Hermes kirjoitti:Lynchin Twin Peaks (ensimmäinen season) oli kaikista isoin ja räväyttävin tv-sarja teini/lukio-ikäisenä. Se on sitä kenties edelleen, en tosin ole seurannut tv-sarjoja sen jälkeen. Twin Peaksin jälkeen katselin joitain Lynchin elokuvia. Muistaakseni katsoin sitä ennen tulleista elokuvista jälkikäteen Blue Velvetin ja Eraserheadin, ehkä Wild at Heartin, mutta en muista tarkkaan tilannetta tai että pidinkö niistä. Osan elokuvista näin ehkä epämääräisessä tilanteessa. Twin Peaksin jälkeen tulleista elokuvista kävin tietysti katsomassa jokaisen heti teatterissa, mutta jotenkin petyin aina. Twin Peaks - Fire Walk with Me, Lost Highway, Mulholland Drive. Pettymys johtui ehkä suureksi osaksi siitä, että Lynch tavallaan toisti samaa hyväksi todettua kaavaa kerrasta toiseen. Pettymysten seassa The Sraight Story oli jotenkin piristävä. Uudemmista elokuvista moni piti Inland Empirea ihan sekopäisenä, turhana, yms, mutta minusta se on melkein paras noista Twin Peaksin jälkeisistä elokuvista. Muistan, että olin aika vaikuttunut heti leffateatterista pois kävellessäni.
Ai niin, viimeisin elokuva Lynchiltä, jonka katsoin, oli Elephan Man. Pidin siitä kyllä, mutta se oli sillä tavalla tylsä, että olin jo ehtinyt ennalta ehtinyt rakentaa päässäni kuvan siitä, millainen se elokuva on. Se oli aika pitkälti juuri sellainen.
Lynch-Badalamenti-Cruise-akselin musiikista olen taas digannut todella paljon juuri Twin Peaks -aikojen perusteella.
Kuitenkin, ehkä myöhemmin katson vielä tuon Blue Velvetin uudestaan, mutta en ainakaan vielä.
Psykopatologia kirjoitti:Hermes kirjoitti:Lynchin Twin Peaks (ensimmäinen season) oli kaikista isoin ja räväyttävin tv-sarja teini/lukio-ikäisenä. Se on sitä kenties edelleen, en tosin ole seurannut tv-sarjoja sen jälkeen. Twin Peaksin jälkeen katselin joitain Lynchin elokuvia. Muistaakseni katsoin sitä ennen tulleista elokuvista jälkikäteen Blue Velvetin ja Eraserheadin, ehkä Wild at Heartin, mutta en muista tarkkaan tilannetta tai että pidinkö niistä. Osan elokuvista näin ehkä epämääräisessä tilanteessa. Twin Peaksin jälkeen tulleista elokuvista kävin tietysti katsomassa jokaisen heti teatterissa, mutta jotenkin petyin aina. Twin Peaks - Fire Walk with Me, Lost Highway, Mulholland Drive. Pettymys johtui ehkä suureksi osaksi siitä, että Lynch tavallaan toisti samaa hyväksi todettua kaavaa kerrasta toiseen. Pettymysten seassa The Sraight Story oli jotenkin piristävä. Uudemmista elokuvista moni piti Inland Empirea ihan sekopäisenä, turhana, yms, mutta minusta se on melkein paras noista Twin Peaksin jälkeisistä elokuvista. Muistan, että olin aika vaikuttunut heti leffateatterista pois kävellessäni.
Ai niin, viimeisin elokuva Lynchiltä, jonka katsoin, oli Elephan Man. Pidin siitä kyllä, mutta se oli sillä tavalla tylsä, että olin jo ehtinyt ennalta ehtinyt rakentaa päässäni kuvan siitä, millainen se elokuva on. Se oli aika pitkälti juuri sellainen.
Lynch-Badalamenti-Cruise-akselin musiikista olen taas digannut todella paljon juuri Twin Peaks -aikojen perusteella.
Kuitenkin, ehkä myöhemmin katson vielä tuon Blue Velvetin uudestaan, mutta en ainakaan vielä.
Annapa edellä olevalle neurofysiologinen selitys.

I am not an elephant! I am not an animal! I am a human being! I ... am ... a ... man!
Psykopatologia kirjoitti:Yksi sosiologian professori selitti Traviataa sosiologisesti:
Erilaisten kulttuurien yms. välistä tapahtumaa yms.
Ihmettelin, että missä on tunne!
Psykopatologia kirjoitti:Sosiologisessa kuin myös neurofysiologisessa Traviatan selityksessä sadun lumo jää syrjään,
ja selitys jää kököksi ja puutteelliseksi.
Psykopatologia kirjoitti:Kuka proffa?![]()
Sinähän lupasit neuro-fysiologista!
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa