Joiku kirjoitti:Se pullamössösukupolvi on nyt kuitenkin se sukupolvi jonka äidit ja isän makaavat paskasissa vaipoissa vanhainkodissa tällä hetkellä. Ja tämä pullamössösukupolvi nyt olettaa, että me heidän lapsensa, heidät hoidetaan eläkeiässä.
Ovat kai kauhuissaan, että mun ikäiset hoidamme omat vanhempamme yhtä huonosti kuin he omansa tällä hetkellä.

Joiku kirjoitti:Entäs huolenpitovelvollisuus? Ei rahallinen vaan kokonaisuus.
Mulle se on kyllä oikeus.

Joiku kirjoitti: Se pullamössösukupolvi on nyt kuitenkin se sukupolvi jonka äidit ja isän makaavat paskasissa vaipoissa vanhainkodissa tällä hetkellä. Ja tämä pullamössösukupolvi nyt olettaa, että me heidän lapsensa, heidät hoidetaan eläkeiässä.
Ovat kai kauhuissaan, että mun ikäiset hoidamme omat vanhempamme yhtä huonosti kuin he omansa tällä hetkellä.
trisse (uusi) kirjoitti:Joiku kirjoitti: Se pullamössösukupolvi on nyt kuitenkin se sukupolvi jonka äidit ja isän makaavat paskasissa vaipoissa vanhainkodissa tällä hetkellä. Ja tämä pullamössösukupolvi nyt olettaa, että me heidän lapsensa, heidät hoidetaan eläkeiässä.
eikö pullamössö ole minun sukupolveni (n. 70-l). vanhemmat ovat 40-50-luvulta - hädintuskin eläkeiässä...
Nimitys on sikäli harhaanjohtava, että sokerista, pullasta ja maidosta sekoitettu pullamössö oli nimenomaan suurten ikäluokkien sodanjälkeisinä vuosina syömää herkkua ennen makeisten ja virvoitusjuomien kulutuksen yleistymistä. Heidän kasvattamalleen "pullamössösukupolvelle" kyseinen ruokalaji taas oli jo enimmäkseen tuntematon.
Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa