Voivoi.

Re: Voivoi.

ViestiKirjoittaja Pinja » 01.03.2014 00:53

Kyllästynyt kirjoitti:
trisse (uusi) kirjoitti:Sinulla ei ole aavistustakaan kuinka noloa tuollainen rukoilu on ja olla tilanteessa jossa on poikaystävän hyvän tahdon varassa se onko varaa neljän euron pizzaan vaiko ei...

Voi hellanlettas sentään... ihanko jouduit (neljän euron pizzaa) kerjäämään...
trisse (uusi) kirjoitti:... Voin pitää itseäni köyhyyden asiantuntijana jos olen elänyt yli kymmenen vuotta toimeentulotuen normien alapuolella (ensin opiskelijana ja sitten sairauspäivärahalla ja tulottomana).

Pyydän hartaasti; älä edes kuvittele olevasi köyhyyden asiantuntija, vaikka oletkin elänyt vuosikausia toimeentulotuella.
Sinun toimeentulotukielämäsi on pääosin oma valintasi.

Lopeta tuo trissen alistaminen.
Pinja

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 01.03.2014 00:54

En puhu toimeentulotuella elämisestä vaan siitä kun elin paljon alle toimeentulotuen v. 1993-2003. Toimeentulotuella elää ihan kivasti kun miettii kuluttamisensa.
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.03.2014 01:02

trisse (uusi) kirjoitti:En puhu toimeentulotuella elämisestä vaan siitä kun elin paljon alle toimeentulotuen v. 1993-2003...

Sekin on pääosin johtunut omista valinnoistasi, laiskuudestasi ja kuvitelmastasi, ettei sinun tarvitse palvella ketään (vaan muiden pitää palvella ja elättää sinut).
trisse (uusi) kirjoitti:... Toimeentulotuella elää ihan kivasti kun miettii kuluttamisensa.

Sinun "kivasti elämisesi" on pois oikeasti ovat avun tarpeessa olevilta.

Ruikutuksesi köyhyydestäsi on loukkaus oikeasti köyhyydessä eläviä (ja eläneitä) kohtaan
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 01.03.2014 01:03

No Suomessa kuitenkin tarjotaan tulottomille toimeentulotukea - niin paljon kuin se sinua loukkaakin! Kelankin sivuilla lukee erikseen että olen tulojeni perusteella oikeutettu toimeentulotukeen joten sinulla ei ole mitään nokan koputusta siihen!
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.03.2014 01:11

trisse (uusi) kirjoitti:No Suomessa kuitenkin tarjotaan tulottomille toimeentulotukea - niin paljon kuin se sinua loukkaakin! ...

Ei se minua loukkaa, päinvastoin pidän sitä yhteiskunnan sivistyksen mittarina.

Minua loukkaa se, että yhteiskunnan tukea käytetään sellaiseen mihin niitä ei ole tarkoitettu - kuten elättämään ihmisiä jotka ovat työkykyisiä, mutta joiden työhaluttomuus "aiheuttaa" heidän "työkyvyttömyytensä".
trisse (uusi) kirjoitti:... Kelankin sivuilla lukee erikseen että olen tulojeni perusteella oikeutettu toimeentulotukeen joten sinulla ei ole mitään nokan koputusta siihen!

En puhu lakien porsaanreistä tai tarkoituksella väärin tulkituista ja sovelletuista laeista, vaan itsekkyydestä ja moraalittomuudesta hyväksikäyttää muita ihmisiä ja yhteiskuntaa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 01.03.2014 01:15

Työhaluttomuuden ja työkyvyttömyyden raja on hyvin häilyvä. PP:kin on tämän myöntänyt. Et ymmärrä kovin paljon psykologiasta jos et hahmota tätä. Sitäpaitsi ennen huonoja kokemuksia työelämästä en ollut niin työhaluton. Nyt itsetuntoni ja luottamukseni itseeni ja muihin on niin kärsinyt että kynnys on erittäin korkealla. Koen itseni niin vaillinaisena etten luota mahdollisuuksini työpaikkojen pitämiseen.
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.03.2014 01:29

trisse (uusi) kirjoitti:Työhaluttomuuden ja työkyvyttömyyden raja on hyvin häilyvä. PP:kin on tämän myöntänyt. Et ymmärrä kovin paljon psykologiasta jos et hahmota tätä...

Hahmotan sen, ettei "työhaluttomuus" ole mikään sairaus.
Olen jokseenkin vakuuttunut siitä, että jos sinunkin olisi todellinen pakko elättää itsesi, nykyisen "työkyvyttömyytesi" aiheuttanut työhaluttomuus paranisi tai ainakin lieventyisi huomattavasti nykyisestä.
trisse (uusi) kirjoitti:... Sitäpaitsi ennen huonoja kokemuksia työelämästä en ollut niin työhaluton...

Oletko muistanut säännöllisesti ruokkia keppihevosesi?
trisse (uusi) kirjoitti:... Nyt itsetuntoni ja luottamukseni itseeni ja muihin on niin kärsinyt että kynnys on erittäin korkealla...

Itsetunnollesi tekisi hyvää konkreettisesti kokea, kuinka paljoon kuitenkin pystyt, kunhan vain haluat - tai edes viitsit.
trisse (uusi) kirjoitti:Koen itseni niin vaillinaisena etten luota mahdollisuuksini työpaikkojen pitämiseen.

Tuo "tauti" ei kotona makaamalla parane koskaan, pahenee vain.

Olet aikuinen ihminen ja sinun pitäisi kantaa aikuisen vastuu itsestäsi, eikä toimia kuin ylipaisunut uhmaikäinen lapsi, jonka kiukuttelua muiden on vain kestettävä ja jonka kaikki tarpeet on muiden tyydytettävä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 01.03.2014 01:42

Kyllä minä ajattelinkin yrittää jotain nyt kun putkiremontti on ohi. Toistaiseksi olen ollut kotosalla viikon ja siitäkin valtaosa on mennyt järjestelyyn ja siivoukseen.
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.03.2014 04:49

trisse (uusi) kirjoitti:Kyllä minä ajattelinkin yrittää jotain nyt kun putkiremontti on ohi. Toistaiseksi olen ollut kotosalla viikon ja siitäkin valtaosa on mennyt järjestelyyn ja siivoukseen.

That will be the day!
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja psykoterapeutti » 01.03.2014 11:49

Jill kirjoitti:Esim. Kun ystävä sanoo pahasti, tunnen valtavaa
pettymystä ja vihaakin, mutta ohitan tunteeni
nopeasti ja se jää jäytämään minua jonnekkin.
Usein suuttumus kääntyy itseäni kohtaan.
Ajattelen, että olen paha ihminen, kun olen vihainen.
ansaitsenkin kaiken , mitä minusta ajatellaan.

Pystyt harvinaisen hyvin tiedostamaan ja sanallistamaan sen mistä kärsit. Kiinnostaisi tietää, oletko onnistunut pääsemään tähän sillä, että olet miettinyt asioita omassa mielessäsi vai olisitko joskus käyttänyt pohdintojesi apuna psykoterapiaa?

Jostain syystä, joka olisi hyvä selvittää, sisälläsi piilee pelottavia syyllisyyden kuvitelmia ja tunteita, jotka ovat omiaan aiheuttamaan sekä ahdistusta että turvattomuutta. Tunteittesi ilmaisu on tämän takia kahlittua, kun et voi avoimesti kertoa pettymyksen ja loukkaantumisen tunteistasi niille ystävillesi, joihin nuo tunteen kulloinkin kohdistuvat. Onneksi nuo tunteet ovat elossa, vaikkakin kohdistuvat väärään suuntaan: Sinuun itseesi.
psykoterapeutti

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 01.03.2014 14:20

Kyllästynyt kirjoitti:
trisse (uusi) kirjoitti:Kyllä minä ajattelinkin yrittää jotain nyt kun putkiremontti on ohi. Toistaiseksi olen ollut kotosalla viikon ja siitäkin valtaosa on mennyt järjestelyyn ja siivoukseen.

That will be the day!

Aion kirjoittaa lehtiin juttuja. Siten en saa enää toimeentulotukea mutta soviteltua työttömyyspäivärahaa kyllä. Ennen tuollainen ei olisi kannattanut enkä siksi tehnyt mutta koska vuoden alusta tuli se 200 euron suojaosuus työttömän tuloihin niin kannattaa nyt.
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 01.03.2014 14:21

psykoterapeutti kirjoitti:
Jill kirjoitti:Esim. Kun ystävä sanoo pahasti, tunnen valtavaa
pettymystä ja vihaakin, mutta ohitan tunteeni
nopeasti ja se jää jäytämään minua jonnekkin.
Usein suuttumus kääntyy itseäni kohtaan.
Ajattelen, että olen paha ihminen, kun olen vihainen.
ansaitsenkin kaiken , mitä minusta ajatellaan.

Pystyt harvinaisen hyvin tiedostamaan ja sanallistamaan sen mistä kärsit. Kiinnostaisi tietää, oletko onnistunut pääsemään tähän sillä, että olet miettinyt asioita omassa mielessäsi vai olisitko joskus käyttänyt pohdintojesi apuna psykoterapiaa?

Jostain syystä, joka olisi hyvä selvittää, sisälläsi piilee pelottavia syyllisyyden kuvitelmia ja tunteita, jotka ovat omiaan aiheuttamaan sekä ahdistusta että turvattomuutta. Tunteittesi ilmaisu on tämän takia kahlittua, kun et voi avoimesti kertoa pettymyksen ja loukkaantumisen tunteistasi niille ystävillesi, joihin nuo tunteen kulloinkin kohdistuvat. Onneksi nuo tunteet ovat elossa, vaikkakin kohdistuvat väärään suuntaan: Sinuun itseesi.

Sinähän voisit ammattilaisena kommentoida lausuntoani!
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 01.03.2014 15:25

trisse (uusi) kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

That will be the day!

Aion kirjoittaa lehtiin juttuja. Siten en saa enää toimeentulotukea mutta soviteltua työttömyyspäivärahaa kyllä. Ennen tuollainen ei olisi kannattanut enkä siksi tehnyt mutta koska vuoden alusta tuli se 200 euron suojaosuus työttömän tuloihin niin kannattaa nyt.

Toinen vaihtoehto on tietenkin porrassiivous... Onko sinun tai tyttäresi talossa niitä paikkoja auki nyt?
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.03.2014 15:29

trisse (uusi) kirjoitti:
trisse (uusi) kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

That will be the day!

Toinen vaihtoehto on tietenkin porrassiivous... Onko sinun tai tyttäresi talossa niitä paikkoja auki nyt?

Tyttäreni asuintalon siivoojatilanteesta en tiedä, mutta voisin minä siivoustyötä sinulle järjestää.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 01.03.2014 15:31

Se oli (täydennä puuttuvat kirjaimet) V_ _ S_ :!:
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 01.03.2014 15:58

Ensin Kyllästynyt otti viestini vakavissaan ja nyt ei osaa täydentää verbaalista testiä. Minulle syntyi vakava huoli siitä onko hänen kognitiivinen suoriutumisensa romahtanut jostain syystä! :(
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja Huolieilinen » 24.08.2014 03:48

psykoterapeutti kirjoitti:Pystyt harvinaisen hyvin tiedostamaan ja sanallistamaan sen mistä kärsit. Kiinnostaisi tietää, oletko onnistunut pääsemään tähän sillä, että olet miettinyt asioita omassa mielessäsi vai olisitko joskus käyttänyt pohdintojesi apuna psykoterapiaa?

Kerropa se, miksi "niistä" tunteista pitäisi kertoa mm. ystäville. Yksikin syy riittää.
Huolieilinen

Edellinen

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet