Trissen päikyn sivuhaara

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Trissen päikyn sivuhaara

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.04.2014 09:09

tris kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
tris kirjoitti:Tunnetko sinä Kyllästynyt syyllisyyttä ja/tai häpeää? Mikäli tunnet niin ovatko nuo tunteet avanneet sinulle uusia ovia ja kehittäneet sinua mielestäsi ihmisenä?

Kyllä tunnen.
Uusista ovista en osaa sanoa, mutten ainakaan pysty käyttäytymään niin piittaamattomasti ja röyhkeästi tai tahallisesti ja harkiten loukkaamaan ja kiusaamaan ihmisiä niin kuin sinä teet.

Onko syyllisyys ja häpeä olleet sinulle jotenkin muutoin hyödyttäviä/kehittäviä tunteita?

Ehkä eivät muuten, mutta ne ehkäisevät toimimaan toisia ihmisiä loukkaavilla ja vahingoittavilla tavoilla.
Niin niiden pitäisi sinullakin vaikuttaa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja tris » 19.04.2014 09:13

Kyllä sinä olet minua vahingoittanut eikä mikään syyllisyys tai häpeä ole toimintaasi estänyt. Nyt - painu vittuun omahyväinen sanonko mikä?!
tris

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.04.2014 09:18

tris kirjoitti:Kyllä sinä olet minua vahingoittanut eikä mikään syyllisyys tai häpeä ole toimintaasi estänyt. Nyt - painu vittuun omahyväinen sanonko mikä?!

En ole. Sinä olet itse vahingoittanut itseäsi, mutta syytät siitä minua, koska et ymmärrä olevasi itse vastuussa itsestäsi ja käytöksestäsi sekä siitä, mitä olet muille ihmisille tehnyt.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.04.2014 09:30

tris kirjoitti:No väliä on sillä että jos niissä lukisi että "Oona Karoliinan lapsilisä" niin Kela oikaisisi tapauksen. Jos ei lukisi niin raha ei olisi juuri Oona Karoliinalta pois...
Eihän sillä ole merkitystä onko se pois juuri Oona Karoliinalta, sehän on joka tapauksessa pois kaikilta niiltä jotka sitä tarvitsevat ja joilla on oikeus sen saamiseen.
tris kirjoitti:... En tiedä mitä tekisin...

Etkös sinä juuri eilen (tai lähipäivinä ainakin) jättänyt oikaisematta virheen jonka kyllä huomasit, mutta joka tuotti sinulle etua.
tris kirjoitti:... Ainakin minua vituttaisi rankasti taas yksi kelan virhe. Jos vitutus voittaisi ahdistuksen niin antaisin Kelan olla itse aloitteellinen oikaisussa. Jos ahdistus voittaisi vitutuksen niin ottaisin itse yhteyttä.

Ahdistiko sinua viimekertainen virhe apteekissa?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja tris » 19.04.2014 09:38

ei tosiaankaan! oona karoliina parka! :(
tris

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.04.2014 09:40

tris kirjoitti:ei tosiaankaan! oona karoliina parka! :(

"Ei tosiaankaan"? Sinä et vieläkään ymmärrä hävetä.

Me kaikki olemme Oona Karoliina.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 19.04.2014 09:46

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Sillä tyylillä siis kirjoitat. Älä ihmettele, jos ihmiset sitä arvostelevat. Häpeämättömyyden ja röyhkeyden esittäminen, vaikkapa vain vitsinä, voi olla jollekin sietämätöntä. Ei tietysti sinulle.

Mitä kaikkea haluaisit Trisin häpeävän ja miksi?

Älä satuile omiasi. Tuollaista en viestissäni kirjoita.

Hyvä tietää, että ainakaan sinä et kaipaile Trisin viesteihin häpeää ja syyllisyyttä. Noin tulkitsen vastauksesi esittämääni kysymykseen.

Kysyminen ei ole satuilua.

Sinä tunkeuduit trisseä koskevaan keskusteluhaaraan, jossa oli aiheena meneillään etujen käyttö. Et ymmärtänyt viestissäni olevaa ilmaisua häpeämättömyyden ja röyhkeyden esittäminen etujen käytön yhteydessä.

Kokonaan toinen asia ovat loukkaavat ilmaisut eri kirjoittajia kohtaan, joita trisse on pilvin pimein ja sille päälle sattuessaan jaellut. Niitä hänen on syytäkin hävetä. Ja vaikka ei häpeäisikään, ne jättävät häpeän varjon hänen kirjoitustensa ylle.
Hilppa

ViestiKirjoittaja tris » 19.04.2014 12:17

Kyllästynyt kirjoitti:

ll
miksi minun pitaisi allekirjoittaa nakemys ettei yksityislaakarin maaraamia laakkeita korvata? oona karoliinan lapsilisat ovat toinen juttu. toki maksan ne oonalle jos vain tiedan kuka han on. (hilpan maalailema tulevaisuuden kela vaikuttaa niin psykoottiselta etta onkohan heillakaan tietoa asiasta :?)
tris

ViestiKirjoittaja tris » 19.04.2014 12:22

hilppa, mielummin olen hapean varjon alla kuin typeryyden tai psykoottisuuden. makukysymys varmaan sekin...
tris

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.04.2014 12:42

tris kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

ll
miksi minun pitaisi allekirjoittaa nakemys ettei yksityislaakarin maaraamia laakkeita korvata?..

Koska säännöt koskevat sinuakin.
tris kirjoitti:Oona karoliinan lapsilisat ovat toinen juttu. toki maksan ne oonalle jos vain tiedan kuka han on...

Oona Karoliinoja olemme kaikki.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.04.2014 12:43

tris kirjoitti:hilppa, mielummin olen hapean varjon alla kuin typeryyden tai psykoottisuuden. makukysymys varmaan sekin...

Häpeämättömyys on typeryyden lähisukulainen, ja joissakin tapauksissa jopa sama asia.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 19.04.2014 12:45

18.04.2014 22:00
Kyllästynyt kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt toistuva ja jyrkkä tekojen kiistäminen antaa minusta sen vaikutelman, että hän ei omasta mielestään ole tehnyt sen enempää tahattomasti kuin tahallisestikaan mitään väärä tahi moitittavaa tms.

En todellakaan ole tässä asiassa ja aiheessa tehnyt omasta mielestäni mitään väärää.

Moittia voi, mutta silloin olisi syytä arvioida kokonaisuutta, eikä vain minun osuuttani asiassa.

Mikä on sinun osuutesi? Sangen yleinen käsitys on, että provosoit.

Tiedän, mutta omasta mielestäni olen korkeintaan vastannut Tristanin provokaatioihin - mikä tietenkin on ollut virhe.

Ja se mitä olen oma-aloitteisesti Tristanille kirjoittanut, on varmasti ollut hänen mielestään epämiellyttävää, mutta väärää tai asiatonta se ei ole ollut.

Itse en huomannut esim Avatar-ketjussa mitään provokaatioita tms Trissen taholta, mutta sinun taholtasi kyllä - mm myöntämäsi mala fide ja tässäkin ketjussa kertomasi "Trissen koulutus" oman käytöksen häpeämisestä ja sen aiheuttamasta tarpeesta muuttaa käytöstään parempaan suuntaan yms.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Mirri » 19.04.2014 13:02

Jokohan voidaan puhua ajojahdista, jonka Kyllästynyt ja Hilppa ovat kohdistaneet Trisiin?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 19.04.2014 13:31

Mirri kirjoitti:Jokohan voidaan puhua ajojahdista, jonka Kyllästynyt ja Hilppa ovat kohdistaneet Trisiin?

Siltä tilanne minusta vaikuttaa. Tai tarkemmin minusta näyttäisi siltä, että Kyllästynyt on jo vuosia ajojahtaillut Trisseä ja nyt Hilppa on manifestoitunut komppaamaan/puolustamaan/tukemaan Kyllästynyttä.

Arvelen myöskin, että kysymys voi olla "purulelu"-efektistä; koirat yleensä jaksavat leikkiä purulelulla just niin kauan mitä se purulelu vinkuu purtaessa.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.04.2014 17:07

Kahvi kirjoitti:Itse en huomannut esim Avatar-ketjussa mitään provokaatioita tms Trissen taholta, mutta sinun taholtasi kyllä...

Etpä tietenkään. Ethän sinä huomaa omissa viesteissäsikään mitään provokatiivista, etenkään jos se on osoitettu minulle.
Kahvi kirjoitti:... mm myöntämäsi mala fide ja tässäkin ketjussa kertomasi "Trissen koulutus" oman käytöksen häpeämisestä ja sen aiheuttamasta tarpeesta muuttaa käytöstään parempaan suuntaan yms.

Mitä vikaa siinä on? En kannata sitä, ettei negatiivisia asioita saa sanoa negatiivisiksi asioiksi, enkä usko "pakkopositiivisuuteen".
Ja jos joku kysyy mielipiteitä, mielestäni hän silloin ottaa sen riskin, ettei kaikki palaute ole hänen valintaansa/ratkaisuaan ylistävää tai edes kehuvaa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja tris » 19.04.2014 17:26

Olin leffassa. Ettepä ole pitkälle päässeet ilman minua. Jos nyt jotenkin olen syypää kuvitteellisen Oona Karoliinan kuvitteellisten lapsilisien tuhlaamiseen niin ihan se ja sama. :D Eipä tuo paljon minun syntilistallani paina.

Minä jätän tämän jutun tähän ellei joku keksi jotain uutta (kuvitteellista syntiäni) josta voisimme vääntää lisää... Annetaan Oona-raukalle jo hautarauha.
tris

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.04.2014 17:33

tris kirjoitti:Olin leffassa. Ettepä ole pitkälle päässeet ilman minua...

Kyllä minä kävin aika pitkällä - ja aivan ilman sinua. Enkä ole kotona vieläkään.
tris kirjoitti:... Jos nyt jotenkin olen syypää kuvitteellisen Oona Karoliinan kuvitteellisten lapsilisien tuhlaamiseen niin ihan se ja sama...

"Oona Karoliina" on oma keksintösi. Todellisuudessa sinä kuppaat kaikkien veronmaksajien varoja.
tris kirjoitti:... :D Eipä tuo paljon minun syntilistallani paina...

Jaksan toivoa, että joskus vielä tajuat hävetä tekojasi.
tris kirjoitti:... Minä jätän tämän jutun tähän ellei joku keksi jotain uutta (kuvitteellista syntiäni) josta voisimme vääntää lisää... Annetaan Oona-raukalle jo hautarauha.

Kunpa olisikin kyse vain kuvitteellisesta "Oona Karoliinasta", mutta kun ei ole. On kyse todellisista ihmisitä ja todellisesta moraalittomuudesta ja huonosta käytöksestä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja tris » 19.04.2014 17:34

Selvä.
tris

ViestiKirjoittaja tris » 19.04.2014 17:55

Päivän sävellahjana Kyllästyneelle ja hilpalle "Myyry ja Miiru" 3:06

https://www.youtube.com/watch?v=9K14R0i8pqk
tris

ViestiKirjoittaja Kahvi » 19.04.2014 20:59

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Itse en huomannut esim Avatar-ketjussa mitään provokaatioita tms Trissen taholta, mutta sinun taholtasi kyllä...

Etpä tietenkään. ...

Avatar-ketjussa ei kyllä mainittua sinua Kyllästynyt sen enempää suoraan kuin epäsuoraankaan, enkä huomannut esim Trissen tavassakaan kysyä mielipiteitä mitään provokatiivista.

Mutta ehkä itse haluat kertoa, mikä ko ketjussa oli sinun mielestäsi sellaisia provokaatioita, johon vastasit?
Kahvi

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko