Psykopatologia kirjoitti:Alkuperäisessä viestissä - mihin viitataan - et esittänyt ko. asiaa poikkeuksena,
vaan yleisempänä asiana, joka koskee depressiota yleisesti.
Vaikeasti melankoliset tuskin ilahduttavat ketään.
Trisse kirjoitti:
Mirri kait pitää itseään oman elinympäristönsä ilopillerinä ja sitten yleisti.

Kuutar kirjoitti:Minä en usko, että omia tunteita voi oikeasti salata läheisiltä niin hyvin kuin henkilö ehkä itse kuvittelee. Kyllä läheiset aistivat toistensa mielialat, ainakin jos välit ovat hyvät ja tavataan usein, puhumattakaan jos on kyse saman perheen jäsenistä jotka asuvat yhdessä.Teennäisen iloisuuden huomaa kyllä.

Mirri kirjoitti:Kuutar kirjoitti:Minä en usko, että omia tunteita voi oikeasti salata läheisiltä niin hyvin kuin henkilö ehkä itse kuvittelee. Kyllä läheiset aistivat toistensa mielialat, ainakin jos välit ovat hyvät ja tavataan usein, puhumattakaan jos on kyse saman perheen jäsenistä jotka asuvat yhdessä.Teennäisen iloisuuden huomaa kyllä.
Kuitenkin itsemurhaviesti taitaa tulla läheisille usein täytenä yllätyksenä. Syystä tai toisesta heillä ole tullut mieleen, että lähellä - jopa samassa kodissa - elänyt henkilö on niin masentunut, että päätyy suunniteltuun ja toteutettuun itsemurhaan viesteineen.
YLE 25.6.2012 :Hilppa kirjoitti:Joskus on esitetty, että masennus tarttuu. Kun joku on kroonisen negatiivinen, ympärillä olevat ihmiset alkavat vieroksua ynseämielistä ja vastata samoin hänelle.
Entä jos masennus onkin virus?
Tunteet ovat aivojen tarttuva turvaverkko
Hymyile, ja sinulle hymyillään, tietää vanha viisaus. Tutkijatkin ovat havainneet, että tunteet tarttuvat ja saavat eri ihmisten aivot samalle aaltopituudelle. Hymyäkin tarttuvampia ovat negatiiviset tunteet, mutta se on ollut vain hyväksi ihmislajin säilymisen kannalta.

Kuutar kirjoitti:Miksi jotkut masentuneet sitten teeskentelevät, etteivät olisi masentuneita?
Kuutar kirjoitti:Miksi jotkut masentuneet sitten teeskentelevät, etteivät olisi masentuneita?

trisse (uusi) kirjoitti:Miten läheiset voisivat auttaa?
Kuutar kirjoitti:trisse (uusi) kirjoitti:Miten läheiset voisivat auttaa?
Siten että keskustellaan asioista avoimesti, ja se auttaa jo, että saa olla kotona oma itsensä.
Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa