Arhinmäki on vain ihminen

Re: Arhinmäki on vain ihminen

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.02.2014 13:20

Hilppa kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:21:28
Joidenkin mukaan nykyään on kovempaa kuin ennen.

Jos viittaat arvokeskusteluun, niin tässä tapauksessa minulla on kovat arvot. En siedä, että urheilu/kulttuuriministeri mainostaa viinan juontia tilaisuudessa, joka on kansainvälisen nuorison jalo ja pyhin mittelö. Se vielä puuttuu, että olisivat olleet kultajuhlat. Onneksi eivät olleet. Joku toinen ministeri kenties osasi peittää ylilyöntinsä, mikäli niitä tapahtui. Niin olisi pitänyt Arhinmäenkin, mutta mokasi. Aivan sama mitä puoluetta, ei ole perusteltavissa örvellys enää nykyaikana. Esimerkin näyttö on tässä se raskauttava tekijä. Myös toimittajat syyllistyivät nolouden esittelyyn. Eikö meillä ole mitään häpyä?

Korjaus 21.46: sanajärjestys kohdassa kansainvälisen....

Viittaan siihen harhaan, että ennen asiat olivat Suomessa paremmin ja että arvot ovat koventuneet yms. soopaan.

Em. hallerin viesti osuu oikeaan: nykyään luuseritkin pääsevät ihmisen arvoiseen elämään.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.02.2014 13:20

Mitään rikosta ei ole tapahtunut. Ei ole kähminyt muijiakaan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 26.02.2014 13:32

Mistä tiedät? :geek:
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja Hilppa » 26.02.2014 14:23

Psykopatologia kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:21:28
Joidenkin mukaan nykyään on kovempaa kuin ennen.

Jos viittaat arvokeskusteluun, niin tässä tapauksessa minulla on kovat arvot. En siedä, että urheilu/kulttuuriministeri mainostaa viinan juontia tilaisuudessa, joka on kansainvälisen nuorison jalo ja pyhin mittelö. Se vielä puuttuu, että olisivat olleet kultajuhlat. Onneksi eivät olleet. Joku toinen ministeri kenties osasi peittää ylilyöntinsä, mikäli niitä tapahtui. Niin olisi pitänyt Arhinmäenkin, mutta mokasi. Aivan sama mitä puoluetta, ei ole perusteltavissa örvellys enää nykyaikana. Esimerkin näyttö on tässä se raskauttava tekijä. Myös toimittajat syyllistyivät nolouden esittelyyn. Eikö meillä ole mitään häpyä?

Korjaus 21.46: sanajärjestys kohdassa kansainvälisen....

Viittaan siihen harhaan, että ennen asiat olivat Suomessa paremmin ja että arvot ovat koventuneet yms. soopaan.

Em. hallerin viesti osuu oikeaan: nykyään luuseritkin pääsevät ihmisen arvoiseen elämään.

Minä taas näen niin, että nyt oltaisiin jonkinlaisessa kulminaatiopisteessa arvojen koventumisen suhteen. Nyt, kun meillä on vielä varaa ja luonnonvaroja, päätämme toiminnallamme siitä, miten tulevien käy. Jos jatkamme "kaikki mulle tässä ja nyt"-periaatteella, hyvin ei käy ainakaan kaikille tulevien sukupolvien aikana. Osin tätä tarkoitin tuolloin taannoin arvojen koventumisella.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 26.02.2014 15:13

Suomalaiset moralistit on kuin entisajan maalaispapit,
jotka tiukasti ja kovasti saarnaten vahtivat seurakuntansa synnintekijöitä.

Armollisemmin lähimmäisiinsä suhtautuva (enemmistö?) pitää suunsa kiinni
ja lukee/kuuntelee/katselee mielenkiinnolla tiedotusvälineitä,
joissa moralistit toimittajien avustuksella kertovat, miten asioiden pitäisi olla.
Ja Suuri Syntinen/Suuret Syntiset yrittää puolustautua parhaansa mukaan.

En minä väitä, että Arhinmäki olisi juhlintansa hoitanut mallikkaasti.
Enkä muutenkaan ole kovin suuri Arhinmäki-fani.
Tiedotusvälineiden metelöinnin ymmärrän. Jostain jutut on revittävä.
Mutta joskus fiksujen ihmisten moralisointi ihmetyttää...
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 26.02.2014 15:49

Mitä se aamutelkassa sanoi?
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja santra » 26.02.2014 16:50

Sosiaalisessa mediassa leviää kuva kulttuuriministeri Paavo Arhinmäen Sotshin "ravintolalaskusta".

Ehkäpä hillittömin meemi on tehty Arhinmäen baari-illan kuitista. Kuitti näyttää nopeasti katsottuna melko aidolta. Kuitin mukaan Arhinmäki on tilannut aluksi vettä. Sitten 3 Heinekeniä. Stolishnaja-shotteja, totta kai, ollaanhan Venäjällä. Yksi törkykallis punainen ruusu. Suolapähkinöitä, hyvä, hyvä, pitäähän sitä syödäkin jotain, ettei romaha. Kallista viiniä kaksin kappalein, miksei.

Mutta sitten epäilykset heräävät. 2 vaaleaa tyttöä ja kermavaahtoa? No, ulkomailla kun ollaan... Suupielet nousevat väistämättä kohti korvia, kun kuitista löytyy 1 sirkuskääpiö hulahulavanteen kanssa, silkkinen punalippu ja kaiken kruunuksi Suomesta helikopterilla lennätetty erä Karjala-olutta.

Laskun loppusumma on mykistävä, 223 313, 50 dollaria. Onneksi Arhinmäellä on valtion American Express.

Juttua muokattu: Korjattu punainen nenä punaiseksi ruusuksi:)
santra

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.02.2014 23:28

Täällä on arvosteltu vaikka miksi, maalaispapiksi, moralistiksi ynnä muuksi. En tunnista itseäni noista kuvista. Puolustuksen sana toilailujen arvostelulle on mielestäni paikallaan.

Arvon ministeri Arhinmäki on tullut tunnetuksi erityisesti oman imagonsa turhamaisen tarkkana vaalijana. Ja erityisesti hän on huomiota niittänyt itse kertoen valitsevansa ulkoisen tyylinsä huolellisen huolettomaksi lenkkareitaan ja pukujaan myöten. Olen ymmärtänyt, että tarkoituksena on ollut kosiskella nuoria kannattajia rennon anarkistisella omintakeisuudella. Tuon voi myös hyvin käsittää kulttuuriministeriyden instituutioon kohdistuvana kapinana, jollaiseksi voidaan käsittää niin musiikkitalon avajaisista kuin oopperastakin julkisesti kieltäytyminen, vaikka kyseiset tehtävät yleensä mielletään kulttuuriministerille kuuluviksi. Minulle ei voinut olla tulematta mieleen, että myös riekkuminen pronssijuhlissa ministeritehtävien aikana saattoi myös olla vastaavaa rohkeanpuoleista imagonrakennusta ja tietoinen valinta. Siksikään en kaihda kyseisen käytöksen esilleottoa ja arvostelua.
Hilppa

Edellinen

Paluu Yleistä ja ajankohtaista