Tekeekö mielen sairaus ilkeäksi?

Re: Tekeekö mielen sairaus ilkeäksi?

ViestiKirjoittaja Kuutar » 15.03.2014 01:15

En tajua mitä Trisse tarkoitat sillä, että läheiset eivät pysyisi rauhallisina eivätkä edes realistisina, jos kertoisi olevansa masentunut.
Kuutar

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 15.03.2014 01:25

No äitini oma psyyke ei pysy kasassa. Asiat pitää tehdä niin että hänellä on hyvä olo. Esim. minulla oli nuorena kipuja jalassa ja joka päivä tullestaan töistä äiti halusi tietää kuinka paljon sen päivän aikana jalkakipu oli vaivannut minua. Mitä väliä sillä ettei asialle tehty mitään taikka että kivun jatkuva ajatteleminen ei tee varsinkaan teinille hyvää mutta hänen oli helpompi olla oman psyykkeensä kanssa kun hän hahmotti että onko jalkakipuni ollut päivän aikana asteikolla 1-10 5:ttä tai seitsemää. Hän ikäänkuin käytti minua välineenä omaan hyviinvointiinsa eikä auttanut ongelmiani. Siksi minulla on vähemmän ongelmia kun äitini ei tiedä niitä etten joudu huolehtimaan hänenkin huonosta olostaan ja lohduttelemaan.

Ehkä teillä muilla on kypsemmät läheiset...
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja santra » 15.03.2014 02:13

trisse: tuo kaikki mitä kerroit oman äitiis suhtautumisesta, minä näen asian tällä tavalla ettei äitisi hahmota omaa mielensairauttaan, paha sanoa, mutta äitisi tartutti pahan olonsa sinuun... tms. näkisin asian tällä tavalla. Ainakin yhtenä osatekijänä
Viimeksi muokannut santra päivämäärä 15.03.2014 20:13, muokattu yhteensä 1 kerran
santra

ViestiKirjoittaja santra » 15.03.2014 02:54

merryman, mistä sie aina löydätki nuita ?
santra

Edellinen

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa