tris kirjoitti:Sinun täytyy yrittää tuoda sanomaasi vähän sinnikkäämmin esille!
Tai sitten olla piittaamatta siitä mitä he sanovat tai ajattelevat.
Olen valinnut jälkimmäisen vaihtoehdon.
tris kirjoitti:Sinun täytyy yrittää tuoda sanomaasi vähän sinnikkäämmin esille!
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Hyvä tietää, että ainakaan sinä et kaipaile Trisin viesteihin häpeää ja syyllisyyttä...
Minun mielestäni Tristanin pitäisi tuntea syyllisyyttä ja häpeää teoistaan ja käytöksestään.
Nykyään tuntuu olevan niin, ettei ole sallittua sanoa, että jonkun pitäisi tuntea syyllisyyttä ja häpeää. Minun mielestäni tuo on huonoa kehitystä ja johtaa siihen, ettei kukaan välitä paskaakaan siitä, millä tavalla kohtelee ja käyttäytyy toisia ihmisiä kohtaan.
Kyllästynyt kirjoitti:tris kirjoitti:Sinun täytyy yrittää tuoda sanomaasi vähän sinnikkäämmin esille!
Tai sitten olla piittaamatta siitä mitä he sanovat tai ajattelevat.
Olen valinnut jälkimmäisen vaihtoehdon.
Pinja kirjoitti:Tris miksi yritit äitisi takia itsemurhaa?
tris kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Kyllähän kirjoittelussasi aivan aidosti kiinnostaa se puoli, olisitko valmis viemään rahat, vaikka imeväisten suusta, jos sinulle erheenä tilillesi tipsahtaisi vaikkapa kymmenen tuhannen lapsilisät, eikä kukaan huomaisi mitään, vaan saisit rauhassa käyttää, kuten haluat.
Kiitos päivän nauruista!Juu, toki olisin. Jos imeväiset alkaisivat äiteineen tapella vastaan niin olisin valmis vielä lahtaamaan pienokaiset synnyttäjineen
tris kirjoitti:tris kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Kyllähän kirjoittelussasi aivan aidosti kiinnostaa se puoli, olisitko valmis viemään rahat, vaikka imeväisten suusta, jos sinulle erheenä tilillesi tipsahtaisi vaikkapa kymmenen tuhannen lapsilisät, eikä kukaan huomaisi mitään, vaan saisit rauhassa käyttää, kuten haluat.
Kiitos päivän nauruista!Juu, toki olisin. Jos imeväiset alkaisivat äiteineen tapella vastaan niin olisin valmis vielä lahtaamaan pienokaiset synnyttäjineen
Ai että tää naurattaa mua vieläkin ihan hervottomasti![]()
![]()
Tässä on ehdottomasti klassikon aineksia!
tris kirjoitti:Tunnen syyllisyyttä ja häpeää, suurtakin, mutten noista asioista joista sinun mukaan pitäisi...
tris kirjoitti:... Ainakin minä koen syyllisyyden ja häpeän tosi jähmettäviksi tunteiksi...
tris kirjoitti:... Ainakin minä koen syyllisyyden ja häpeän tosi jähmettäviksi tunteiksi. Ne eivät ole tunteita jotka johtaisivat muutokseen.
tris kirjoitti:Tunnetko sinä Kyllästynyt syyllisyyttä ja/tai häpeää? Mikäli tunnet niin ovatko nuo tunteet avanneet sinulle uusia ovia ja kehittäneet sinua mielestäsi ihmisenä?
Kyllästynyt kirjoitti:tris kirjoitti:tris kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Kyllähän kirjoittelussasi aivan aidosti kiinnostaa se puoli, olisitko valmis viemään rahat, vaikka imeväisten suusta, jos sinulle erheenä tilillesi tipsahtaisi vaikkapa kymmenen tuhannen lapsilisät, eikä kukaan huomaisi mitään, vaan saisit rauhassa käyttää, kuten haluat.
Ai että tää naurattaa mua vieläkin ihan hervottomasti![]()
![]()
Mikä tuossa on hauskaa?
Kyllästynyt kirjoitti:tris kirjoitti:Tunnen syyllisyyttä ja häpeää, suurtakin, mutten noista asioista joista sinun mukaan pitäisi...
Syyllisyyden ja häpeän tunne muista asioista ei poista sitä, että mielestäni sinun pitäisi tuntea suurta häpeää ja syyllisyyttä käytöksestäsi esimerkiksi minua kohtaan. ...
tris kirjoitti:... Ainakin minä koen syyllisyyden ja häpeän tosi jähmettäviksi tunteiksi...
tris kirjoitti:... Ainakin minä koen syyllisyyden ja häpeän tosi jähmettäviksi tunteiksi. Ne eivät ole tunteita jotka johtaisivat muutokseen.
Kyllästynyt kirjoitti:tris kirjoitti:Tunnen syyllisyyttä ja häpeää, suurtakin, mutten noista asioista joista sinun mukaan pitäisi...
Syyllisyyden ja häpeän tunne muista asioista ei poista sitä, että mielestäni sinun pitäisi tuntea suurta häpeää ja syyllisyyttä käytöksestäsi esimerkiksi minua kohtaan. ...
Kyllästynyt kirjoitti:Niin niiden pitäisikin olla; ettet kertakaikkiaan enää jatkossa tee sitä mikä häpeän ja syyllisyyden aiheuttaa. Sehän juuri on se muutos minkä häpeän ja syyllisyyden tunteiden on tarkoituskin saada aikaan. ...
Kyllästynyt kirjoitti:[
Siinä tapauksessa uskon, ettet tunne riittävän suurta ja syvää häpeää tai syyllisyyttä.
Kyllästynyt kirjoitti:tris kirjoitti:Ai että tää naurattaa mua vieläkin ihan hervottomasti![]()
![]()
Mikä tuossa on hauskaa?
tris kirjoitti:No vaikkapa se että lukisiko niissä viesteissä tosiaan "Tässä on Oona Karoliinan lapsilisä" tai jos ei lukisi niin mistä tietäisin että ne on nimenomaisesti lapsilisiä?
tris kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:tris kirjoitti:Tunnen syyllisyyttä ja häpeää, suurtakin, mutten noista asioista joista sinun mukaan pitäisi...
TiedetäänMutta kun en tunne riippumatta kauan perässäni juokset mankumassa...
Kyllästynyt kirjoitti:Niin niiden pitäisikin olla; ettet kertakaikkiaan enää jatkossa tee sitä mikä häpeän ja syyllisyyden aiheuttaa. Sehän juuri on se muutos minkä häpeän ja syyllisyyden tunteiden on tarkoituskin saada aikaan. ...
tris kirjoitti:Eipä se toimi noin ainakaan minulla..
Kyllästynyt kirjoitti:Et siis ole tuntenut/tunne riittävän syvää häpeää.
Kyllästynyt kirjoitti:Siinä tapauksessa uskon, ettet tunne riittävän suurta ja syvää häpeää tai syyllisyyttä.
tris kirjoitti:... Uskot väärin. Tarpeeksi suuri häpeä vie itsekunnioituksen ja silloin ei ole enää mitään menetettävää -> ei enää ole väliä mitä tekee. Noinhan se alkoholisteillakin menee. Kun on itsekunnioitus mennyt niin kaikki on mennyt.
tris kirjoitti:Sinä et ymmärrä ihmisen psyykkeestä mitään. Ihmisen häpeämättömyys toisia kohtaan on suunnaton jos oma itsekunnioitus on mennyt. Kysy vaikka Luukkoselta jos et minua usko. Nyt - niin rattoisaa kun kanssasi onkin rupatella - lähden kirppikselle.
Kyllästynyt kirjoitti:tris kirjoitti:Tunnetko sinä Kyllästynyt syyllisyyttä ja/tai häpeää? Mikäli tunnet niin ovatko nuo tunteet avanneet sinulle uusia ovia ja kehittäneet sinua mielestäsi ihmisenä?
Kyllä tunnen.
Uusista ovista en osaa sanoa, mutten ainakaan pysty käyttäytymään niin piittaamattomasti ja röyhkeästi tai tahallisesti ja harkiten loukkaamaan ja kiusaamaan ihmisiä niin kuin sinä teet.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa