoitti:Kertokaa ensin, mitä se vertaistuki on. Siitä lienee jokaisella oma käsityksensä.

tris kirjoitti:Ja kontaktin ja huomion hakua.
tris kirjoitti:musta on oikeinkin mukavampi tulla haastetuksi ja debatoiduksi kuin saada "jeesjees" .kommentteja. Jollain palstalla sain niitä kun siellä oli tapana jakaa vertaistukea siten hirveästi "Olen samaa mieltä!" kommentteja. Ne oli aina pieni pettymys - näki "1 kommentti tullut" ja sitten se oli sisällöltään tyhjä. Kirjoitinkin että älkää postatko jollei teillä ole mitään lisättävää itse asiaan.

Kahvi kirjoitti:Eteeni tuli seuraavanlainen näkemys, kun tuossa syvennyin aivan toisiin juttuihin:
Me ihmiset haluamme näyttää hyviltä ja saada oma asiamme läpi oikeassa valossa. Kun tilanne kärjistyy, ja kun kongitiivinen ajattelu on raskasta, niin väittelyn kiihtyessä yhä vähemmän sanotaan absrakteja asioita ja yhä enemmän konkretiaa - lopulta debatti menee huuteluun ja fraasien viskomiseen yms.
Tämä ihan vaan siksi, että ei tule sitä kokemusta, että asiamme olisi mennyt läpi oikeassa valossa - eli ei tule ymmärretyksi tulemisen kokemusta. Puhumattakaan hyvältä näyttämisestä.
Poteroihin kaivautumisestakin voisi puhua. Ja puolustautumisesta hyökkäämällä.
Jill kirjoitti:No mulle vertaistuki ei merkitse ensimmäisenä älyllistä haastetta, vaan ihan normaalia ymmärtämistä ja ystävällisyyttä. Olen kuitenkin huomannut, että mielenterveysaiheisia foorumeita on aika vähän ja tukiasemalle en halua mennä. Olen sitten sopeutunut ja kirjoitan lähinnä päiväkirjaan. Yleensä, jos aloitan jonkun ketjun, se ei kanna kovin pitkälle, vaan kuivuu kokoon , voi johtua tietty siitä, etten ole kovin mielenkiintoinen sanasäilän heittäjä ja intellektuelli keskustelija.
Tämän on tämän tyyppinen foorumi ja siihen voi sopeutua ja jos ei viihdy voin sitten aina lähteä pois. Minä en kirjoita muualle, kuin tänne, enkä seuraa aktiivisesti muita foorumeita. Elämäni on muualla.. Kartan väittelyitä, ihan siitä syystä, etten niitä jaksa omassa psyykkisessä tilanteessani.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa