Mirri kirjoitti:Et tyytyisi...
Kuvitteletko sinä Mirri tietäväsi, mitä minä teen tai ajattelen?
Mirri kirjoitti:...Trisin elämäntilanteen ja psyykkisen kunnon vuoksi jatkaisit hänen piiskaamistaan mieleiseksesi kansalaiseksi - loputtomiin...
Niinkö? Miten uskallat olla noin varma?
Mirri kirjoitti:... Trisin olemassaolo itsessään on sinulle loukkaus, jonka ylitse et pääse...
Ei olemassaolo, hänen toimintansa ja tekonsa vain.
Millä valtuuksilla, osaamisella tai ammattitaidolla sinä Mirri ilmoitusluonteisena asiana julistat, mikä minulle mitäkin merkitsee?
Mirri kirjoitti:... Niinpä tyytymättömyytesi jatkuu ja (veronmaksajana) pidät oikeutenasi kiusata Trisiä vaikka hamaan hautaan asti - tai ainakin niin kauan, että hänen elämänsä muuttuu sinun tahtosi mukaiseksi...
En kiusaa ketään, mutta mielestäni minullakin on oikeus kertoa mitä ajattelen. Niin naiivi tai optimistinen en ole, että odottaisin Tristanin muuttavan elämänsä minun tahtoni mukaiseksi, vaikka toivonkin, että hän viimeinkin ryhtyisi kantamaan itse vastuuta omasta elämästään.
Mirri kirjoitti:... Tältä minusta näyttää. Tai ehkä tarkoitatkin uskottavalla anteeksipyynnöllä juuri sitä, että Tris muuttuu mielesi mukaiseksi ihmiseksi.
Toivoisin, ettet sinä, eikä kukaan muukaan yllä osoittamallasi tavalla julistaisi minun tekemisistäni, niin kuin sinä todellakin tietäisit mitä teen tai ajattelen.