Väitös: Terveyskeskus & masennuspotilaat

Re: Väitös: Terveyskeskus & masennuspotilaat

ViestiKirjoittaja Kahvi » 08.04.2014 21:35

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:...

Olethan sinä olet esittänyt senkin argumentin, että koripallon pelaamisen voi rinnastaa psykoterapiassa käymiseen.

En ole.

Kahvi 5.4.2014 klo 21:19
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Keskustelumme taitaa kiertää kehää, kun taaskin mielelläni näkisin jonkin oikeuslähteen, jonka mukaan koriksen pelaaminen Namikassa on Perustuslain 11§ mukaista uskonnon harjoittamista...

Anna mun kaikki kestää... Missä sinä olet nähnyt, että väittäisin koripallon pelaamisen olevan uskonnon harjoittamista???????

No eikö Namikassa koriksen pelaaminen ole kytköksissä kirkkoon, ja kirkon toimintojen käyttäminenhän on kirkon toiminnan hyväksymistä sinun mielestäsi - ja vakaasti tunnut olevan sitä mieltä, että moinen on Perustuslain 11§ mukaista uskonnon harjoittamista.

Vai mikä on mielestäsi juridisesti oleellinen ero Perustuslain 11§:n kannalta psykoterapialla (tms) ja koriksella?

En tuossa esitä argumenttina, että koripallon pelaamisen voi rinnastaa psykoterapiassa käymiseen.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 08.04.2014 21:37

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:En puhu mitään väärästä!
Joten ole hyvä ja poista väitteesi siitä, mitä minä olen muka sanonut.
Edelleen olen sitä mieltä, että muoto "diagnosoida" on oikea - ja se mitä nykyään käytetään - jos joku puhuu diagnostisoimisesta, käsite on hänelle vieras.

Juu, et puhu mitään väärästä...

'Väitteeni' on tulkinta sinun sanomisistasi; voin olla väärässä ja erehtynyt, mutteivät sellaiset syyt ole riittävä peruste omien näkemysten poistamiselle.

Kovasti Kyllästynyt on haluamassa, että väärintulkinnat tulisi poistaa - mutta en ole itse huomannut hänen poistaneen omia väärintulkintojaan.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 08.04.2014 21:41

Kahvi kirjoitti:

Olethan sinä olet esittänyt senkin argumentin, että koripallon pelaamisen voi rinnastaa psykoterapiassa käymiseen.

En ole.

Kahvi 5.4.2014 klo 21:19
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Keskustelumme taitaa kiertää kehää, kun taaskin mielelläni näkisin jonkin oikeuslähteen, jonka mukaan koriksen pelaaminen Namikassa on Perustuslain 11§ mukaista uskonnon harjoittamista...

Anna mun kaikki kestää... Missä sinä olet nähnyt, että väittäisin koripallon pelaamisen olevan uskonnon harjoittamista???????

No eikö Namikassa koriksen pelaaminen ole kytköksissä kirkkoon, ja kirkon toimintojen käyttäminenhän on kirkon toiminnan hyväksymistä sinun mielestäsi - ja vakaasti tunnut olevan sitä mieltä, että moinen on Perustuslain 11§ mukaista uskonnon harjoittamista.

Vai mikä on mielestäsi juridisesti oleellinen ero Perustuslain 11§:n kannalta psykoterapialla (tms) ja koriksella?

Kahvi kirjoitti:En tuossa esitä argumenttina, että koripallon pelaamisen voi rinnastaa psykoterapiassa käymiseen.

5.4.2014 klo 20:49 sanoit näin:

Kahvi kirjoitti:... Keskustelumme taitaa kiertää kehää, kun taaskin mielelläni näkisin jonkin oikeuslähteen, jonka mukaan koriksen pelaaminen Namikassa on Perustuslain 11§ mukaista uskonnon harjoittamista....

Tuossa sinä esität, että minä (tai joku muu) olisi väittänyt, että koriksen pelaaminen Namikassa on Perustuslain mukaista uskonnon harjoittamista.
Kerropa Kahvi, kuka ja missä on tuollaista sanonut?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 08.04.2014 21:47

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:... Niin että se paskanpuhumisen lopettaminen olisi jo vihdoinkin paikallaan, vaikka ymmärrän kuinka mukavaa puuhaa vittuilu joskus onkin.

Kuule Kahvi, kyllä se vittuilu ja paskanpuhuminen on sieltä sinun päästäsi kotoisin.

Ai missä olen vittuillut ja/tai puhunut paskaa?

No missä?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 08.04.2014 21:48

Kyllästynyt kirjoitti:5.4.2014 klo 20:49 sanoit näin:

Kahvi kirjoitti:... Keskustelumme taitaa kiertää kehää, kun taaskin mielelläni näkisin jonkin oikeuslähteen, jonka mukaan koriksen pelaaminen Namikassa on Perustuslain 11§ mukaista uskonnon harjoittamista....

Tuossa sinä esität, että minä (tai joku muu) olisi väittänyt, että koriksen pelaaminen Namikassa on Perustuslain mukaista uskonnon harjoittamista.

En tuossakaan esitä argumenttina, että koripallon pelaamisen voi rinnastaa psykoterapiassa käymiseen - sen paremmin kuin en väitä, että joku olisi väittänyt koriksen pelaamisen Namikassa olevan Perustuslain mukaista uskonnon harjoittamista.

Jälleen kerran sinäväität viesteissäni olevan sellaisia asioita, joita niissä tosiasiallisesti ei ole - kuten tästäkin voi havaita.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Mirri » 08.04.2014 21:56

Kyllästynyt kirjoitti:Edelleen olen sitä mieltä, että muoto "diagnosoida" on oikea - ja se mitä nykyään käytetään - jos joku puhuu diagnostisoimisesta, käsite on hänelle vieras.

Sinä olet tuota mieltä, mutta minä en.
Olen kanssasi eri mieltä oikeellisuudesta sekä siitä, että diagnostisoimisesta puhuvat/kirjoittavat ammattilaiset eivät tietäisi ja tuntisi kyseisiä käsitteitä. Maallikoiden kohdalla asia on toinen; diagnostisoimisesta puhuva/kirjoittava ei ehkä tunne sanaa diagnosointi ja siksi käyttää 'vanhahtavaa' sanaa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 08.04.2014 22:13

Kahvi kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:... Niin että se paskanpuhumisen lopettaminen olisi jo vihdoinkin paikallaan, vaikka ymmärrän kuinka mukavaa puuhaa vittuilu joskus onkin.

Kuule Kahvi, kyllä se vittuilu ja paskanpuhuminen on sieltä sinun päästäsi kotoisin.

Ai missä olen vittuillut ja/tai puhunut paskaa?

No missä?

Esimerkiksi tuossa koripallo vs. terapia -asiassa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 08.04.2014 22:14

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Edelleen olen sitä mieltä, että muoto "diagnosoida" on oikea - ja se mitä nykyään käytetään - jos joku puhuu diagnostisoimisesta, käsite on hänelle vieras.

Olen kanssasi eri mieltä oikeellisuudesta sekä siitä, että diagnostisoimisesta puhuvat/kirjoittavat ammattilaiset eivät tietäisi ja tuntisi kyseisiä käsitteitä. Maallikoiden kohdalla asia on toinen; diagnostisoimisesta puhuva/kirjoittava ei ehkä tunne sanaa diagnosointi ja siksi käyttää 'vanhahtavaa' sanaa.

Voit olla mitä mieltä tahansa, mutta älä siitä huolimatta väitä minun sanoneen sellaista jota minä en ole sanonut.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 08.04.2014 22:23

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:5.4.2014 klo 20:49 sanoit näin:

En tuossakaan esitä argumenttina, että koripallon pelaamisen voi rinnastaa psykoterapiassa käymiseen - sen paremmin kuin en väitä, että joku olisi väittänyt koriksen pelaamisen Namikassa olevan Perustuslain mukaista uskonnon harjoittamista.

Jälleen kerran sinäväität viesteissäni olevan sellaisia asioita, joita niissä tosiasiallisesti ei ole - kuten tästäkin voi havaita.

No kerropa sitten, mitä sinä koripallosta ja terapiasta sanoit ja tarkoitit?

Minulle on asia jäänyt epäselväksi, jos sinä et mielestäsi ole sanonut näin:
... Keskustelumme taitaa kiertää kehää, kun taaskin mielelläni näkisin jonkin oikeuslähteen, jonka mukaan koriksen pelaaminen Namikassa on Perustuslain 11§ mukaista uskonnon harjoittamista....

tai jos tuo ei implikoi sitä, että minä olisin muka väittänyt koriksen pelaamisen Namikassa olevan verrattavissa uskonnon harjoittamiseen?

Sillä näinhän sinä olet myöskin sanonut:

Kahvi kirjoitti:Näkisin mielelläni jonkun selkeän lakipykälän, KKO:n ennakkoratkaisun tms oikeuslähteen, jossa selkeästi mainitaan, että koripallon pelaaminen (tai vastaava toiminta) on PL 11§:n tarkoittamaa uskonnon harjoittamista.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 08.04.2014 22:31

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Ai missä olen vittuillut ja/tai puhunut paskaa?

No missä?

Esimerkiksi tuossa koripallo vs. terapia -asiassa.

En siinä(kään) sen enempää vittuillut kuin puhunut paskaa.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 08.04.2014 22:34

Kyllästynyt kirjoitti:Minulle on asia jäänyt epäselväksi, jos sinä et mielestäsi ole sanonut näin:
... Keskustelumme taitaa kiertää kehää, kun taaskin mielelläni näkisin jonkin oikeuslähteen, jonka mukaan koriksen pelaaminen Namikassa on Perustuslain 11§ mukaista uskonnon harjoittamista....

tai jos tuo ei implikoi sitä, että minä olisin muka väittänyt koriksen pelaamisen Namikassa olevan verrattavissa uskonnon harjoittamiseen?

Olen kyllä sanonut noin, mutta se ei implikoi sitä, että joku olisi väittänyt koriksen pelaamisen Namikassa olevan verrattavissa uskonnon harjoittamiseen.

Jälleen kerran väität viesteissäni olevan asioita, joita niissä tosiasiallisesti ei ole.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Mirri » 08.04.2014 22:36

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Voit olla mitä mieltä tahansa, mutta älä siitä huolimatta väitä minun sanoneen sellaista jota minä en ole sanonut.

En väitä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 08.04.2014 22:39

No kerropa sitten, mitä sinä koripallosta ja terapiasta sanoit ja tarkoitit?
...

Mielelläni kerron. Kun sinä Kyllästynyt esitit, että oleellista "laittomuus"-casessa on nimenomaan kirkon toimintaan osallistuminen, ja katsoit sen olevan uskonnonvapauden vastaista (Perustuslaki 11§), niin halusin saada keskusteluun osallistujien mielipiteen selville siitä, että mikä on tässä asiassa se oleellinen ero (uskonnonvapauden kannalta) Namikan koriksella ja kirkon tuottamalla terapialla - molemmat kun on kirkon "järjestämiä" asioita.

Vastaukseksi olisi kelvannut esim koriksen harrastaminen Namikassa on vapaaehtoisempaa kuin välttämättömän hoidon tarve. Ehkä. Mutta en huomannut tätäkään simppeliä vastausta - vaikuttaisi siltä, että mielipiteitä pikemminkin roiskitaan kuin muodostetaan.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 08.04.2014 23:01

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Minulle on asia jäänyt epäselväksi, jos sinä et mielestäsi ole sanonut näin:

Olen kyllä sanonut noin, mutta se ei implikoi sitä, että joku olisi väittänyt koriksen pelaamisen Namikassa olevan verrattavissa uskonnon harjoittamiseen.

Jälleen kerran väität viesteissäni olevan asioita, joita niissä tosiasiallisesti ei ole.

Jos kerran sinun mielestäsi kukaan ei ole esittänyt koripallon pelaamisen Namikassa olevan verrattavissa uskonnon harjoittamiseen, etkä tuossakaan vittuile tai puhu paskaa - miksi sinä ylipäätään kysyt ".... kun taaskin mielelläni näkisin jonkin oikeuslähteen, jonka mukaan koriksen pelaaminen Namikassa on Perustuslain 11§ mukaista uskonnon harjoittamista...."

Minä en pysy perässä; mihin sinä tuolla viittaat - ja kenen sanomisiin?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 09.04.2014 08:31

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:

Jos kerran sinun mielestäsi kukaan ei ole esittänyt koripallon pelaamisen Namikassa olevan verrattavissa uskonnon harjoittamiseen, etkä tuossakaan vittuile tai puhu paskaa - miksi sinä ylipäätään kysyt ".... kun taaskin mielelläni näkisin jonkin oikeuslähteen, jonka mukaan koriksen pelaaminen Namikassa on Perustuslain 11§ mukaista uskonnon harjoittamista...."

Minä en pysy perässä; mihin sinä tuolla viittaat - ja kenen sanomisiin?

Viittaan tuolla ("taaskin") tähän omaan viestiini:

04.04.2014 19:44
Kahvi kirjoitti:Näkisin mielelläni jonkun selkeän lakipykälän, KKO:n ennakkoratkaisun tms oikeuslähteen, jossa selkeästi mainitaan, että koripallon pelaaminen (tai vastaava toiminta) on PL 11§:n tarkoittamaa uskonnon harjoittamista.
viewtopic.php?f=8&t=11786&p=165821#p165835
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 09.04.2014 08:37

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:... Ja kun nyt (vihdoin) päästiin tähän työtila-asiaan kunnolla, niin lienee syytä kysyä, että olisko ko Jehova saanut samankaltaisen "vapauttavan" päätöksen, jos siivouskohde olisikin ollut kirkon sijasta kirkon terapeutin työtila?

En tiedä, toivottavasti ei - koska minun mielestäni hänen ei olisi pitänyt saada vapautusta kirkon siivoamisestakaan.

...

Itse näkisin, että siivottava tila oli tässä Jehovassa se oleellisin asia; veikkaan, että vakuutusoikeus olisi suhtautunut asiaan täysin erilailla, jos ko Jehovan todistaja olisi kieltäytynyt kirkon siivoamisen sijasta siivoamasta terapeutin työhuonetta (tai Namikan koriskenttää). Oleellista siis nähdäkseni ei ollut se, että Jehova siivosi mitä tahansa kirkon tilaa, vaan nimenomaan se, että siivoamiskohde oli nimenomaan uskonnon harjoittamiseen tarkoitettu tila.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 09.04.2014 10:00

Kahvi kirjoitti:... Viittaan tuolla ("taaskin") tähän omaan viestiini:

Eli sinä ensin itse rinnastat terapian ja koripallon toisiinsa - ja sitten kyselet minulta, mitä yhteistä (tai eroa) on koripallon pelaamisella ja terapialla - ja vielä pyydät KHO:n ennakkoratkaisua jossa asiaan kantaa otettaisiin ?!?!?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 09.04.2014 10:05

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:... Ja kun nyt (vihdoin) päästiin tähän työtila-asiaan kunnolla, niin lienee syytä kysyä, että olisko ko Jehova saanut samankaltaisen "vapauttavan" päätöksen, jos siivouskohde olisikin ollut kirkon sijasta kirkon terapeutin työtila?

En tiedä, toivottavasti ei - koska minun mielestäni hänen ei olisi pitänyt saada vapautusta kirkon siivoamisestakaan.

...

Itse näkisin, että siivottava tila oli tässä Jehovassa se oleellisin asia; veikkaan, että vakuutusoikeus olisi suhtautunut asiaan täysin erilailla, jos ko Jehovan todistaja olisi kieltäytynyt kirkon siivoamisen sijasta siivoamasta terapeutin työhuonetta (tai Namikan koriskenttää). Oleellista siis nähdäkseni ei ollut se, että Jehova siivosi mitä tahansa kirkon tilaa, vaan nimenomaan se, että siivoamiskohde oli nimenomaan uskonnon harjoittamiseen tarkoitettu tila.

En lähde olettamaan moisia, etenkin kun mielestäni alunperinkin Jehovan todistajan (jotka ovat omastakin mielestään kristinuskoisia) voisi velvoittaa siivoamaan toisen kristillisen uskontokunnan tilaa.

Mielestäni noilla kahden välillä ei ole niin suurta eroa kuin on esimerkiksi uskonnottomuudella ja kirkolla; aivan saman taikauskon levittämistä molemmat (kirkko ja Jehovan todistajat) harjoittavat.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 09.04.2014 10:55

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:... Viittaan tuolla ("taaskin") tähän omaan viestiini:

Eli sinä ensin itse rinnastat terapian ja koripallon toisiinsa - ja sitten kyselet minulta, mitä yhteistä (tai eroa) on koripallon pelaamisella ja terapialla - ja vielä pyydät KHO:n ennakkoratkaisua jossa asiaan kantaa otettaisiin ?!?!?

No tarkalleen ottaen en rinnasta koripalloa ja terapiaa toisiinsa. Olen selittänyt jo ainakin kertaalleen, että mitä tuolla tarkoitin. Enkä pyydä KHO:n ennakkoratkaisua, enkä myöskään myös vain ja ainoastaan KKO:n ennakkoratkaisua - pyydän jotain asiaan soveltuvaa oikeuslähdettä (esim KKO:n ennakkoratkaisu).

Jouduin taas oikaisemaan virheellisiä tulkintoja sanomisistani; ehkä jossain vaiheessa noudatat itse sitä, mitä meille muille esität: älä väitä sanotuksi sellaista, mitä ei ole sanottu.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 09.04.2014 10:57

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Itse näkisin, että siivottava tila oli tässä Jehovassa se oleellisin asia; veikkaan, että vakuutusoikeus olisi suhtautunut asiaan täysin erilailla, jos ko Jehovan todistaja olisi kieltäytynyt kirkon siivoamisen sijasta siivoamasta terapeutin työhuonetta (tai Namikan koriskenttää). Oleellista siis nähdäkseni ei ollut se, että Jehova siivosi mitä tahansa kirkon tilaa, vaan nimenomaan se, että siivoamiskohde oli nimenomaan uskonnon harjoittamiseen tarkoitettu tila.

En lähde olettamaan moisia, etenkin kun mielestäni alunperinkin Jehovan todistajan (jotka ovat omastakin mielestään kristinuskoisia) voisi velvoittaa siivoamaan toisen kristillisen uskontokunnan tilaa.

Mielestäni noilla kahden välillä ei ole niin suurta eroa kuin on esimerkiksi uskonnottomuudella ja kirkolla; aivan saman taikauskon levittämistä molemmat (kirkko ja Jehovan todistajat) harjoittavat.

Mutuilullasi tuskin on niin suurta painoarvoa kuin sillä, että miten Vakuutusoikeus olisi ratkaissut tilanteen työttömyysturvan kannalta, jossa Jehova olisi kieltäytynyt siivoamaan kirkon terapeutin työhuonetta.
Kahvi

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa