Voivoi.

Re: Voivoi.

ViestiKirjoittaja Pinja » 01.03.2014 00:05

Kyllästynyt kirjoitti:
Pinja kirjoitti:En ole pystynyt kauheasti puuttumaan täällä ilmenevään ja ilmenneeseen kiusaamiseen, koska en tiedä tukiasematapahtumista.

Tukiaseman tapahtumista perillä oleminen ei ole mikään edellytys kiusaamiseen puuttumiselle.

Kiusataanko sinua täällä jossakin ketjussa ja jos kiusataan niin missä?
Pinja

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 01.03.2014 00:06

Kyllästynyt kirjoitti:
trisse (uusi) kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Riehumisesi ei ole eduksi kenellekään, mutta siitä on haittaa sekä muille että sinulle itsellesi. Janne Pöyhtärin tapa olla puuttumatta törkeilyysi ja törttöilyysi oli sinulle vahingoksi.

Mahdollisesti. Toisaalta Jannen demonisointi on mennyt jo tarpeeksi pitkälle...

Hänen tapansa toimia aiheutti paljon vahinkoa - minulle ainakin.

Sinun toimintasi on aiheuttanut minulle paljon vahinkoa.
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.03.2014 00:07

Kyllästynyt kirjoitti:Milläpä minä voisin todistaa Obelixin olleen/olevan psykoterapeutti.
...

Aivan. Jos nettifoorumilla tahdotaan ihmisten uskovan ja luottavan siihen, että joku kirjoittaja on esimerkiksi psykoterapeutti tai lääkäri, niin toki pitäisi löytyä luotettavaa näyttöä niille, jotka haluavat itse varmistaa ja todeta asian.
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 01.03.2014 00:08

Kiusatun suojelussa monesti joutuu itse iskujen kohteeksi, pitää olla hyvä mielenterveys, että kykenee kestämään iskut. Täälläkin on ollut jos jonkinmoisia rajuja tappeluita, joissa sanoja ei ole säästelty.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.03.2014 00:09

trisse (uusi) kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
trisse (uusi) kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Riehumisesi ei ole eduksi kenellekään, mutta siitä on haittaa sekä muille että sinulle itsellesi. Janne Pöyhtärin tapa olla puuttumatta törkeilyysi ja törttöilyysi oli sinulle vahingoksi.

Mahdollisesti. Toisaalta Jannen demonisointi on mennyt jo tarpeeksi pitkälle...

Hänen tapansa toimia aiheutti paljon vahinkoa - minulle ainakin.

Sinun toimintasi on aiheuttanut minulle paljon vahinkoa.

Niinhän sinä väität, vaikka vahinko jota sinä olet monelle muulle aiheuttanut on paljon suurempi kuin se ärsyyntyminen jota olet kokenut siitä, kun olen kritisoinut elämäntapaasi lusmuilla vuodesta toiseen muiden ihmisten elätettävänä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 01.03.2014 00:11

Kyllästynyt kirjoitti:Niinhän sinä väität, vaikka vahinko jota sinä olet monelle muulle aiheuttanut on paljon suurempi kuin se ärsyyntyminen jota olet kokenut siitä, kun olen kritisoinut elämäntapaasi lusmuilla vuodesta toiseen muiden ihmisten elätettävänä.

Ei ole pelkästään ollut ärtymystä. Vänkytyksesi oli viimeinen pisara kun voin oikein huonosti.
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.03.2014 00:13

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Milläpä minä voisin todistaa Obelixin olleen/olevan psykoterapeutti.
...

Aivan. Jos nettifoorumilla tahdotaan ihmisten uskovan ja luottavan siihen, että joku kirjoittaja on esimerkiksi psykoterapeutti tai lääkäri, niin toki pitäisi löytyä luotettavaa näyttöä niille, jotka haluavat itse varmistaa ja todeta asian.

On oma asiasi mihin ja kehen luotat, mutta sinä tunnut ajattelevan, että muidenkin ihmisten luottamus (tai sen puute), on sinun asiasi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.03.2014 00:15

trisse (uusi) kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Niinhän sinä väität, vaikka vahinko jota sinä olet monelle muulle aiheuttanut on paljon suurempi kuin se ärsyyntyminen jota olet kokenut siitä, kun olen kritisoinut elämäntapaasi lusmuilla vuodesta toiseen muiden ihmisten elätettävänä.

Ei ole pelkästään ollut ärtymystä. Vänkytyksesi oli viimeinen pisara kun voin oikein huonosti.

En ole vastuussa sinun tunteistasi tai teoistasi jos olen pysynyt käytöstapojen rajojen sisäpuolella.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 01.03.2014 00:16

Kyllästynyt kirjoitti:
trisse (uusi) kirjoitti:

En ole vastuussa sinun tunteistasi tai teoistasi jos olen pysynyt käytöstapojen rajojen sisäpuolella.

Kuka saa määritellä käytöstapojen rajat? Ilmeisesti sinä... :roll:
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja Kuutar » 01.03.2014 00:18

Mirri kirjoitti:
...

Keskustelusivulla jossa kirjoitetaan nimimerkillä, ei voi koskaan lähtökohtaisesti olettaa, että vaikkapa nimimerkki "psykoterapeutti" tai "astronautti" oikeasti olisi se ammatiltaan. Mielestäni ihmiset voivat kuitenkin keskustella tietämättä toistensa ammatteja.

Yksi keino testata asiaa, olisi esimerkiksi kysyä ammattinimikkeellä esiintyvältä kysymyksiä,joihin hänen pitäisi osata vastata, jos on oikeasti koulutettu.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.03.2014 00:22

trisse (uusi) kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
trisse (uusi) kirjoitti:

Kuka saa määritellä käytöstapojen rajat? Ilmeisesti sinä... :roll:

Ei minun tarvitse. Yleensä ihmiset oppivat sopivuuden rajat toisten ihmisten kohtelussa jo hiekkalaatikolla, mutta sinä lienet ollut päiväunilla silloinkin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 01.03.2014 00:25

Olin kiltti niin pitkään että kyllästyin siihen. On erittäin huonoa makua valittaa ihmisen toimeentulosta joka on elänyt toimeentulotuella ja nälkärajalla koko ikänsä. Se on täysin kohtuutonta.
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.03.2014 00:33

trisse (uusi) kirjoitti:Olin kiltti niin pitkään että kyllästyin siihen...

Ja minä olen joutunut kestämään kiusaamista ja öykkäreitä liian kauan.
trisse (uusi) kirjoitti:... On erittäin huonoa makua valittaa ihmisen toimeentulosta joka on elänyt toimeentulotuella ja nälkärajalla koko ikänsä.

Sinä et ole nähnyt todellista köyhyyttä kuin korkeintaan elokuvissa.

Usko huviksesi, että minä olen nähnyt - ja kokenutkin - ja juuri siksi minua riepovatkin sinun kaltaisesi toisten kustannuksella elävät lusmut, kun oikeasti avun tarpeessa olevatkin jäävät kokonaan ilman.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 01.03.2014 00:36

Tiedän että se on käsityksesi mutta se ei ole totta. Aloin saada sukulaisilta rahallisia avustuksia vasta kun isäni alkoi matkustella siskopuoleni kanssa n. 2007. Siihen asti elin täysin kädestä suuhun ja muistan joutuneeni pyytämään rahaa äidiltäni ja silloiselta poikaystävältä ruokaan ja uusiin kenkiin. Kelaltakin kyseltiin millä elän kun epäilivät pimeitä töitä ja katsoivat etteivät tuloni voi riittää elämiseeni. Ei ole kenenkään etu antaa sen tilanteen jatkua. En usko että minun stressireaktioillani olisin enää hengissä jos se olisi jatkunut viimeiset seitsemän vuottakin.
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.03.2014 00:40

trisse (uusi) kirjoitti:Tiedän että se on käsityksesi mutta se ei ole totta. Aloin saada sukulaisilta rahallisia avustuksia vasta kun isäni alkoi matkustella siskopuoleni kanssa n. 2007. Siihen asti elin täysin kädestä suuhun ja muistan joutuneeni pyytämään rahaa äidiltäni ja silloiselta poikaystävältä ruokaan ja uusiin kenkiin. Kelaltakin kyseltiin millä elän kun epäilivät pimeitä töitä ja katsoivat etteivät tuloni voi riittää elämiseeni. Ei ole kenenkään etu antaa sen tilanteen jatkua. En usko että minun stressireaktioillani olisin enää hengissä jos se olisi jatkunut viimeiset seitsemän vuottakin.

"....muistan joutuneeni pyytämään rahaa äidiltäni ja silloiselta poikaystävältäni ruokaan ja uusiin kenkiin..."
Tsiisus sentään.
Vastauksesi osoittaa, ettei sinulla ole harmainta aavistustakaan siitä mitä oikeasti köyhänä eläminen on.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 01.03.2014 00:44

Sinulla ei ole aavistustakaan kuinka noloa tuollainen rukoilu on ja olla tilanteessa jossa on poikaystävän hyvän tahdon varassa se onko varaa neljän euron pizzaan vaiko ei. Voin pitää itseäni köyhyyden asiantuntijana jos olen elänyt yli kymmenen vuotta toimeentulotuen normien alapuolella (ensin opiskelijana ja sitten sairauspäivärahalla ja tulottomana).
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja Pinja » 01.03.2014 00:45

Pitäiskö meidän järjestää Helsinkiin tämän foorumin joukkotapaaminen, voisimme ottaa keskustelunaiheeksi siellä foorumilla ilmenevän kiusaamisen.
Pinja

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 01.03.2014 00:46

Hän ei halua tavata minua. Pelkää kaunankantamisensa kärsivän jos ruumiillistun oikeaksi ihmiseksi demonin sijasta.
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja Pinja » 01.03.2014 00:49

Mielestäni täällä ei voi lähteä ruotimaan sitä, että joku olisi yhteiskunnan rahojen hyväksikäyttäjä. En voi sanoa trissestä suuntaan enkä toiseen, koska en henkilökohtaisesti tunne häntä.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.03.2014 00:53

trisse (uusi) kirjoitti:Sinulla ei ole aavistustakaan kuinka noloa tuollainen rukoilu on ja olla tilanteessa jossa on poikaystävän hyvän tahdon varassa se onko varaa neljän euron pizzaan vaiko ei...

Voi hellanlettas sentään... ihanko jouduit (neljän euron pizzaa) kerjäämään...
trisse (uusi) kirjoitti:... Voin pitää itseäni köyhyyden asiantuntijana jos olen elänyt yli kymmenen vuotta toimeentulotuen normien alapuolella (ensin opiskelijana ja sitten sairauspäivärahalla ja tulottomana).

Pyydän hartaasti; älä edes kuvittele olevasi köyhyyden asiantuntija, vaikka oletkin elänyt vuosikausia toimeentulotuella.
Sinun toimeentulotukielämäsi on pääosin oma valintasi.
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet