Trissen päikyn sivuhaara

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Trissen päikyn sivuhaara

ViestiKirjoittaja Kahvi » 19.04.2014 21:15

16.04.2014 22:00
Kyllästynyt kirjoitti:...
Yritän kyllä dempata niin, etten asiattomaksi ryhtyisi ja alkaisi kiekumaan, kirkumaan, kiroilemaan tai nimittelemään, mutta on turha odottaa tai edellyttää minulta edes neutraaliutta niitä kohtaan jotka ovat minun kimppuuni hyökänneet; siihen en pysty.

...
viewtopic.php?f=16&t=11875&start=20#p167558
18.04.2014 20:55
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt toistuva ja jyrkkä tekojen kiistäminen antaa minusta sen vaikutelman, että hän ei omasta mielestään ole tehnyt sen enempää tahattomasti kuin tahallisestikaan mitään väärä tahi moitittavaa tms.

En todellakaan ole tässä asiassa ja aiheessa tehnyt omasta mielestäni mitään väärää.

Moittia voi, mutta silloin olisi syytä arvioida kokonaisuutta, eikä vain minun osuuttani asiassa.
viewtopic.php?f=16&t=11875&p=167890&p167890#p167890

Et Kyllästynyt ilmeisesti siis koe, että niissäkään tilanteissa kun et pysty demppaamaan ja alat esim kiroilemaan (kuten olet tehnyt), et ole edes tahattomasti tehnyt mitään väärää tahi moitittavaa?
Kahvi

ViestiKirjoittaja tris » 19.04.2014 21:44

Laulu vastaa kaikkiin vaikeisiin kysymyksiin

"minä olen tuhma ja sinä olet laiska ja tyhmä - yhdessä ollaan tuhma, laiska ja tyhmä"
tris

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.04.2014 21:54

Kahvi kirjoitti:16.04.2014 22:00
Kyllästynyt kirjoitti:...
Yritän kyllä dempata niin, etten asiattomaksi ryhtyisi ja alkaisi kiekumaan, kirkumaan, kiroilemaan tai nimittelemään, mutta on turha odottaa tai edellyttää minulta edes neutraaliutta niitä kohtaan jotka ovat minun kimppuuni hyökänneet; siihen en pysty.

...
viewtopic.php?f=16&t=11875&start=20#p167558
18.04.2014 20:55
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt toistuva ja jyrkkä tekojen kiistäminen antaa minusta sen vaikutelman, että hän ei omasta mielestään ole tehnyt sen enempää tahattomasti kuin tahallisestikaan mitään väärä tahi moitittavaa tms.

En todellakaan ole tässä asiassa ja aiheessa tehnyt omasta mielestäni mitään väärää.

Moittia voi, mutta silloin olisi syytä arvioida kokonaisuutta, eikä vain minun osuuttani asiassa.
viewtopic.php?f=16&t=11875&p=167890&p167890#p167890

Et Kyllästynyt ilmeisesti siis koe, että niissäkään tilanteissa kun et pysty demppaamaan ja alat esim kiroilemaan (kuten olet tehnyt), et ole edes tahattomasti tehnyt mitään väärää tahi moitittavaa?

Kiroileminen on ollut asiatonta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.04.2014 21:56

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Itse en huomannut esim Avatar-ketjussa mitään provokaatioita tms Trissen taholta, mutta sinun taholtasi kyllä...

Etpä tietenkään. ...

Avatar-ketjussa ei kyllä mainittua sinua Kyllästynyt sen enempää suoraan kuin epäsuoraankaan, enkä huomannut esim Trissen tavassakaan kysyä mielipiteitä mitään provokatiivista.

Mutta ehkä itse haluat kertoa, mikä ko ketjussa oli sinun mielestäsi sellaisia provokaatioita, johon vastasit?

Huomiohakuisuus.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja tris » 19.04.2014 22:21

http://en.wikipedia.org/wiki/Lawrence_K ... evelopment

Kyllästynyt on jumiutunut tasolle neljä.

"The post-conventional level, also known as the principled level, is marked by a growing realization that individuals are separate entities from society, and that the individual’s own perspective may take precedence over society’s view; individuals may disobey rules inconsistent with their own principles"
tris

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.04.2014 22:28

tris kirjoitti:http://en.wikipedia.org/wiki/Lawrence_Kohlberg's_stages_of_moral_development

Kyllästynyt on jumiutunut tasolle neljä.

"The post-conventional level, also known as the principled level, is marked by a growing realization that individuals are separate entities from society, and that the individual’s own perspective may take precedence over society’s view; individuals may disobey rules inconsistent with their own principles"

Millä tasolla sinä olet?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja tris » 19.04.2014 22:38

Tasolla viisi tai kuusi. Nelosen ohitin jo kasvuiässä (kuten monet muutkin ovat ohittaneet).
tris

ViestiKirjoittaja Mirri » 19.04.2014 22:40

Kyllästynyt, mielestäni sinunkin nettikäyttäytymistäsi voidaan pitää huomiohakuisena; se vain on erilaista kuin Trisin vastaava. Vuosien varrella on eräätkin keskusteluketjut keskittyneet sinun ikuisen loukkaantuneisuutesi vatvomiseen, koska sinä olet tahtonut niin - olet halunnut ja varmaan myös tarvinnut huomiota itsellesi.

22.42. Tuli vielä mieleeni... Tris ilmeisesti tunnistaa omaa huomiohakuisuuttaan, mutta mahdatkohan sinä tunnistaa omaasi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 19.04.2014 22:51

Vaikia huomionhakuisuus voi olla ärsyttävää, niin ei se helvetti soikoon mitään prpvokaatiota ole!
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.04.2014 23:05

tris kirjoitti:Tasolla viisi tai kuusi. Nelosen ohitin jo kasvuiässä (kuten monet muutkin ovat ohittaneet).

Olen eri mieltä.
Mielestäni tämä kuvaus sopii sinuun:

2. Self-interest orientation
(What's in it for me?)
(Paying for a benefit)
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja tris » 19.04.2014 23:07

Äskettäin tosissasi uskoit että varastaisin vanhukselta 30 euroa joten minun on helppo uskoa että tuota mieltä oletkin.
tris

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.04.2014 23:13

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, mielestäni sinunkin nettikäyttäytymistäsi voidaan pitää huomiohakuisena; se vain on erilaista kuin Trisin vastaava...

Se huomio jonka kohteeksi olen joutunut, ei ole ollut minulle mieluista, enkä ole sitä tavoitellut.
Mirri kirjoitti:... Vuosien varrella on eräätkin keskusteluketjut keskittyneet sinun ikuisen loukkaantuneisuutesi vatvomiseen, koska sinä olet tahtonut niin - olet halunnut ja varmaan myös tarvinnut huomiota itsellesi...

Olen kieltäytynyt jäämään hiljaiseksi uhriksi, mutta paljon mieluummin olisin suonut, ettei minun olisi tarvinnut itseni puolustaa.
Mirri kirjoitti:.. olet halunnut ja varmaan myös tarvinnut huomiota itsellesi...

Huomiota en ole kaivannut, vain oikeudenmukaisuutta.
Mirri kirjoitti:... Tris ilmeisesti tunnistaa omaa huomiohakuisuuttaan, mutta mahdatkohan sinä tunnistaa omaasi.

En ole kaivannut huomiota, vaikka sitä sivutuotteena olenkin saanut. Mieluummin olisin ollut sitä ilman, mutta hiljaiseksi uhriksi en suostu.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.04.2014 23:18

tris kirjoitti:Äskettäin tosissasi uskoit että varastaisin vanhukselta 30 euroa joten minun on helppo uskoa että tuota mieltä oletkin.

Sinähän viimeksi varastit pari päivää sitten (apteekissa). Olet myös sanonut, ettet ole yhteiskunnalle mitään velkaa, ja että saamasi tuet ovat niin mitättämiä, ettei niillä ole mitään merkitystä. Harjoitat nettikiusaamista ja häiriköintiä ja olet kertonut nauttivasi kiusaamisesta.

Millä perusteella sinä mielestäsi olet kakkostasoa korkeamman moraalin omaksunut?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja tris » 19.04.2014 23:18

Kyllästynyt kirjoitti:Huomiota en ole kaivannut, vain oikeudenmukaisuutta. .

Tyytyisit jo siihen että selkäni on murtunut ja saan nivelrikon aikaisin ja kuolen kivuliaan kuoleman.
tris

ViestiKirjoittaja tris » 19.04.2014 23:20

Kyllästynyt kirjoitti:
tris kirjoitti:Äskettäin tosissasi uskoit että varastaisin vanhukselta 30 euroa joten minun on helppo uskoa että tuota mieltä oletkin.

Sinähän viimeksi varastit pari päivää sitten (apteekissa). Olet myös sanonut, ettet ole yhteiskunnalle mitään velkaa, ja että saamasi tuet ovat niin mitättämiä, ettei niillä ole mitään merkitystä. Harjoitat nettikiusaamista ja häiriköintiä ja olet kertonut nauttivasi kiusaamisesta.

Millä perusteella sinä mielestäsi olet kakkostasoa korkeamman moraalin omaksunut?

En katso tilanteita yhteiskunnan vaan yksilön perspektiivistä. Esim. Heinzin pitäisi mielestäni varastaa lääke vaimolleen.
tris

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.04.2014 23:22

tris kirjoitti:

Tyytyisit jo siihen että selkäni on murtunut ja saan nivelrikon aikaisin ja kuolen kivuliaan kuoleman.

Tyydyn siihen, että sinä esität uskottavan anteeksipyynnön ja ettet enää kiusaa minua, etkä ketään muutakaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.04.2014 23:23

Kahvi kirjoitti:Vaikia huomionhakuisuus voi olla ärsyttävää, niin ei se helvetti soikoon mitään prpvokaatiota ole!

Mutta provosoiminen on huomiohakuisuutta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 19.04.2014 23:38

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Vaikia huomionhakuisuus voi olla ärsyttävää, niin ei se helvetti soikoon mitään prpvokaatiota ole!

Mutta provosoiminen on huomiohakuisuutta.

Totta ehkä, paitsi aiheena olleessa Avatar-ketjussa ei minusta ollut Trissen taholta provokaatiota.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 19.04.2014 23:41

Kyllästynyt kirjoitti:
tris kirjoitti:

Tyydyn siihen, että sinä esität uskottavan anteeksipyynnön ja ettet enää kiusaa minua, etkä ketään muutakaan.

Onko tämä uhkaus?
Kahvi

ViestiKirjoittaja tris » 19.04.2014 23:47

Mikään anteeksipyyntöni ei voi olla uskottava sillä olen kertonut ettei se ikinä tule olemaan ja minä vilpittömästi koen olevani vääryyttä enemmän kärsinyt osapuoli suhteessamme.
tris

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko