tris kirjoitti:Mä en ottanut tuota kun se vastaanotto on Itäkeskuksessa ja se on liian kaukana mulle. Jos meen vielä heikompaankin kuntoon niin mun pitää päästä terapeutille nopeasti yhdellä kulkuneuvolla.
Pinja kirjoitti:Kun hakee terapeuttia, niin miksei voisi siinä puhelimessa jo tutustua sen verran, että saisi jo hyvän vaikutelman toisesta. Puhelimessa puhuminen on halvempaa ja voi soittaa monelle ja sitten sen perusteella miltä puhelimessa kuulostaa niin menee sitten vasta vastaanotolle valitsemalleen. Minä tein niin, että kuulostelin terapeutteja puhelimitse ja sitten valitsin yhden niistä kolmesta ja menin vastaanotolle.
tris kirjoitti:kognitiivisanalyyttinen on ykkössijalla. Kakkonen on kognitiivinen tai taideterapia. Ryhmämuotoisenakin niitä on tarjottu. Ei kiitos -analyyttiselle suuntaukselle. Mä kuolisin sinne sohvalle. Ja tiedän liian monia jotka ovat käyneet vuosikymmeniäkin ja ovat yhä kuntoutustuella mt-ongelmistaan.
Kahvi kirjoitti:tris kirjoitti:kognitiivisanalyyttinen on ykkössijalla. Kakkonen on kognitiivinen tai taideterapia. Ryhmämuotoisenakin niitä on tarjottu. Ei kiitos -analyyttiselle suuntaukselle. Mä kuolisin sinne sohvalle. Ja tiedän liian monia jotka ovat käyneet vuosikymmeniäkin ja ovat yhä kuntoutustuella mt-ongelmistaan.
Luulen kanssa, että "älyllinen" asioiden pohtiminen sopisi sinulle paremmin kuin "vain" asioista kertominen sitä mukaan kuin niitä tulee mieleen.
Tosin kokenut terapeutti (kuten minulla oli) ei juurikaan ole kovin tiukka noissa koulukunnissa, vaan sujuvasti yhdistelee tilanteeseen sopivia juttuja molemmista. Joskus löpistään monologina pitkät pölinät ja joskus taas pohditaan yhdessä "älyllisesti" jotain juttua.
Psykopatologia kirjoitti:Ehkä voidaan muotoilla näin:
Analyyttinen edellyttää potilaalta enemmäm älyä kuin kognitiivinen,
joka kuitenkin on "älyllisempää", koska siinä tunteet pyritään ainakin
osin "ohittamaan".
Psykopatologia kirjoitti:Ehkä voidaan muotoilla näin:
Analyyttinen edellyttää potilaalta enemmäm älyä kuin kognitiivinen,
joka kuitenkin on "älyllisempää", koska siinä tunteet pyritään ainakin
osin "ohittamaan".
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa