Vuoden 2008 blogitekstin kommentteja

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Vuoden 2008 blogitekstin kommentteja

ViestiKirjoittaja Kahvi » 21.04.2014 13:19

tris kirjoitti:Ei
Kahvi kirjoitti:
tris kirjoitti:...
Ketju näyttää raakaa ja asiatonta päiväkirjakiusausta ja ihmetyttää ettet kahvi pidä ketjua minkään arvoisena...

Kyllä tällä ketjulla on varmasti arvonsa, en vain oikein hokannut pointtia ja siksi kysyin.

Itse näkisin, että Kyllästynyt on vähintään syyllistynyt päiväkirjahäiriköintiin useammankin henkilön kohdalla, ellei peräti kiusaamiseenkin - mutta ainakin aikaisemmin hän on jyrkästi kiistänyt kirjoittaneensa mitään asiatonta päiväkirjoihin tai kiusanneensa.

Tuliko muuten Trisse sulle noiden Kyllästyneen päiväkirjakommenttien johdosta silloin mieleen, että ei olisi kannattanut kiusata häntä vuonna 2004?

...

Niin arvelinkin, että Kyllästyneen toiminnasta ei sinullakaan tule mieleen, että joskus olisi kannattanut jättää tekemättä jotain - vaikka hän itse esittää tuon toimintansa perusteluksi ja/tai oiketukseksi.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 21.04.2014 13:26

tris kirjoitti:Sinä kerroit itse muistavasi itseesi kohdistuvaa kiusaamista. Muistatko nimimerkkejä?

Fontana nyt ainakin tulee ensimmäisenä mieleen. Jos avaisin noita arkistojani, niin voisin ehkä nimetä nipullisen muitakin nimimerkkejä. Ainakin sellaisia tapauksia siellä Tukiasema.netissä oli, jotka kommentoivat minusta hyvinkin pahansuovasti parisuhdeongelmiini. Joillakin varmaan oli (omasta psykopatologiastaan tms johtuen?) tarve olla ilkeä.

En vaan viitsi kovin tarkkaan muistella noita aikoja, olutta mikä mennyttä. Mikään kiusaamisesta tms vapaa vyöhyke Tukiasema.net minusta ei kyllä todellakaan ollut; kyllä siellä minusta melko varmasti myös Kyllästynyt olisi joutunut jonkun/joidenkin vatipään hampaisiin ihan ilman Trissenkin olemassa oloa.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 21.04.2014 13:35

Mirri kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Mikähän tämän ketjun pointti mahtaa olla? Kun ei liene mikään uusi tieto se, että Kyllästynyt on kirjoitellut ehkä hyvinkin pontevasti muiden päiväkirjoihin sellaisistakin aiheista, jotka eivät ole mitenkään suoraan katsottavissa "itsepuolustukseksi" tms - mikä on koettu asiattomaksi tms.

Kyllästyneelle saattaa olla uusi tieto, ja ehkä myös niille lukijoille, jotka eivät 'tunne' Kyllästyneen nettikäyttäytymistä vuosien takaa.
Minusta tämä ketju vanhoine teksteineen puoltaa paikkaansa. Ja pidän Kyllästyneen vuodesta toiseen jatkuvaa, yhteen mt-ongelmaiseen nettikirjoittajaan kohdistuvaa, potkivaa ja tölvivää käyttäytymistä erittäin törkeänä.

Kyllästynyt kyseli toisessa ketjussa miksi minä sivullisena puutun hänen ja Trisin välisiin asioihin. Minulla on tapana puuttua, jos silmieni edessä näen ilmiselvän kiusaamistapauksen. Tässä näen sellaisen ja vieläpä hyvin julman - etten sanoisi sadistisen - tapauksen, jonka rinnalla pahimmatkin nimittelyt jäävät mielestäni toiseksi. Kiusaamisen julmuus on siinä, että hän iskee vaikeasti mielenterveysongelmaisen ihmisen elämän kipupisteisiin - suoraan oireisiin. Repii ja raatelee.
En näe Kyllästyneen käyttäytymiselle minkäänlaista oikeutusta enkä puolustusta; paitsi hänen omat mt-ongelmansa, joiden oletan aiheuttavan hänen tarpeensa loputtomaan kiusaamiseen.

Vaikea olla eri mieltä.

Mutta oli sitten kiusattu/kiusaaja -roolit miten päin tahansa, niin mitä tehdä tämän vuosia jatkuneen konfliktin de-eskaloimiseksi? Onko olemassa tapoja, joilla saadaan aikaiseksi edes se kuuluisa lihavaa riitaa parempi laiha sopu?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.04.2014 13:54

trisllä inakin ovat anteeksipyynnöt kortilla.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.04.2014 13:57

Entä Kyllästyneellä?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 21.04.2014 14:10

Voi olla vaikeaa (ellei jopa mahdotonta) pyytää omia toimiaan anteeksi silloin kun kokee tulleensa pahasti loukatuksi/väärinkohdelluksi/tms.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.04.2014 14:35

Mirri kirjoitti:Entä Kyllästyneellä?

Ei ainakaan samalla tavalla; tris'hän perui.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tris » 21.04.2014 16:16

Kahvi kirjoitti:
tris kirjoitti:Ei
Kahvi kirjoitti:
tris kirjoitti:...
Ketju näyttää raakaa ja asiatonta päiväkirjakiusausta ja ihmetyttää ettet kahvi pidä ketjua minkään arvoisena...

Kyllä tällä ketjulla on varmasti arvonsa, en vain oikein hokannut pointtia ja siksi kysyin.

Itse näkisin, että Kyllästynyt on vähintään syyllistynyt päiväkirjahäiriköintiin useammankin henkilön kohdalla, ellei peräti kiusaamiseenkin - mutta ainakin aikaisemmin hän on jyrkästi kiistänyt kirjoittaneensa mitään asiatonta päiväkirjoihin tai kiusanneensa.

Tuliko muuten Trisse sulle noiden Kyllästyneen päiväkirjakommenttien johdosta silloin mieleen, että ei olisi kannattanut kiusata häntä vuonna 2004?

...

Niin arvelinkin, että Kyllästyneen toiminnasta ei sinullakaan tule mieleen, että joskus olisi kannattanut jättää tekemättä jotain - vaikka hän itse esittää tuon toimintansa perusteluksi ja/tai oiketukseksi.

Olin 2003-2004 aika sekaisin (vaihteen vuoksi). Olisi varmasti pitänyt lopettaa juominen, nimittely, lähteä Tukiasemalta ja jättää tekemättä 90% asioista mitä teki. Mutta aika mahdotontahan se on joten näillä mennään? Nimittelin ihmisiä sinne sun tänne mutta mitään kiusauskuviota ei ollut. Kyllästynyt sai ihan itse asenteellaan itsensä kiusatuksi tukarilla, blogissani, suomi24:ssä ja täälläkin saisi jos ei olisi mode. Mutta tätä ei saisi sanoa kun tämä on "kiusaamisen puolustamista ja kiusatun syyllistämistä". Kuitenkin Kyllästyneen oma maladaptiivinen toiminta johti kaikkeen toiseen. Kuvio toistui kolmessa paikassa joissa oli todennäköisesti pitkälti eri käyttäjäkunta. Kyllästynyt kieltäytyy hyväksymästä sitä että maailmaa ei voi muuttaa vaan ainoastaan omaa asennettaan. Halutessaan hän olisi saanut myötätunnon itselleen mutta sen sijaan hän ei tälläisellä toiminnallaan saa.
tris

ViestiKirjoittaja tris » 21.04.2014 16:19

Psykopatologia kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Entä Kyllästyneellä?

Ei ainakaan samalla tavalla; tris'hän perui.

Ai Kyllästynyt pyysi eikä perunut? Ko?
tris

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.04.2014 16:26

Älä sekoita!

Kun toin esiin, että pyrkimystä sopuun on esillä (tms.), kysyit,
että kenen puolelta? Kysymys on kummallinen, sillä edellytän,
että tiedät omat kirjoituksesi että itsesi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tris » 21.04.2014 16:47

Onko mielestäsi oikein pyydellä anteeksi pelkästään manipulatiivisesti tarkoittamatta sitä? Tuuvelta voisin pyytää anteeksi - useammankin kerran - ja tarkoittaa sitä.
tris

ViestiKirjoittaja tris » 21.04.2014 16:53

Harmi, Kyllästynyt on tainnut juuri tänään lähteä mökilleen tekemään pihatöitä joten hänen kantaansa keskusteluun saamme odottaa.
tris

ViestiKirjoittaja tris » 21.04.2014 17:07

Psykopatologia kirjoitti:Älä sekoita!

Kun toin esiin, että pyrkimystä sopuun on esillä (tms.), kysyit,
että kenen puolelta? Kysymys on kummallinen, sillä edellytän,
että tiedät omat kirjoituksesi että itsesi.

Minun puolellani on kysymys ollut pelkästä taisteluväsymyksestä ja siksi päädyinkin yöllä kaivelemaan vanhoja kun tuli vahvasti tunne että "eihän tämä näin voi mennä". 2003-2004 päiväkirjoja ei ole tallessa ellei Vassolla ole mutta miksi olisi. Mutta samaa kamaa varmaan niissäkin kuin 2008 että tuskin tuovat mitään uutta kun ensikontakti ei tapahtunut päikkäreissä.
tris

ViestiKirjoittaja tris » 21.04.2014 17:15

Jos katsotaan minua niin olen muuttanut hyvinkin paljon toimintatapojani tukarin jälkeen adaptoituen ympäristöön. Kyllästynyt katsoo olevansa muuttumisen yläpuolella ja ettei hänen toimintatavoissaan ole mitään muuttamista. Tuo tavallaan tekee sen että yleisestä totuudesta tulee koko ajan vähän enemmän hänen totuutensa kuin minun totuuteni minun antaessa asioissa periksi ja hänen pitäessä kaikesta kiinni.

Ihan kaikkea en kuitenkaan niele. Ei ole yhtään olo että pyytäisin jotakin vilpittömästi anteeksi. Voin sanoa että oli surullista että hän joutui kiusatuksi esim. suomi24:ssä (vaikka minä en kiusannut vaan obelix). Ei ole oikein että joustavampaa rangaistaan ja vaaditaan luopumaan kaikista kokemuksistaan ja näkemyksistään vain siksi että on 100% varmuus siitä ettei se toinen osapuoli tule yhtään vastaan ja ainoa mahdollisuus sovintoon on joustavamman henkilön muuttuminen täysin.
tris

ViestiKirjoittaja tris » 21.04.2014 20:54

Odotan kommenttiasi PP.
tris

ViestiKirjoittaja tris » 21.04.2014 21:46

Psykopatologia kirjoitti:trisllä inakin ovat anteeksipyynnöt kortilla.

Olisi kiva saada sinulta anteeksipyyntö jonnen joutavista pakotetuista anteeksipyynnöistä joita vaadit minulta 2009-2010. Pidit niitä vielä palstalla niin lyhyen aikaa ettei Kyllästynytkään ehtinyt niitä lukea ja tarkoituksena oli pelkästään kiduttaa minua.
tris

ViestiKirjoittaja Kahvi » 22.04.2014 08:09

Tris:
"Kyllästynyt sai ihan itse asenteellaan itsensä kiusatuksi tukarilla, blogissani, suomi24:ssä ja täälläkin saisi jos ei olisi mode"

Kun itse olin poissa kuvioista 2007-2012, niin en pysty kommentoimaan asiaan oikein mitään. Mutta mitä olen ymmärtänyt, niin Suomi24:ssä tilanteet olivat aika kuumia ja Trisse ei itse ollut siinä sopassa kokkina. Oliko kuitenkin niin, että nuo Suomi24:ssä käydyt keskustelut olivat jatkumoa Tukiasema.netin keskusteluille?

___
E:typo
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 22.04.2014 08:21

Tris:
"Ei ole yhtään olo että pyytäisin jotakin vilpittömästi anteeksi"

Sitten ei varmaan kannata pyytää anteeksi, koska ei-vilpittömät anteeksipyynnöt ovat perseestä.

Vaan arvelen, että itse kyllä ymmärrät perseilleesi vuonna 2004 ja ymmärrät loukanneesi Kyllästynyttä ehkä pahemminkin kuin oli tarkoitus - ja anteeksipyyntö-halusi poistuivat kun luit noita päiväkirjajuttuja. Meni herne nenään ja kukapa sitä haluaisi pyytää anteeksi sellaiselta henkilöltä, jonka käytös aiheuttaa lievää pahempaa vitutusta.

Mutta eiköhän tuo mene kuitenkin niin, että kukin meistä on vastuussa vain omista teoistaan; omia perseilyjään voi pyytää anteeksi vaikka vastapuolen syntlista olisi kuinka pitkä.

Heitän vielä lopuksi sen pointin, että taidat Trisse toivoa tasapuolisempaa ja oikeudenmukaisempaa näiden asioiden käsittelyä.
Kyllä minäkin näkisin, että PP:llä on kaksoisstandardit käytössä, suhtautuminen Kyllästyneeseen vaikuttaisi olevan selvästi erilaisempaa kuin Trisseen - mutta tähän ehkä on olemassa järkeenkäyvät syynsä.
Kahvi

ViestiKirjoittaja tris » 22.04.2014 10:20

Kahvi kirjoitti:Tris:
"Kyllästynyt sai ihan itse asenteellaan itsensä kiusatuksi tukarilla, blogissani, suomi24:ssä ja täälläkin saisi jos ei olisi mode"

Kun itse olin poissa kuvioista 2007-2012, niin en pysty kommentoimaan asiaan oikein mitään. Mutta mitä olen ymmärtänyt, niin Suomi24:ssä tilanteet olivat aika kuumia ja Trisse ei itse ollut siinä sopassa kokkina. Oliko kuitenkin niin, että nuo Suomi24:ssä käydyt keskustelut olivat jatkumoa Tukiasema.netin keskusteluille?

Kyllästynyt hankki itselleen pysyvän bännin tukarille riehumisella siitä että minun bännini ei pidentynyt ja vetäytyi suomi24:lle 2007. Hän asetti Janne Pöyhtärille samanlaisia vaatimuslistoja kuin esim. minulle nyt jotka sisälsivät julkiset anteeksipyynnöt jne. eikä Jannea kiinnostanut niitä täyttää. Eli ei ollut jatkumoa eikä minua voi siitä syyttää. Tuskin voi olettaa että minun olisi pitänyt myötätunnosta pidentää omaa bänniäni kyllästyneen mieltä tyydyttäväksi. (Tosin meilissä sanoin Jannelle että sen saa tehdä jos palstan rauha sitä vaatii mutta hän sanoi ettei suostu kiristyksen uhriksi)
tris

ViestiKirjoittaja tris » 22.04.2014 10:28

Kahvi kirjoitti:Vaan arvelen, että itse kyllä ymmärrät perseilleesi vuonna 2004 ja ymmärrät loukanneesi Kyllästynyttä ehkä pahemminkin kuin oli tarkoitus - ja anteeksipyyntö-halusi poistuivat kun luit noita päiväkirjajuttuja. Meni herne nenään ja kukapa sitä haluaisi pyytää anteeksi sellaiselta henkilöltä, jonka käytös aiheuttaa lievää pahempaa vitutusta.

Ei aivan noinkaan. Minä nimittelin Kyllästynyttä 2004 mutta hän on itse omaksunut tuon mal-adaptiivisen suhtautumisen ympäristöönsä ja päättänyt että muistaa loukkaukset loppu ikänsä pilaten noin oman elämänsä (ja toisten). En minä siitä ota vikaa niskoilleni. Se on oma vapaa päätös eikä terapiakaan auta ihmistä joka tosissaan on sitä mieltä että vuoren pitää mennä Muhamedin luo. En tuntenut Kyllästynyttä 2004 eikä minulla ollut mahdollisuutta satuttaa häntä henkilökohtaisesti. Oli hänen oma päätöksensä loukkaantua loppuiäkseen "jonkun sekopään" kommenteista joissa häntä kutsuttiin hph:ksi.

Lisäksi Kyllästynyt loukkaantui taannehtivasti 2007 kun sai bännin tukarille ja syytti minua. Tuota ennen hermit oli hänen ykkösinhokkinsa jonka syntilistaa hän enemmän toisteli ja jonka kanssa palstalla enemmän taisteli.
tris

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko