Nyt: Kolumni, Annamari Sipilä

Re: Nyt: Kolumni, Annamari Sipilä

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.04.2014 23:14

Psykopatologia kirjoitti:Tai jos mies levittelee julkisesti rahakääröään, häntä - viatonta - syyllistetään, jos rahat varastetaan.

Väkivaltarikokset ovat eri asia kuin rahojen varastaminen. Raiskaus kuuluu väkivaltarikoksiin siinä kuin muutkin pahoinpitelyt oli niiden motiivina mikä hyvänsä.
Väkivaltarikos on väkivaltarikos; teon motiivina toki voi olla raha ja tavara siinä kuin seksikin, mutta kumpikaan ei ole 'lieventävä asianhaara' - eikä tee uhria vastuulliseksi joutumisestaan väkivaltarikoksen uhriksi.

Mies levittelee julkisesti rahakääröään, ja joku nappaa sen. Nainen taas jättää käsilaukkunsa ravintolan pöydälle mennessään vessaan, ja joku vie sen. Nuo ovat enemmän keskenään rinnastettavissa kuin se, että joudutaan väkivallan (kuten väkivaltaisen ryöstön) uhriksi.
Väkivallan uhriksi ihminen voi joutua rahakäärön, käsilaukun, tai vaikka seksin vuoksi - syistä riippumatta ne ovat kaikki väkivaltarikoksia, pahoinpitelyjä. Raiskaus voitaisiin ajatella väkivaltaisen ryöstämisen muotona; vakava rikos siinä kuin muutkin väkivaltaisen ryöstämisen muodot ja syvästi ihmiseen kajoavana monin verroin muita väkivaltaisia ryöstämisiä pahempi. On eri asia joutua pahoinpitelyn uhriksi käsilaukkunsa tai rahakäärönsä vuoksi...
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.04.2014 23:25

Mirri kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:(- -)
Naiset kyllä tietävät, mihin vieraan kyytiin lähteminen voi johtaa.
Tähän asti ei ole vain tullut mieleen, että se vaarallinen vieras kyyti voi tulla tunnetulta laivayhtiöltä.

Hesarin tyhmin pääkirjoitustoimittaja alittaa itsensä.

Kirjoitus sisälsi painavaa asiaa. Luulen, että pitää hakemalla hakea toista rikosta, jossa uhrille vieritetään vastuuta ja häntä syyllistetään yhtä paljon kuin naisiin kohdistuvissa väkivaltarikoksissa.

Olisi kiva tietää mitä laivayhtiön edustaja olisi sanonut juopuneen miesmatkustajan jouduttua pahoinpitelyn ja ryöstön uhriksi. Miesten pitäisi itse miettiä miten paljon risteilyllä voi juoda... Niin pahoinpitelyt kuin ryöstötkin ovat rikoksia ja niiden tekijät rikollisia - aivan sama oliko uhri päissään vai eikö ollut.

Mitä se Mirri minua lainaa ikään kuin lainauksessani olisi kirjoituksen keskeinen painava ajatus
(vaikka kyseessä on kirjoituksen tyhmin osa).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.04.2014 23:25

Psykopatologia kirjoitti:Tai jos mies levittelee julkisesti rahakääröään, häntä - viatonta - syyllistetään, jos rahat varastetaan.

Luulen, että ei.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.04.2014 23:32

Minä ainakin (osin) nauraisin hiljaa mielessäni. Mitäs rehenteli!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 11.04.2014 23:34

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Siten, että lausuja (yrittää) vyöryttää miesten tekemiset naisten vastuulle.

Ei yritä.

Vaan mitä? Mikä on hänen viestinsä sanoma ja tarkoitus?

Tietty se, että jokainen voi vaikuttaa ihan itse omalla toiminnallaan yms rikoksen uhriksi joutumisen riskitasoon.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.04.2014 23:35

Psykopatologia kirjoitti:Minä ainakin (osin) nauraisin hiljaa mielessäni. Mitäs rehenteli!

Mitä ajattelet pankkiryöstön jälkeisestä tilanteesta? Kun jotkut sanoivat (nais)virkailijalle, että mitäs annoit ne rahat.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.04.2014 00:11

Psykopatologia kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:(- -)
Tähän asti ei ole vain tullut mieleen, että se vaarallinen vieras kyyti voi tulla tunnetulta laivayhtiöltä.

Hesarin tyhmin pääkirjoitustoimittaja alittaa itsensä.

Kirjoitus sisälsi painavaa asiaa. Luulen, että pitää hakemalla hakea toista rikosta, jossa uhrille vieritetään vastuuta ja häntä syyllistetään yhtä paljon kuin naisiin kohdistuvissa väkivaltarikoksissa.

Olisi kiva tietää mitä laivayhtiön edustaja olisi sanonut juopuneen miesmatkustajan jouduttua pahoinpitelyn ja ryöstön uhriksi. Miesten pitäisi itse miettiä miten paljon risteilyllä voi juoda... Niin pahoinpitelyt kuin ryöstötkin ovat rikoksia ja niiden tekijät rikollisia - aivan sama oliko uhri päissään vai eikö ollut.

Mitä se Mirri minua lainaa ikään kuin lainauksessani olisi kirjoituksen keskeinen painava ajatus
(vaikka kyseessä on kirjoituksen tyhmin osa).

Lainasin lihavoimani kohdan vuoksi. Sanoit Hesarin tyhmimmän pääkirjoitustoimittajan alittavan itsensä vaikka monien lukijoiden mielestä hänen kirjoituksessaan oli paljon painavaa ja ajattelemisen arvoista sisältöä. Eikä siteeraamasi katkelmakaan ole tyhmää, vaan vakavaa asiaa:
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.04.2014 00:18

Kahvi kirjoitti:Tietty se, että jokainen voi vaikuttaa ihan itse omalla toiminnallaan yms rikoksen uhriksi joutumisen riskitasoon.

Millaisia ohjeita miehille annetaan julkisuudessa, jotteivät altistuisi väkivaltarikosten uhreiksi?
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.04.2014 00:22

0.21
Naiset kyllä tietävät, mihin vieraan kyytiin lähteminen voi johtaa. => tyttö saa syyttää itseään ajattelemattomuudestaan.
´
Tähän asti ei ole vain tullut mieleen, että se vaarallinen vieras kyyti voi tulla tunnetulta laivayhtiöltä. => Toimittajatar on naivi.

Ei koululuokan valvojatarkaan laivayhtiötä syyttänyt vaan "sairasta" abia (HS:n yleisönosastokirjoitus).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.04.2014 00:23

Hilppa kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Minä ainakin (osin) nauraisin hiljaa mielessäni. Mitäs rehenteli!

Mitä ajattelet pankkiryöstön jälkeisestä tilanteesta? Kun jotkut sanoivat (nais)virkailijalle, että mitäs annoit ne rahat.

Rahat täytyy antaa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.04.2014 16:22

Painava asia sekoittuu kuitenkin typeryyden sekaan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 16.04.2014 16:25

Psykopatologia kirjoitti:Painava asia sekoituu kuitenkin typeryyden sekaan.

Kiitokset.
Hilppa

Edellinen

Paluu Yleistä ja ajankohtaista