Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Ehkä noinkin. Mutta viittasin Trisin puutteelliseen kuvaukseen (tulkintaan) omasta tilanteestaan.
(Tris tuli bannin jälkeen foorumille mitenkään kommentoimatta bannia edeltäviä tapahtumia.
Hän on syyttänyt ylilyönneistään Kyllästyneen provosointia.)
Niin en osaa sanoa juuta-taikka-jaata tähän insidenssiin, kun olen kovin huonosti pystynyt viimeaikoina seuraamaan palstan tapahtumia. Sen nyt voinen sanoa useamman vuoden havainnoinnin perusteella, että varsin usein Kyllästyneen tapa ilmaista asiansa on ehkä sellainen, että se koetaan varsin yleisesti provosoivaksi. Ei mulla muuta tähän.
Ei sinulla ole tullut mieleen, että sinun tapasi puuttua kirjoituksiini jokaisessa mahdollisessa ja mahdottomassakin käänteessä on provosoivaa. Etenkin kun arvostelullasi ei välttämättä ole mitään tekemistä ketjun otsikon kanssa.
Psykopatologia kirjoitti:14:40
Et pyytänyt, ja saastaasi on foorumilla vieläkin.
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Kuten lihavoimassasi kohdassa todetaan, niin uskonnnon harjoittamiseen meillä on täysi vapaus osallistua tai olla osallistumatta. En kuitenkaan usko, että esim kirkon perheneuvonnan tarjoama hoito olisi nimenomaisesti uskonnon harjoittamista.
Aivan. Jopa uskonnottomat helsinkiläiset ajattelevat noin jonottaessaan pääsyä Perheasiainneuvottelukeskukseen mieluummin kuin käyttäisivät kaupungin tarjoamia vastaavia palveluja, joihin ei kuulemma ole tunkua. Ilmeisesti pitävät kirkon perheneuvontaa laadukkaampana mahdollisuutena.
Se on heidän päätöksensä ja valintansa. Minun vakaumukseni vastaista tuollainen olisi, ja pidän laittomana tilannetta jossa potilaan pitäisi joko vastaanottaa aattellisen/uskonnollisen yhdistyksen tuottamaa hoitoa - tai jäädä kokonaan sitä ilman.

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Kuten lihavoimassasi kohdassa todetaan, niin uskonnnon harjoittamiseen meillä on täysi vapaus osallistua tai olla osallistumatta. En kuitenkaan usko, että esim kirkon perheneuvonnan tarjoama hoito olisi nimenomaisesti uskonnon harjoittamista.
Aivan. Jopa uskonnottomat helsinkiläiset ajattelevat noin jonottaessaan pääsyä Perheasiainneuvottelukeskukseen mieluummin kuin käyttäisivät kaupungin tarjoamia vastaavia palveluja, joihin ei kuulemma ole tunkua. Ilmeisesti pitävät kirkon perheneuvontaa laadukkaampana mahdollisuutena.
Se on heidän päätöksensä ja valintansa. Minun vakaumukseni vastaista tuollainen olisi, ja pidän laittomana tilannetta jossa potilaan pitäisi joko vastaanottaa aattellisen/uskonnollisen yhdistyksen tuottamaa hoitoa - tai jäädä kokonaan sitä ilman.
Joo, pidä vain.
tris kirjoitti:tris kirjoitti:Minua kohdeltiin saastaisena koska kieltäydyin ryhtymästä absolutistiksi ja avoimesti - olin tuolloin vähän arvostelukyvytön - kerroin lääkkeiden väärinkäytöstä.
Tästä on todisteena jo sekin että kävimme yksityiskohtaisesti sairaanhoitajan kanssa läpi tilanteeni vuosi kerrallaan. Session lopuksi hän totesi soimaavasti "Olipa aika paljon lääkkeiden väärinkäyttöä". Minä olin mielessäni että"Tuoko sinulle jäi käteen kaikesta mitä olin elämästäni kertonut (avioerot, isän alkoholismi, yksinäisyys, traumat, psykosomaattinen oireilu, massiivinen esiintymisjännitys, masennus jne.) että "olipa tuossa lääkkeidenväärinkäyttöä"!
Kyllästynyt kirjoitti:En pidä mielipiteeni vähättelyä kovin rakentavana keskusteluna, koska uskon asian olevan virallisestikin niin kuin sanoin.

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:En pidä mielipiteeni vähättelyä kovin rakentavana keskusteluna, koska uskon asian olevan virallisestikin niin kuin sanoin.
Mahtaisivatko meidän näkemyksemme lähentyä toisiaan vaikka miten yrittäisimme keskustella aiheesta; en usko. Voisihan se olla mielipiteesi kunnioittamista, etten ryhdy vääntämään enkä kinastelemaan aiheesta, josta olemme erimielisiä. Tyyliin pidä sinä oma mielipiteesi, minä pidän omani.
Psykopatologia kirjoitti:tris kirjoitti:tris kirjoitti:Minua kohdeltiin saastaisena koska kieltäydyin ryhtymästä absolutistiksi ja avoimesti - olin tuolloin vähän arvostelukyvytön - kerroin lääkkeiden väärinkäytöstä.
Tästä on todisteena jo sekin että kävimme yksityiskohtaisesti sairaanhoitajan kanssa läpi tilanteeni vuosi kerrallaan. Session lopuksi hän totesi soimaavasti "Olipa aika paljon lääkkeiden väärinkäyttöä". Minä olin mielessäni että"Tuoko sinulle jäi käteen kaikesta mitä olin elämästäni kertonut (avioerot, isän alkoholismi, yksinäisyys, traumat, psykosomaattinen oireilu, massiivinen esiintymisjännitys, masennus jne.) että "olipa tuossa lääkkeidenväärinkäyttöä"!
Minusta tuollainen on sangen normaali responssi, mutta eihän sitä olisi tarvinnut sanoa.
Psykopatologia kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:En pidä mielipiteeni vähättelyä kovin rakentavana keskusteluna, koska uskon asian olevan virallisestikin niin kuin sanoin.
Mahtaisivatko meidän näkemyksemme lähentyä toisiaan vaikka miten yrittäisimme keskustella aiheesta; en usko. Voisihan se olla mielipiteesi kunnioittamista, etten ryhdy vääntämään enkä kinastelemaan aiheesta, josta olemme erimielisiä. Tyyliin pidä sinä oma mielipiteesi, minä pidän omani.
Varsinkin kun keskustelu on ollut jo pitkään aivan naurettavaa, tulisi toistaa, mikä tarkasti on em. minun "mielipiteeni", jota perustellaan omalla uskolla!!
Eikö täällä joka toinen luule, että että hänen kantansa on se ainoa oikea?
Psykopatologia kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:En pidä mielipiteeni vähättelyä kovin rakentavana keskusteluna, koska uskon asian olevan virallisestikin niin kuin sanoin.
Varsinkin kun keskustelu on ollut jo pitkään aivan naurettavaa, tulisi toistaa, mikä tarkasti on em. minun "mielipiteeni", jota perustellaan omalla uskolla!!
Eikö täällä joka toinen luule, että että hänen kantansa on se ainoa oikea?
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Tunnut mielestäni käsittelevän termiä "laiton" varsin laajana tulkintana; itse pyrin rajaamaan omien juridisten termien käytön tiukasti olemassa olevaan lainsäädäntöön.
Kuten lihavoimassasi kohdassa todetaan, niin uskonnnon harjoittamiseen meillä on täysi vapaus osallistua tai olla osallistumatta. En kuitenkaan usko, että esim kirkon perheneuvonnan tarjoama hoito olisi nimenomaisesti uskonnon harjoittamista.
Kaikki kirkon toiminnat ovat kirkon toimintaa - ja siihen osallistumalla joko tukee tai ainakin osallistuu uskonnollisen yhteisön toimintaan.
tris kirjoitti:tris kirjoitti:Minua kohdeltiin saastaisena koska kieltäydyin ryhtymästä absolutistiksi ja avoimesti - olin tuolloin vähän arvostelukyvytön - kerroin lääkkeiden väärinkäytöstä.
Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Tunnut mielestäni käsittelevän termiä "laiton" varsin laajana tulkintana; itse pyrin rajaamaan omien juridisten termien käytön tiukasti olemassa olevaan lainsäädäntöön.
Kuten lihavoimassasi kohdassa todetaan, niin uskonnnon harjoittamiseen meillä on täysi vapaus osallistua tai olla osallistumatta. En kuitenkaan usko, että esim kirkon perheneuvonnan tarjoama hoito olisi nimenomaisesti uskonnon harjoittamista.
Kaikki kirkon toiminnat ovat kirkon toimintaa - ja siihen osallistumalla joko tukee tai ainakin osallistuu uskonnollisen yhteisön toimintaan.
Toki on kirkon toimintaa, mutta itse en miellä kirkon perheneuvonnan hoitoa nimenomaisesti lakipykälän tarkoittamaksi uskonnon h a r j o i t t a m i s e k s i.
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Toki on kirkon toimintaa, mutta itse en miellä kirkon perheneuvonnan hoitoa nimenomaisesti lakipykälän tarkoittamaksi uskonnon h a r j o i t t a m i s e k s i.
Kaikki kirkon toimintaan liittyvä on osallistumista uskonnon harjoittamiseen, sen levittämiseen ja/tai sen tukemiseen. Kirkko on avoimesti ja tunnetusti uskonnollinen yhdistys eikä sen toiminnalla ole muuta pohjaa tai päämäärää kuin uskonnon harjoittaminen, sen levittäminen ja uskon nimissä ja "seurauksena" tapahtuva diakonia- ym. työ.
Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa