Tris tee mensan kotitesti

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Tris tee mensan kotitesti

ViestiKirjoittaja Pinja » 19.04.2014 23:07

Teeppä mensan kotitesti ja sano minkä tuloksen sait, testi on vertailukelpoinen meidän välillä. Tein sen juuri äsken ja kerron tuloksen jos kerrot ensin omasi. https://www.mensa.fi/wordpress/?page_id=27
Pinja

Re: Tris tee mensan kotitesti

ViestiKirjoittaja tris » 19.04.2014 23:10

No anna linkki. Tänään en kyllä jaksa - olen väsynyt. Yleensä olen saanut noissa n. 140 mutta olen saattanut taantua huonojen elämäntapojen myötä.
tris

ViestiKirjoittaja Maaria » 19.04.2014 23:13

Älykkyysosamääräni on 200.
Maaria

ViestiKirjoittaja Pinja » 19.04.2014 23:14

Jill kirjoitti:Älykkyysosamääräni on 200.

Älä puhu paskaa, et olisi edes ehtinyt tehdä testiä tässä ajassa.
Viimeksi muokannut Pinja päivämäärä 19.04.2014 23:15, muokattu yhteensä 1 kerran
Pinja

ViestiKirjoittaja tris » 19.04.2014 23:15

Joo, olin 14-15 -vuotiaana Mensan ihan julkitestissä jossa muistaakseni sain 138 mutten tiedä sainko ikähyvitystä vai en. Katson jos joskus huvittaa tehdä. Nyt ei ainakaan kun väsyttää ja närästää.
tris

ViestiKirjoittaja Pinja » 19.04.2014 23:15

tris kirjoitti:Joo, olin 14-15 -vuotiaana Mensan ihan julkitestissä jossa muistaakseni sain 138 mutten tiedä sainko ikähyvitystä vai en. Katson jos joskus huvittaa tehdä. Nyt ei ainakaan kun väsyttää ja närästää.

Tee huomenna.
Pinja

ViestiKirjoittaja tris » 19.04.2014 23:16

Ehkä. Mistä tiedät olenko rehellinen vastauksessani?
tris

ViestiKirjoittaja Maaria » 19.04.2014 23:17

Se oli vitsi.
Maaria

ViestiKirjoittaja Pinja » 19.04.2014 23:19

tris kirjoitti:Ehkä. Mistä tiedät olenko rehellinen vastauksessani?

Totta kai yritän luottaa, että olisit rehellinen.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 19.04.2014 23:21

Sun täytyy tehdä sama testi kuin mä tein, koska silloin se on vertailukelpoinen.
Pinja

ViestiKirjoittaja tuuuve » 20.04.2014 05:17

On sitä ihminen varmaan helekutin viisas jos osaa valita oikean muotoisen mustan laatikon.
Minä varmaan saisin foorumin heikoimmat pisteet, jos viitsisin testin tehdä. Tai viitsihän minä mutta mun aikani loppui eka tehtävään.
tuuuve

ViestiKirjoittaja tris » 20.04.2014 08:55

Teen jos kerrot ensin mitä itse sait.
tris

ViestiKirjoittaja tuuuve » 20.04.2014 11:58

Ei teitä kukaan kuitenkaan taida pitää niin hirveän viisaina vaikka mitä testituloksia esitätte.
tuuuve

ViestiKirjoittaja tris » 20.04.2014 12:12

Joo, voi olla ettei ees 160:n testitulos pelastaisi paljon enää tässä vaiheessa... :D
tris

ViestiKirjoittaja santra » 20.04.2014 16:33

En ole Tris mutta tein älykkyystestin ja sain tulokseksi 130. Siis kenties vähän yli kuin tavallinen tallaaja? Päättelytehtävät on mukavia kun pääsee juonesta jyvälle
santra

ViestiKirjoittaja santra » 20.04.2014 16:45

Sukupuoli ja älykkyysosamäärä
Monet testit on painotettu niin, että naisten ja miesten keskimäärin saamat tulokset ovat yhtä suuret. On huomattu, että miehet saavat parempia tuloksia kvantitatiivisia ominaisuuksia ja tilallista hahmottamista vaativissa osatesteissä, kun taas naiset pärjäävät paremmin kielellistä lahjakkuutta mittaavissa osatesteissä. Miesten tulosten hajonta on myös suurempi kuin naisten, joten miehet ovat yliedustettuina sekä parhaita että huonoimpia tuloksia saaneiden joukossa.

Sukupuolten ÄO-eroista on tehty monia tutkimuksia ja niiden tuloksista on asiantuntijoiden keskuudessa kiistelty. Joidenkin tutkimusten mukaan miesten ja naisten välillä on keskimäärin noin 4 pisteen keskiarvoinen ÄO-ero miesten hyväksi, mutta useimmissa tutkimuksissa eroa ei ole havaittu. Vuonna 2005 Ian Deary, Paul Irwing, Geoff Der ja Timothy Bates tekivät tutkimuksen, jossa keskityttiin 1292 tyttö-poika sisarusparin ASVAB-tuloksiin. Tutkimuksen mukaan keskimääräinen ÄO on miehillä ja naisilla sama, mutta miehet ovat yliedustettuja molemmissa ääripäissä, kun taas naisilla hajonta on vähäisempi: tutkimuksen mukaan sekä lahjakkaimmassa että heikkolahjaisimmassa 2 %:ssa on kaksi kertaa niin paljon miehiä kuin naisia.

(tiedot wikipediasta)
santra

ViestiKirjoittaja Pinja » 20.04.2014 17:11

santra kirjoitti:En ole Tris mutta tein älykkyystestin ja sain tulokseksi 130. Siis kenties vähän yli kuin tavallinen tallaaja? Päättelytehtävät on mukavia kun pääsee juonesta jyvälle

Saattaisit päästä Mensaan; raja on 131.
Pinja

ViestiKirjoittaja tris » 20.04.2014 17:19

Olipa ahdistava. Tuosta sain vaan 121.
tris

ViestiKirjoittaja tris » 20.04.2014 17:22

Pinja kirjoitti:
santra kirjoitti:En ole Tris mutta tein älykkyystestin ja sain tulokseksi 130. Siis kenties vähän yli kuin tavallinen tallaaja? Päättelytehtävät on mukavia kun pääsee juonesta jyvälle

Saattaisit päästä Mensaan; raja on 131.

Ainakin ennen on raja ollut 148 mutta ovat kaiketi pienentäneet keskihajontaa.
tris

Seuraava

Paluu Romulaatikko