"Kiitos etukäteen"

Re: "Kiitos etukäteen"

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 31.05.2010 12:57

Kävi niin, että unohdin asian suunnilleen päiväksi ja ylikin ja olin sitten aikeissa kirjoittaa, mitä viestisi sitten vielä kiirehti.
(Minulla kone on välillä niin jumissa, että ostan kohta uuden Levovo T410s:n.)

Olennaista asiassa on myös se - kuten kai olen maininnutkin - että kiittäessään etukäteen kirjoittaja ei tiedä mahdollisista vastauksista. Oletuksena on "hyvät" vastaukset. Jos sitten vastaus on kriittinen (yms.), kysyjä saattaa kumota alkuperäisen kiitoksen kuittaamalla esimerkiksi "hyvää päivänjatkoa".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Maria » 31.05.2010 13:13

Psykopatologia kirjoitti:Kävi niin, että unohdin asian suunnilleen päiväksi ja ylikin ja olin sitten aikeissa kirjoittaa, mitä viestisi sitten vielä kiirehti.
(Minulla kone on välillä niin jumissa, että ostan kohta uuden Levovo T410s:n.)

Olennaista asiassa on myös se - kuten kai olen maininnutkin - että kiittäessään etukäteen kirjoittaja ei tiedä mahdollisista vastauksista. Oletuksena on "hyvät" vastaukset. Jos sitten vastaus on kriittinen (yms.), kysyjä saattaa kumota alkuperäisen kiitoksen kuittaamalla esimerkiksi "hyvää päivänjatkoa".

No vähän niin kävikin. En odottanut niin upeaa ja laajaa selostetta, johon en sitten osannut paljonkaan mitään sanoa. Tosin aina kaikesta voi poikia jotain keskustelun juurta myöhemmin.
Maria

ViestiKirjoittaja ve?e » 31.05.2010 13:21

Psykopatologia kirjoitti:Olennaista asiassa on myös se - kuten kai olen maininnutkin - että kiittäessään etukäteen kirjoittaja ei tiedä mahdollisista vastauksista. Oletuksena on "hyvät" vastaukset. Jos sitten vastaus on kriittinen (yms.), kysyjä saattaa kumota alkuperäisen kiitoksen kuittaamalla esimerkiksi "hyvää päivänjatkoa".

No ehkä se sitten joissain tapauksissa ilmaisee erpäsuorasti, että on suojautunut huonoilta vastauksilta. "En edes ajattele huonojen mahdollisuutta." "Huonot ovat eri planeetalla kuin minä". Jotkut tarvitsevat tällaistakin. Ihmisiä on niin monenlaisia. Kaikki kuitenkin ihmisiä.

"Te huonojen vastausten antajat ette voi vaikuttaa minuun!"

No joissain tapauksissa, ehkä, mahdollisesti.
ve?e

ViestiKirjoittaja minätäällä » 31.05.2010 17:36

Minä kiitin jo etukäteen ja toivotin hyvää kevättä kolme kuukautta sitten, kun pyysin lääkäriltä lain mukaan minulle kuuluvia psykiatrian loppulausuntoja ja diagnoosia, jotka lääkäri oli jo kirjalliseen pyyntöön kirjallisesti ja suullisesti suostuttuaan luvannut lähettää. Kiittelin samassa viestissä jo lähetetyistä potilasrekisteritiedoista, hoitotyön kirjauksista.

En ole saanut minkäänlaista vastausta vielä kolmenkaan kuukauden jälkeen, jolloin vastaamattomuus on jo lain mukaan väärin, ja tietosuojavaltuutettu voi puuttua siihen. Olisin ainakin kaivannut perustelua sille, että lääkäri pyörsi päätöksensä eikä nyt suostu diagnoosia kertomaan, vaikka sen on valmis sanojensa mukaan lähettämään exän lakimiehelle käräjäoikeuteen minua vastaan nostettuun huoltajuusoikeudenkäyntiin exän vaateiden tueksi ja minun huoltajuuttani vastaan. Näin hän uhkaili ainakin, kun sanoi, että syytät sitten minua varmaan, jos huoltajuuden menetät lausunnon takia.

Ei ollut tuo kirjallinen pyyntö ja etukäteen kiittely silloin vittuilua, vaan ihan oikea pyyntö ja muistutus, että olennaisin näyttää puuttuvan vielä, olettekohan huomanneet, ja odotan sitä täällä innokkaana (että kuulen, minä diagnoosin TUO lääkäri minulle noissa traumaattisisssa oloissa ja traumatisoivien kokemusten jälkeen on valmis antamaan). En todellakaan odota sieltä mitään hyvää kuulevani, mutta jotain kumminkin pitäisi vastata jo lain mukaan.

Ihan toiveekkaana tuon viestini laitoin silloin, kun muut paperit sain. Paperit ja diagnoosi ovat soittojen perusteella vielä tekemättä ja kirjaamatta kolme kuukautta tapahtuneen jälkeen, joten hyvämuistinen pitää lääkärin olla, että muistaa keskustelut ja tapahtumat kun uusia potilaita on tullut koko ajan.

Nyt tein hallintokantelun noista kirjausten puutteista ja siitä, etten edes kieltävää vastausta saanut (vaikka siis kiittelin etukäteen).
minätäällä

Edellinen

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa