Terapia

Re: Terapia

ViestiKirjoittaja tris » 21.04.2014 20:49

Totuus on ettei mua yhtään huvita mennä terapiaan. Mulla on elämässäni niin paljon kaikkea kiinnostavaa ja mielialat on pääpiirteissään olleet varsin hyvät viime aikoina. Ei mitään puhumisen tarvetta. Pitäisköhän mun vaan sanoa tuo suoraan psykologille ja pyytää josko lykättäisiin juttua?
tris

ViestiKirjoittaja Pinja » 21.04.2014 21:20

Kannattaa miettiä olisiko terapiasta sinulle jotakin apua.
Pinja

ViestiKirjoittaja tris » 21.04.2014 21:22

Niin, sitä on niin hankala etukäteen tietää.
tris

ViestiKirjoittaja Pinja » 21.04.2014 21:36

Voithan lopettaa terapian kesken milloin haluat, siinä mielessä kannattaisi ottaa riski ja hakeutua terapiaan.
Pinja

ViestiKirjoittaja tris » 21.04.2014 21:49

Tämä on vähän "once a life time" mahdollisuus eli jos nyt lopetan kesken niin en saa historiallani enää uutta mahdollisuutta.
tris

ViestiKirjoittaja Pinja » 21.04.2014 22:09

Motivaatiota pidetään tärkeänä terapiaan hakeutuessa. Jos sitä ei ole, terapia voi olla todella turhauttavaa.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kahvi » 22.04.2014 07:32

tris kirjoitti:Totuus on ettei mua yhtään huvita mennä terapiaan. Mulla on elämässäni niin paljon kaikkea kiinnostavaa ja mielialat on pääpiirteissään olleet varsin hyvät viime aikoina. Ei mitään puhumisen tarvetta. Pitäisköhän mun vaan sanoa tuo suoraan psykologille ja pyytää josko lykättäisiin juttua?

Kannattaisi varmaan sanoa suoraan psykologille.

Tuli nimittäin mieleen, että nyt henkinen vointisi voisi olla niin hyvä, että terapiassa pystyt työstämään psyykettäsi ja sen synkkiä varjoja. Meinaan vaan, että kun sinullakin mt-ongelmia on ollut, niin niiden syyt eivät välttämättä ole mihinkään kadonneet vaikka vointisi nyt onkin hyvä. Ja hyvä että on hyvä1
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.04.2014 10:09

Pinja kirjoitti:Psykodynaamisessa terapiassa ei käsitellä tunteita ollenkaan.

Psykodynaaminen psykoterapia - vaikkakin käsitteenä laajempi - on tavallisessa kielessä käytännössä sama kuin analyyttinen terapia.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tris » 23.04.2014 23:22

Mikset voi kirjoittaa minulle? Olen selvinpäin ja tolkuissani.
tris

ViestiKirjoittaja tris » 23.04.2014 23:42

Onko omatuntosi täysin puhdas siinä miten olet minua kohdellut? Olen kysynyt aiemminkin mutta silloin sanoit ettet halua vastata tuohon kysymykseen...

Siitä voi tietenkin päätellä jotain!
tris

ViestiKirjoittaja Huolieilinen » 24.08.2014 04:26

Aloititko psykoterapian?

En pidä hyvänä asiana "lopettaa psykoterapiaa milloin huvittaa".
Huolieilinen

Edellinen

Paluu Terapiaa