Trissen päikyn sivuhaara

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Trissen päikyn sivuhaara

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 18.04.2014 19:49

tris kirjoitti:Mua kummastuttaa että Kyllästynyttä tuntuu pännivän että elän verorahoilla kun niin elää moni muukin täälläkin mutta tuo häntä ei kiinnosta - pelkästään se että minä, Tristan, kulutan Suomen verorahat niin että ollaan konkurssissa kohta :(

Sinä olet ainoa joka on mm. ilmoittanut, ettei ole yhteiskunnalle mitään velkaa, toistuvasti kieltäynyt sinulle tarjotusta hoidosta/terapiasta/kuntoutuksesta ja ilmoittanut avoimesti olevansa työhaluton.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.04.2014 19:50

Mihin jääviys nyt jäi?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 18.04.2014 19:53

Kyllästyneen jääviys-väitteet ovat mielestäni tökeröä ad hominemia.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 18.04.2014 19:55

Kyllästynyt kirjoitti:
tris kirjoitti:Mua kummastuttaa että Kyllästynyttä tuntuu pännivän että elän verorahoilla kun niin elää moni muukin täälläkin mutta tuo häntä ei kiinnosta - pelkästään se että minä, Tristan, kulutan Suomen verorahat niin että ollaan konkurssissa kohta :(

Sinä olet ainoa joka on mm. ilmoittanut, ettei ole yhteiskunnalle mitään velkaa, toistuvasti kieltäynyt sinulle tarjotusta hoidosta/terapiasta/kuntoutuksesta ja ilmoittanut avoimesti olevansa työhaluton.

Saanen huomauttaa, että viime aikaisten viestien perusteella olen ymmärtänyt Trissen nyt pyrkivän varsin aktiivisesti hoitoon.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 18.04.2014 20:25

Kyllästynyt toistuva ja jyrkkä tekojen kiistäminen antaa minusta sen vaikutelman, että hän ei omasta mielestään ole tehnyt sen enempää tahattomasti kuin tahallisestikaan mitään väärä tahi moitittavaa tms.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 18.04.2014 20:25

Kahvi kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Tyttö-pari hyväksyy "negatiivisuuden", mitä kuitenkin "pitäisi yrittää välttää".
Ota nyt tuosta selvää!

...

Ehkä kysymys voisi olla sellaisesta asymmetriasta, jossa itselle halutaan oikeus negatiiviseen kirjoitteluun mutta kuitenkaan ei haluttaisi suvaita itseensä kohdistuvaa negatiivista kirjoittelua?

Ei. Ei teille koskaan auta mitään sovittelevassa hengessä esittää, kun ymmärrätte heti päinvastoin.

Jos minulla olisi oikeus esittää mielipiteitä kirjoitushengistä ja hengettäristä, esittäisin, että kukaan ei maireilisi, imartelisi tai suoranaisesti teeskentelisi hyvyyttä, kun on ilmiselvää, että ei ole erinomaisen hyvät välit eikä historia henkilösuhteessa positiivinen toiseen kirjoittajaan. Hyvyyden kaapuun kietoutuu paljon paskaa. Asiallisuus ja avoimuus on paljon parempi asennoituminen tuolloin.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 18.04.2014 20:41

Kyllähän kirjoittelussasi aivan aidosti kiinnostaa se puoli, olisitko valmis viemään rahat, vaikka imeväisten suusta, jos sinulle erheenä tilillesi tipsahtaisi vaikkapa kymmenen tuhannen lapsilisät, eikä kukaan huomaisi mitään, vaan saisit rauhassa käyttää, kuten haluat. Tekisitkö tosiaan niin ja täällä leuhkisit? Monikin käyttää yhteiskunnan varoja, kuka mistäkin syystä. Joistakin viestistäsi saa sen käsityksen, että sillä ei ole mielestäsi väliä, että juuri sinä vietät mukavaa elämää vailla ikäviä velvollisuuksia.
Hilppa

ViestiKirjoittaja tris » 18.04.2014 20:47

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Saanen huomauttaa, että viime aikaisten viestien perusteella olen ymmärtänyt Trissen nyt pyrkivän varsin aktiivisesti hoitoon.

Ei sillä taida olla enää mitään merkitystä jos kerta vuonna 2004 en pyrkinyt... :roll:
tris

ViestiKirjoittaja tris » 18.04.2014 20:47

Kyllästynyt kirjoitti:

Ehkä minä olen ainoa rehellinen?
tris

ViestiKirjoittaja tris » 18.04.2014 20:51

Hilppa kirjoitti:

Kyllähän kirjoittelussasi aivan aidosti kiinnostaa se puoli, olisitko valmis viemään rahat, vaikka imeväisten suusta, jos sinulle erheenä tilillesi tipsahtaisi vaikkapa kymmenen tuhannen lapsilisät, eikä kukaan huomaisi mitään, vaan saisit rauhassa käyttää, kuten haluat.

Kiitos päivän nauruista! :D Juu, toki olisin. Jos imeväiset alkaisivat äiteineen tapella vastaan niin olisin valmis vielä lahtaamaan pienokaiset synnyttäjineen :roll:
tris

ViestiKirjoittaja Kahvi » 18.04.2014 20:53

Hilppa kirjoitti:...
Jos minulla olisi oikeus esittää mielipiteitä kirjoitushengistä ja hengettäristä, esittäisin, että kukaan ei maireilisi, imartelisi tai suoranaisesti teeskentelisi hyvyyttä, kun on ilmiselvää, että ei ole erinomaisen hyvät välit eikä historia henkilösuhteessa positiivinen toiseen kirjoittajaan. Hyvyyden kaapuun kietoutuu paljon paskaa. Asiallisuus ja avoimuus on paljon parempi asennoituminen tuolloin.

Mihin viittaat imartelulla yms, kun oman kokemukseni mukaan täällä on ollut juuri päinvastaisia ilmiötä (kuten PP:kin totesi)?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Mirri » 18.04.2014 20:53

Hilppa kirjoitti:

Kyllähän kirjoittelussasi aivan aidosti kiinnostaa se puoli, olisitko valmis viemään rahat, vaikka imeväisten suusta, jos sinulle erheenä tilillesi tipsahtaisi vaikkapa kymmenen tuhannen lapsilisät, eikä kukaan huomaisi mitään, vaan saisit rauhassa käyttää, kuten haluat. Tekisitkö tosiaan niin ja täällä leuhkisit? Monikin käyttää yhteiskunnan varoja, kuka mistäkin syystä. Joistakin viestistäsi saa sen käsityksen, että sillä ei ole mielestäsi väliä, että juuri sinä vietät mukavaa elämää vailla ikäviä velvollisuuksia.

Hilppa, pitäisikö kirjoituksissa näkyä syyllisyydentuntoa tai peräti pahoittelua ja anteeksipyytelyä? Mukava elämä on suhteellinen käsite; ainakin taloudellisesti elämä on niukkaa rahamäärillä, jotka yhteiskunta myöntää perustoimeentuloon.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 18.04.2014 20:54

Kahvi kirjoitti:Toki Trisse itse (ja vain itse) on vastuussa omasta perseilystään, mutta se ei ollut viestini pointti. Pointti oli se, että kun tiedät toimintasi johtavan itkupotkuraivareihin, niin siitä huolimatta toistuvasti rääkkäät Trisseä niin kauan kunnes hän saa raivarinsa - ja tuosta rääkkäämisestä sinä (ja vain sinä) olet itse vastuussa.

Ei siihen tarvita kenenkään spesifisen kirjoittajan mitään erityistä toimintaa, kun aikuinen henkilö etukäteen ilmoittaa alkavansa nappailla nestemäisiä. Silkkihansikkain ja varpaillaanko tulisi kaikkien olla ollut, kun tilanne on ollut se, että henkilö itse kyselee sitten jälkeenpäin, että mitä hän on tullut kirjoittaneeksi? Saattaa olla, että sinulla ei ole aivan kaikki kohdillaan johtopäätelmissäsi ja/tai tapahtumakulun seuraamisen suhteen on sinulla aukkoja.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 18.04.2014 20:55

Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt toistuva ja jyrkkä tekojen kiistäminen antaa minusta sen vaikutelman, että hän ei omasta mielestään ole tehnyt sen enempää tahattomasti kuin tahallisestikaan mitään väärä tahi moitittavaa tms.

En todellakaan ole tässä asiassa ja aiheessa tehnyt omasta mielestäni mitään väärää.

Moittia voi, mutta silloin olisi syytä arvioida kokonaisuutta, eikä vain minun osuuttani asiassa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 18.04.2014 21:03

tris kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

Kyllähän kirjoittelussasi aivan aidosti kiinnostaa se puoli, olisitko valmis viemään rahat, vaikka imeväisten suusta, jos sinulle erheenä tilillesi tipsahtaisi vaikkapa kymmenen tuhannen lapsilisät, eikä kukaan huomaisi mitään, vaan saisit rauhassa käyttää, kuten haluat.

Kiitos päivän nauruista! :D Juu, toki olisin. Jos imeväiset alkaisivat äiteineen tapella vastaan niin olisin valmis vielä lahtaamaan pienokaiset synnyttäjineen :roll:

Sillä tyylillä siis kirjoitat. Älä ihmettele, jos ihmiset sitä arvostelevat. Häpeämättömyyden ja röyhkeyden esittäminen, vaikkapa vain vitsinä, voi olla jollekin sietämätöntä. Ei tietysti sinulle.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kahvi » 18.04.2014 21:07

Ajattelin kirjoittaa tämän Laiva-ketjuun mutta siinä se menisi niin pahasti off-topiciksi, että tämä lienee parempi ketju:

Minulle on tullut vuosien varrella siitä, että Kyllästyneen argumentoinnissa ei ole oleellista itse asia, vaan kyseisen debatin "voittaminen". Että ikäänkuin saa vastapuolen hiljaiseksi "jauhot suuhun" -periaatteella.

Nykynuoriso taitaa puhua servauksesta:

servata

vastaa toiselle niin että toinen hiljentyy ja nolostuu

-haista p*ska
-on vähä pakko ku sieltä päi tuulee
-mitäs pieret vasta tuuleen... SERVED!!!!
http://urbaanisanakirja.com/word/servata/
Kahvi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 18.04.2014 21:10

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

Hilppa, pitäisikö kirjoituksissa näkyä syyllisyydentuntoa tai peräti pahoittelua ja anteeksipyytelyä? Mukava elämä on suhteellinen käsite; ainakin taloudellisesti elämä on niukkaa rahamäärillä, jotka yhteiskunta myöntää perustoimeentuloon.

Ihminen, joka tuntee tarvitsevansa rahat elämäntilanteensa, sairautensa ja työkyvyttömyytensä vuoksi, tuskin tarvitsee rahojen käytön hyväksymiselle tukea muilta. Ja tuskin hän tarvitsee tukea ja ohjeita siihen, miten välttää mikäkin kiusallinen velvollisuus.
Hilppa

ViestiKirjoittaja tris » 18.04.2014 21:23

tris kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

Ymmärrän että Kyllästyneen keskustelusta saa sen kuvan kuin minä olisin suurin riistäjä Suomessa. Oikeasti olen kuitenkin yksi mielenterveysongelmainen pitkäaikaistyötön joka ei ole koskaan onnistunut saamaan työtä jossa olisi edes 2000 euron kuukausipalkka. Olen elänyt toimeentulotukiminimillä koko ikäni ja niinpä kuulun arviolta köyhimpään 5%:n. Jos en olisi saanut joskus vanhemmiltani avustusta en olisi selvinnyt hengissä joutumatta pikavippikierteeseen. Älkää pettäkö itseänne - ihan samoin on toisissa perheissä joiden lapset on peeaa. Vanhemmat avustavat silloin joskus.

Viitsisikö joku sanoa mikä on se suurin syntini? Että sairastuin masennukseen ja gradu jäi kesken? Että olen ärsyttävä ja provosoiva netissä? Että kuntoutustuki ei mennyt läpi? Joku muu, mikä? Suomelta en ole saanut kuin lakisääteiset oikeuteni. Kelankin sivuilla lukee "olette oikeutettu toimeentulotukeen" eikä siinä ole teillä mitään nokankoputtamista!
tris

ViestiKirjoittaja tris » 18.04.2014 21:28

Saamani toimeentulotuen määrä on muuten 68 euroa/kk! Että siitä vaan minua - Suomen suurinta valkokaulusroistoa - kurittamaan!
tris

ViestiKirjoittaja Hilppa » 18.04.2014 21:40

tris kirjoitti:Saamani toimeentulotuen määrä on muuten 68 euroa/kk! Että siitä vaan minua - Suomen suurinta valkokaulusroistoa - kurittamaan!

Ei sinua kuriteta. En minä eikä edes Kyllästynyt, joka sinua haastaa. Sinähän kaipaat älyllistä vastusta. Viesteissäsi on ollut toinenkin puoli.
Hilppa

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko