Re: Sensuellein piisi?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

ViestiKirjoittaja Mirri » 18.02.2014 22:01

Kyllästynyt kirjoitti:Sinulla Mirri on joko hyvin valikoiva muisti tai sitten tarkoituksella kuvaat väärän käsityksen antavalla tavalla kirjoituksiani.

Olen puhunut perskärpäsistä Suomi24-palstalla, jossa mm. levitettiin väitettä, että olen ylipainoinen, Korsossa asuva, alkoholin vuoksi potkut saanut entinen sairaala-apulainen joka jakaa persettään ilmaiseksi - tai jopa maksaa miehille. Tuossa yhteydessä myös jaettiin (onneksi anonyymiä) sähköpostiosoitettani. Nuo perskärpäset kuvailivat ulkonäköäni ja olemustani kymmenillä (ellei peräti sadoilla) viesteillä: "Hieltä haiseva punatukkainen läski ämmä joka viettää aikaansa Korson räkälöissä.

Noita viestejä kirjoittaneita (päätekijänä täälläkin vaikuttanut Obelix) kutsuin perskärpäsiksi; he kun niin innokkaasti ja ahkerasti minun takapuoleni ympärillä pörräsivät ja sen kokoa ja laatua kuvailivat.

Ketään, en niin yhtä ensimmäistäkään ns. tavallista kirjoittajaa en ole perskärpäseksi nimittänyt.

En tiedä kirjoituksistasi Suomi24-foorumilla, enkä tunne niitä, joten en muistele kirjoituksiasi sillä palstalla.

Oletko nimittänyt toisia kirjoittajia paskakärpäsiksi ('paskaläjässä' ja 'paskan perässä' pörrääviksi kärpäsiksi), vai muistanko senkin asian väärin?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 18.02.2014 22:38

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Sinulla Mirri on joko hyvin valikoiva muisti tai sitten tarkoituksella kuvaat väärän käsityksen antavalla tavalla kirjoituksiani.

Olen puhunut perskärpäsistä Suomi24-palstalla, jossa mm. levitettiin väitettä, että olen ylipainoinen, Korsossa asuva, alkoholin vuoksi potkut saanut entinen sairaala-apulainen joka jakaa persettään ilmaiseksi - tai jopa maksaa miehille. Tuossa yhteydessä myös jaettiin (onneksi anonyymiä) sähköpostiosoitettani. Nuo perskärpäset kuvailivat ulkonäköäni ja olemustani kymmenillä (ellei peräti sadoilla) viesteillä: "Hieltä haiseva punatukkainen läski ämmä joka viettää aikaansa Korson räkälöissä.

Noita viestejä kirjoittaneita (päätekijänä täälläkin vaikuttanut Obelix) kutsuin perskärpäsiksi; he kun niin innokkaasti ja ahkerasti minun takapuoleni ympärillä pörräsivät ja sen kokoa ja laatua kuvailivat.

Ketään, en niin yhtä ensimmäistäkään ns. tavallista kirjoittajaa en ole perskärpäseksi nimittänyt.

En tiedä kirjoituksistasi Suomi24-foorumilla, enkä tunne niitä, joten en muistele kirjoituksiasi sillä palstalla.

Oletko nimittänyt toisia kirjoittajia paskakärpäsiksi ('paskaläjässä' ja 'paskan perässä' pörrääviksi kärpäsiksi), vai muistanko senkin asian väärin?

Olen; heitä, jotka Suomi24-palstalla minua kiusasivat.

Vain yhden syyttömän kirjoittajan kimppuun olen hyökännyt, en kenenkään muun.
Kyllästynyt

Re: Valitusta Kyllästyneestä (osa Sensuelli kappale -ketjust

ViestiKirjoittaja Kahvi » 18.02.2014 23:23

Kyllästynyt kirjoitti:...
Uskokaa tai älkää, mutta ei minua (ainakaan enää aikuisena) kukaan ole solvannut ja nimitellyt niin kuin (mm.) Tukiasemalla tehtiin, ja koska olen aikoinaan itselleni luvannut, etten enää koskaan anna kenenkään itseäni rääkätä, olen kaikin keksimini ja osaamini keinoin yrittänyt tehdä selväksi, ettei kenenkään kannata lähteä minua kiusaamaan.
...

Uskon kyllä tuntemuksiisi Tukiasema.netin tapahtumiin, vaikka itse tulinkin osalliseksi niihin vasta "kesken kaiken". Haluaisin kuitenkin tuoda tässä julki sen, että tuosta mainitsemastasi "defensiivisestä aggressiostasi" huolimatta olen pidättäytynyt k i u s a a m a s t a tms sinua. Syyt siihen, että en k i u s a a ketään, ovat aivan muita.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.02.2014 00:50

Kahvi kirjoitti:
Uskokaa tai älkää, mutta ei minua (ainakaan enää aikuisena) kukaan ole solvannut ja nimitellyt niin kuin (mm.) Tukiasemalla tehtiin, ja koska olen aikoinaan itselleni luvannut, etten enää koskaan anna kenenkään itseäni rääkätä, olen kaikin keksimini ja osaamini keinoin yrittänyt tehdä selväksi, ettei kenenkään kannata lähteä minua kiusaamaan.
...

Uskon kyllä tuntemuksiisi Tukiasema.netin tapahtumiin, vaikka itse tulinkin osalliseksi niihin vasta "kesken kaiken". Haluaisin kuitenkin tuoda tässä julki sen, että tuosta mainitsemastasi "defensiivisestä aggressiostasi" huolimatta olen pidättäytynyt k i u s a a m a s t a tms sinua. Syyt siihen, että en k i u s a a ketään, ovat aivan muita.

Etkä ole!

Enkä ole muuten puhunut mitään "defensiivisestä aggressiostani", joten äläpä laita sanojasi minun suuhuni.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 19.02.2014 01:00

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:... Yritin ensin vuosikaudet vakuuttaa sinua siitä, etten pidä sinua vastenmielisenä tyyppinä. Minun tarkoituksenani on hyvin pitkälle ollut kuvata sinulle, millaiselta käytöksesi näyttää ulospäin, sillä ajatuksella, että jos kuvaukseni kuulostaa sinulta ikävältä, voisit miettiä, mitä voisit mahdollisesti tehdä muuttaaksesi sinusta kirjoitustesi perusteella muodostuvaa käsitystä...

Oletko koko tämän ajan elänyt siinä uskossa, etten minä tiedä miltä käytökseni (hyvin monen ihmisen mielestä) vaikuttaa?

Juuri tuo sinun tapasi pyrkiä opettamaan, valistamaan ja neuvomaan minua, on syy miksi olen sanonut sinun asettuvan toisten yläpuolelle (ainakin minua) tuomaroimaan.

Kyllä, kyllä olen elänyt. Nyt kun tiedän, että luot tuon käsityksen tietoisesti ja tarkoituksellisesti, pidän vastaisuudessa mölyt mahassani. Ei tietenkään ole minun tehtäväni opettaa, valistaa tai neuvoa sinua. Siksipä olenkin pyrkinyt sinulle suoraan kirjoittaessani olemaan visusti suosittamatta mitään. Ei se ole minun asiani. Ja nyt kun tiedän, että nimenomaan haluat ihmisissä sen käsityksen synnyttää, jota minä(kin) olen kuvannut, luovun turhasta vaivannäöstä. Kiitos, kun lopultakin kerroit.

Onnittelut sinulle sopivan työpaikan löytämisestä sisälsivät toki ajatuksen siitä, että jos olisit joutunut työpaikkakiusaamiselta silmänsä sulkevaan työyhteisöön ja joutunut yksin kiusaamisen kohteeksi, olisi kuva sinusta saattanut työkavereidesi silmissä muuttua (kun kerran olet päättänyt olla enää ikinä sietämättä minkäänlaista kiusaamista). Olen kyllä iloinen puolestasi, ettei näin ole käynyt. En toivo sitä kenellekään!

___
paikka muutettu yhteisöksi
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kahvi » 19.02.2014 08:14

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:... olen pidättäytynyt k i u s a a m a s t a tms sinua. Syyt siihen, että en k i u s a a ketään, ovat aivan muita.

Etkä ole!
...

Uskoisin, että tuon väärän impression kiusaamisesta pidättäytymisestä (erityisesti täällä 2012-) on voinut luoda se, että miltei aina kun olen nähnyt tarpeelliseksi olla jyrkkä, pahasuinen, periksiantamaton tms, olen niin myös toiminut. Edelleen uskoisin itse parhaiten tietävän, milloin minä olen pidättäytynyt mistäkin asiasta.

Toisin sanoen omalla toiminnallasi ("defensiivinen aggressio") olet aikaansaanut minussa toisinaan jopa halun kiusaamiseen - mistä olen siis pidättäytynyt.

Tarkoitus oli siis antaa sellaista palautetta, että valitsemasi toimintametodi ym ei minusta ole ollut ehkä kaikkein järkevin tms, vaikkakin kyllä hyvin ymmärrettävä.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 19.02.2014 08:16

Enkä ole muuten puhunut mitään "defensiivisestä aggressiostani", joten äläpä laita sanojasi minun suuhuni.

Et olekaan, siksi laitoin tuon termin lainausmerkkeihin. Luonnollisesti tarkoitin sillä tätä metodiasi tms:
"olen kaikin keksimini ja osaamini keinoin yrittänyt tehdä selväksi, ettei kenenkään kannata lähteä minua kiusaamaan."
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 19.02.2014 08:23

Helmenkalastaja kirjoitti:
Oletko koko tämän ajan elänyt siinä uskossa, etten minä tiedä miltä käytökseni (hyvin monen ihmisen mielestä) vaikuttaa?

...

... Ja nyt kun tiedän, että nimenomaan haluat ihmisissä sen käsityksen synnyttää, jota minä(kin) olen kuvannut, luovun turhasta vaivannäöstä. Kiitos, kun lopultakin kerroit.

...

Itsekin pidän hyvänä sitä, että Kyllästynyt kertoo olevansa sekä tietoinen siitä, miltä hänen käytöksensä monen mielestä vaikuttaa, että myös kertoo toimineensa tarkoitushakuisesti ("agenda" kiusaamisen estämiseksi).
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 19.02.2014 09:56

"olen kaikin keksimini ja osaamini keinoin yrittänyt tehdä selväksi, ettei kenenkään kannata lähteä minua kiusaamaan."

Minun on kuitenkin nyt ihan ääneen sanottava, että tuo metodi ("defensiivinen aggressio", "agenda" tai millä sitä nyt kukin haluaa kutsua) haiskahtaa minusta osin slippery slopelta - siinä on ihan oikeat ja hyvät perusteet (kiusaamiselta puolustautuminen) mutta siitä ei kuitenkaan voi vetää sitä lopputulosta, että se sallisi kiusaamisen. Tässä yhteydessä on syytä muistuttaa siitä, että moneen kertaan on ääneen sanottu, että Kyllästyneen toiminta tuntuu täyttävän kiusaamisenkin tunnusmerkistön.

On kuitenkin hyvä tässäkin yhteydessä pitää mielessään, että Kyllästynyt on aikoinaan (2006 ym) saanut niskaansa aivan käsittämätöntä paskaa.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.02.2014 11:30

Helmenkalastaja kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:... Yritin ensin vuosikaudet vakuuttaa sinua siitä, etten pidä sinua vastenmielisenä tyyppinä. Minun tarkoituksenani on hyvin pitkälle ollut kuvata sinulle, millaiselta käytöksesi näyttää ulospäin, sillä ajatuksella, että jos kuvaukseni kuulostaa sinulta ikävältä, voisit miettiä, mitä voisit mahdollisesti tehdä muuttaaksesi sinusta kirjoitustesi perusteella muodostuvaa käsitystä...

Juuri tuo sinun tapasi pyrkiä opettamaan, valistamaan ja neuvomaan minua, on syy miksi olen sanonut sinun asettuvan toisten yläpuolelle (ainakin minua) tuomaroimaan.

Kyllä, kyllä olen elänyt. Nyt kun tiedän, että luot tuon käsityksen tietoisesti ja tarkoituksellisesti, pidän vastaisuudessa mölyt mahassani...

En tarkoituksella pyri luomaan sitä kuvaa, en vain jaksa välittää niiden ihmisten ajatuksista, jotka eivät tunnu ajattelevan lainkaan.
Helmenkalastaja kirjoitti:... Ei tietenkään ole minun tehtäväni opettaa, valistaa tai neuvoa sinua. Siksipä olenkin pyrkinyt sinulle suoraan kirjoittaessani olemaan visusti suosittamatta mitään. Ei se ole minun asiani...

Mutta kuitenkin mm. jakelit auliisti, kenenkään niitä sinulta pyytämättä ja tilaamatta, neuvojasi siitä, mikä olisi palstalle ja mikä minulle hyväksi. Eikä muuten ollut ensimmäinen kerta kun sinä olet minua arvostellut, opastanut, neuvonut ja/tai tuomaroinut.
Helmenkalastaja kirjoitti:... Ja nyt kun tiedän, että nimenomaan haluat ihmisissä sen käsityksen synnyttää, jota minä(kin) olen kuvannut, luovun turhasta vaivannäöstä. Kiitos, kun lopultakin kerroit...

Missäs minä olen sanonut, että haluat ihmisissä sen käsityksen synnyttää?
Haluaminen ja asiasta piittaamatta jättäminen ovat kaksi aivan eri asiaa.
Helmenkalastaja kirjoitti:... Onnittelut sinulle sopivan työpaikan löytämisestä sisälsivät toki ajatuksen siitä, että jos olisit joutunut työpaikkakiusaamiselta silmänsä sulkevaan työyhteisöön ja joutunut yksin kiusaamisen kohteeksi, olisi kuva sinusta saattanut työkavereidesi silmissä muuttua (kun kerran olet päättänyt olla enää ikinä sietämättä minkäänlaista kiusaamista)...

Ymmärränkö sinut oikein? Jos en suostuisi työyhteisössäni kiusattavaksi, leimautuisin väistämättä hankalaksi tyypiksi?

On minulla jonkinlaista kokemusta työyhteisössä kiusatuksi (jos sen kiusaamiseksi luokittelee) joutumisestakin, mutta koska ylin esimieheni sekä työtoverini olivat puolellani, oli lähiesimiehen pakko muuttaa käytöstään.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 19.02.2014 11:41

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:... Onnittelut sinulle sopivan työpaikan löytämisestä sisälsivät toki ajatuksen siitä, että jos olisit joutunut työpaikkakiusaamiselta silmänsä sulkevaan työyhteisöön ja joutunut yksin kiusaamisen kohteeksi, olisi kuva sinusta saattanut työkavereidesi silmissä muuttua (kun kerran olet päättänyt olla enää ikinä sietämättä minkäänlaista kiusaamista)...

Ymmärränkö sinut oikein? Jos en suostuisi työyhteisössäni kiusattavaksi, leimautuisin väistämättä hankalaksi tyypiksi?

On minulla jonkinlaista kokemusta työyhteisössä kiusatuksi (jos sen kiusaamiseksi luokittelee) joutumisestakin, mutta kopska ylin esimieheni sekä työtoverini olivat puolellani, oli lähiesimiehen pakko muuttaa käytöstään.

Kannattaa lukea koko viesti. Siitä löytyvät vastaukset kysymyksiisi. Kun lasket kaikki lihavoimani kohdat yhteen, päässet oikeaan lopputulokseen. Siis jos nuo kaksi ehtoa täyttyisivät, kyseinen päätöksesi siitä seuraavine käytöksinesi johtaisi käsittääkseni tuohon tulokseen.

Kokemuksessasi ainakin ensimmäinen ehto on jäänyt täyttymättä, mikä on erittäin merkittävää. Ja hyvä, että on jäänyt!
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 19.02.2014 12:05

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:... olen pidättäytynyt k i u s a a m a s t a tms sinua. Syyt siihen, että en k i u s a a ketään, ovat aivan muita.

Etkä ole!
...

Uskoisin, että tuon väärän impression kiusaamisesta pidättäytymisestä (erityisesti täällä 2012-) on voinut luoda se, että miltei aina kun olen nähnyt tarpeelliseksi olla jyrkkä, pahasuinen, periksiantamaton tms, olen niin myös toiminut. Edelleen uskoisin itse parhaiten tietävän, milloin minä olen pidättäytynyt mistäkin asiasta.

Toisin sanoen omalla toiminnallasi ("defensiivinen aggressio") olet aikaansaanut minussa toisinaan jopa halun kiusaamiseen - mistä olen siis pidättäytynyt.

Tarkoitus oli siis antaa sellaista palautetta, että valitsemasi toimintametodi ym ei minusta ole ollut ehkä kaikkein järkevin tms, vaikkakin kyllä hyvin ymmärrettävä.

Muistan tuolta ajalta episodin, jossa toimit (puolustelit toimintaasi) kutakuinkin niin, että jos ei ole erikseen kielletty saa toimia harmaalla alueella. Sen vuoksi en luota sanomaasi. Psykopatologia käytti tuolloin vertausta "eihän stadionin katsomossakaan saa käydä kusella, vaikka se ei ole erikseen kielletty" tms.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Lette » 19.02.2014 15:57

Kyllästynyt:
Olen puhunut perskärpäsistä Suomi24-palstalla, jossa mm. levitettiin väitettä, että olen ylipainoinen, Korsossa asuva...

Tämän tasoiset viestit kertovat vain sanojasta itsestään, ei sanojen kohteesta.
Kun on joutunut tällaisen kohteeksi, sitä ei ole helppo nähdä. Herkästi imaisee
ilkeyden itseensä ja kärsii, mikä on ihan tavallista. Minulla on asiasta omakohtaista
kokemusta.
Lette

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.02.2014 16:08

Mutta mitä ne kertovat?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Lette » 19.02.2014 18:22

Muistan kerran suomi24-palstalla, kun eräälle kirjoittajalle sanottiin jotain hyvin typerää, en muista mitä. Vastasin: olet alentanut itsesi niin alas, ettet enää
alemmaksi pääse.
Vastauksena tuli ”kirosanoja”. Jotain liikahti.
Lette

Edellinen

Paluu Romulaatikko