Voivoi.

Re: Voivoi.

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.02.2014 22:04

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:... Kyllästynyt, saako foorumilla ihmetellä 'ääneen', jos täällä joku kirjoittaja esiintyy Psykoterapeutin tapaan anonyymina asiantuntijana ja hoitajana, vai eikö saa?

Kaikkea voi ihmetellä, mutta Sinun viestisi eivät ole ihmettelyä vaan neuvojen jakelemista:

Mirri kirjoitti:... Hyvä kuitenkin, ettet pyydä - ainakaan julkisesti netissä. Nettifoorumi on huono paikka ryhtyä ventovieraana ihmisenä syväluotaamaan muiden - ventovieraiden - ihmisten sielunelämää ja kaivella auki näiden kipupisteitä.

ja tuomarointia:
Mirri kirjoitti:... Työnsä osaava psykoterapeutti tuskin ryhtyisi anonyymisti antamaan yksilöpsykoterapiaa julkisella keskustelufoorumilla. Puhumattakaan, että hän houkuttelisi ketään avautumaan ja paljastamaan 'sisimpiä tunteitaan' julkisella nettifoorumilla aivan kuin oltaisiin kahdenkeskisessä yksilöpsykoterapeuttisessa tilanteessa.

Psykoterapeutti, jos olet sitä mitä sanot, missä sinun ammattietiikkasi luuraa?
Lihavoinnit minun

Psykoterapiasta ei ole kyse, vaikka kysyisikin Jillin ajatuksia ja tunteita.
Eikä Jill ole potilas, vaikka hän Psykoterapeutin kysymyksiin vastaisikin.

Mirri,

Minäkin haluaisin kysyä Sinulta tarkemmin ajatuksistasi ja tunteistasi:
Mikä saa Sinut uskomaan, että olet "joka alan erikoisasiantuntija" ja etteivät jakamasi neuvot, ohjeet, moitteet tai suoranaiset kiellot ole haitallisempia kuin ne vaarat ja ongelmat joihin sinä olet "pyytämättä ja kysymättä" neuvojaksi tuppautunut?

Selvä.
Joo, halua vain kysyä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.02.2014 00:11

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:... Hyvä kuitenkin, ettet pyydä - ainakaan julkisesti netissä. Nettifoorumi on huono paikka ryhtyä ventovieraana ihmisenä syväluotaamaan muiden - ventovieraiden - ihmisten sielunelämää ja kaivella auki näiden kipupisteitä.

ja tuomarointia:
Mirri kirjoitti:... Työnsä osaava psykoterapeutti tuskin ryhtyisi anonyymisti antamaan yksilöpsykoterapiaa julkisella keskustelufoorumilla. Puhumattakaan, että hän houkuttelisi ketään avautumaan ja paljastamaan 'sisimpiä tunteitaan' julkisella nettifoorumilla aivan kuin oltaisiin kahdenkeskisessä yksilöpsykoterapeuttisessa tilanteessa.

Psykoterapeutti, jos olet sitä mitä sanot, missä sinun ammattietiikkasi luuraa?
Lihavoinnit minun

Psykoterapiasta ei ole kyse, vaikka kysyisikin Jillin ajatuksia ja tunteita.
Eikä Jill ole potilas, vaikka hän Psykoterapeutin kysymyksiin vastaisikin.

Mirri,

Minäkin haluaisin kysyä Sinulta tarkemmin ajatuksistasi ja tunteistasi:
Mikä saa Sinut uskomaan, että olet "joka alan erikoisasiantuntija" ja etteivät jakamasi neuvot, ohjeet, moitteet tai suoranaiset kiellot ole haitallisempia kuin ne vaarat ja ongelmat joihin sinä olet "pyytämättä ja kysymättä" neuvojaksi tuppautunut?

Mirri kirjoitti:Selvä..
Joo, halua vain kysyä.

Mutta sinä et kuitenkaan (tälläkään kertaa) vastaa?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.02.2014 00:23

Kyllästynyt kirjoitti:Minäkin haluaisin kysyä Sinulta tarkemmin ajatuksistasi ja tunteistasi:
Kyllästynyt kirjoitti:

Noin on.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.02.2014 00:33

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Minäkin haluaisin kysyä Sinulta tarkemmin ajatuksistasi ja tunteistasi:
Kyllästynyt kirjoitti:

Noin on.

Entä aiotko vastaisuudessakin toimia "joka alan erikoisasiantuntijana" joka jakaa neuvojaan täysin pyytämättä ja asiasta (juuri) mitään ymmärtäen?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.02.2014 00:55

Kyllästynyt kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Entä aiotko vastaisuudessakin toimia "joka alan erikoisasiantuntijana" joka jakaa neuvojaan täysin pyytämättä ja asiasta (juuri) mitään ymmärtäen?

Kysymyksesi sisältävät mielesi mukaisia väitteitä, joten minun puolestani voit miettiä mieleisiäsi vastauksia itseksesi ja ilman minua.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.02.2014 01:00

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Kysymyksesi sisältävät mielesi mukaisia väitteitä, joten minun puolestani voit miettiä mieleisiäsi vastauksia itseksesi ja ilman minua.

No, muotoillaan kysymys toisin; oletko koskaan ajatellut, että neuvoja jakelemalla (kenenkään niitä pyytämättä), asetut neuvottaviesi yläpuolelle ja että muutenkin saat ehkä aikaan enemmän haittaa kuin hyötyä?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.02.2014 01:12

Kyllästynyt kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
No, muotoillaan kysymys toisin; oletko koskaan ajatellut, että neuvoja jakelemalla (kenenkään niitä pyytämättä), asetut neuvottaviesi yläpuolelle ja että muutenkin saat ehkä aikaan enemmän haittaa kuin hyötyä?

Siinä sinulla on pähkäiltävää.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.02.2014 01:31

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Siinä sinulla on pähkäiltävää.

Onpa ylimielinen vastaus.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.02.2014 06:37

Kyllästynyt kirjoitti:Onpa ylimielinen vastaus.

Jos se onkin vain tottelematon.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.02.2014 10:36

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Onpa ylimielinen vastaus.

Jos se onkin vain tottelematon.

Ei, koska vastaaminen on vapaaehtoista.
Mutta hyvin ylimielinen vastauksesi on.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.02.2014 11:06

Eivät kysymyksetkään ihan tavallisia ole.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.02.2014 12:05

Psykopatologia kirjoitti:Eivät kysymyksetkään ihan tavallisia ole.

Eivät, mutta ei ole tavanomaista kyseenalaistaa toisten ihmisten kykyä itse päättää omista asioistaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.02.2014 15:06

Kyllästynyt kirjoitti:

Eivät, mutta ei ole tavanomaista kyseenalaistaa toisten ihmisten kykyä itse päättää omista asioistaan.

Kyllästynyt, tulkitsen kommenttisi niin, että mielestäsi on tavatonta kyseenalaistaa sitä, että joku kirjoittaja esiintyy foorumilla anonyymina hoitotyön ammattilaisena.
Tästä asiasta ollaan montaa mieltä: onko anonyymina hoitoalan ammattilaisena esiintyminen nettifoorumeilla hyväksyttävää vai eikö ole - siinäpä pulma.
Pidä sinä oma mielipiteesi, minä pidän omani.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.02.2014 15:35

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Kyllästynyt, tulkitsen kommenttisi niin, että mielestäsi on tavatonta kyseenalaistaa sitä, että joku kirjoittaja esiintyy foorumilla anonyymina hoitotyön ammattilaisena...

Tulkitset väärin.
Kommentoin sitä, että sinä neuvot ja kehotat sekä Jilliä että Psykoterapeuttia toimimaan tavalla johon sinä olisit tyytyväinen.
Mirri kirjoitti:... Tästä asiasta ollaan montaa mieltä: onko anonyymina hoitoalan ammattilaisena esiintyminen nettifoorumeilla hyväksyttävää vai eikö ole - siinäpä pulma...

Kuka tai mikä on se taho jolta asiaa pitäisi kysyä?

Minun mielestäni jokainen täysjärkinen päättää itse keneen luottaa ja keneen ei, eikä ainakaan minun mielestäni Sinun ole tarpeen ryhtyä poliisiksi lupia jakelemaan.
Jos Psykopatologia hyväksyy ko. kirjoittelun, mikä Sinä olet häntä (tai Jillia ja Psykoterapeuttia) neuvomaan?
Mirri kirjoitti:... Pidä sinä oma mielipiteesi, minä pidän omani.

Ongelmahan on se, ettet sinä vain "pidä oman mielipiteesi", vaan neuvot ja kehotat muiden toimivan sinun hyväksymälläsi tavalla ja arvostelet muiden toimintaa heidän oman arvostelukykynsä kyseenalaistaen ja täysjärkisyyttä epäilyksen alaiseksi saattaen.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.02.2014 16:14

Mirri kirjoitti:
psykoterapeutti kirjoitti:...
Näin luulen, mutta silti pyytäisin kertomaan lisää miten syvästi pettymykset ja loukkaantumiset voivat pahimmillaan vaikuttaa Sinuun.
...

Hyvä kuitenkin, ettet pyydä - ainakaan julkisesti netissä. Nettifoorumi on huono paikka ryhtyä ventovieraana ihmisenä syväluotaamaan muiden - ventovieraiden - ihmisten sielunelämää ja kaivella auki näiden kipupisteitä.

Väärinkäsitysten välttämiseksi tarkennan yllä olevaa kommenttiani; tarkoitin siis näin:
Mielestäni on hyvä, ettet pyydä - ainakaan julkisesti netissä. Mielestäni nettifoorumi on huono paikka ryhtyä ventovieraana ihmisenä syväluotaamaan muiden - ventovieraiden - ihmisten sielunelämää ja kaivella auki näiden kipupisteitä.

En taas muistanut, että täällä olisi syytä olla tarkkana mielestäni -sanan käytön kanssa; pitäisi jokaisessa virkkeessä muistaa painottaa ja alleviivata sitä, että ilmaisen omia ajatuksiani, mielipiteitäni, näkemyksiäni, luulojani... Ainakin uskon ja luulen tekeväni niin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 28.02.2014 16:30

Minusta on normaalia, että suojelemme toisiamme tässä yhteisössä. Minäkin kerroin oman mielipiteeni, koska en nähnyt hyväksi psykoterapeutin käytöstä ja varsinkaan, kun hän oli nimimerkikseen sen ihan ottanut.
Pinja

ViestiKirjoittaja Rane » 28.02.2014 22:35

Ymmärtäisin huolestuneisuuden, jos nimimerkki olisi vaikka "teurastaja". Onhan täällä keskusteltu syvällisestikin eri aiheista. Miksi pitäisi kieltää palstalle sopiva keskustelu? Onko kiusaaminen hyväksyttävämpää ja ymmärrettävämpää? "Psykoterapeutti" ei ollut välinpitämätön. Ei kai se ole rikos?
Rane

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.02.2014 23:02

Pinja kirjoitti:Minusta on normaalia, että suojelemme toisiamme tässä yhteisössä. Minäkin kerroin oman mielipiteeni, koska en nähnyt hyväksi psykoterapeutin käytöstä ja varsinkaan, kun hän oli nimimerkikseen sen ihan ottanut.

Rane ehtikin jo sanoa sen mitä minun piti.
Missä ovat olleet "tämän yhteisön suojelijat" kun täällä on ollut puuttumiseen syytä ja aihetta?

Miksi psykoterapeutti ei saisi kertoa olevansa psykoterapeutti? Olisiko parempi tai muuten jotenkin reilumpaa, että hän kirjoittelisi paljastamatta asiantuntijuuttaan? Minun mielestäni ei; päinvastoin on hyvä tietää kenen kanssa on tekemisissa.

Ajattele vaikka Obelixia. Hänkin oli (ja lienee edelleenkin) psykoterapeutti, mutta osoitti olevansa varsinainen ammattikuntansa mätämuna, mutta silti vain ani harva puuttui hänen palstalla harjoittamaansa selkeästi vahingolliseen ja räikeästi psykoterapeutin ammattietiikan vastaiseen toimintaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 28.02.2014 23:05

Pinja kirjoitti:Minusta on normaalia, että suojelemme toisiamme tässä yhteisössä.

Ei tässä yhteisössä ylläpitäjiä lukuunottamatta ole koskaan ketään suojeltu ja nyt on jo myöhäistä aloittaa sellaista.
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 28.02.2014 23:06

Kyllästynyt kirjoitti:
Pinja kirjoitti:Minusta on normaalia, että suojelemme toisiamme tässä yhteisössä. Minäkin kerroin oman mielipiteeni, koska en nähnyt hyväksi psykoterapeutin käytöstä ja varsinkaan, kun hän oli nimimerkikseen sen ihan ottanut.

Rane ehtikin jo sanoa sen mitä minun piti.
Missä ovat olleet "tämän yhteisön suojelijat" kun täällä on ollut puuttumiseen syytä ja aihetta?

Great minds think alike...
trisse (uusi)

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet