varastettu trisse kirjoitti:Joo, omasta olosta heijastuu ulospäin paljon enemmän kuin arvaakaan. Esim. jos menee baariin ja on yksinäinen olo ei kukaan suostu juttelemaan. Jos taas on ollut kiva ilta ystävän kanssa ja oikein hyvä fiilis niin kaverin lähdettyä baarissa ja kotimatkalla useatkin ihmiset saattavat alkaa jutustella. Kutsun tuota itse heijastusvaikutukseksi - ihmiseen "jää" jotain energiaa edellisistä tilanteista.
Kahvi kirjoitti:Kyllä minustakin ihmiset "vaistoavat" toistensa tunnetilan jopa silloinkin, kun tunnetila ei näy mitenkään selvästi ulospäin. Varmaan havaitaan tiedostamatta toistemme mikroeleet, feromonit yms hyvin hienovaraiset tilat toisissamme.
Golden flower kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Kyllä minustakin ihmiset "vaistoavat" toistensa tunnetilan jopa silloinkin, kun tunnetila ei näy mitenkään selvästi ulospäin. Varmaan havaitaan tiedostamatta toistemme mikroeleet, feromonit yms hyvin hienovaraiset tilat toisissamme.
Miä ole havainnut, että toisinaan minusta "havaitaan" sellaista, jota ei ole olemassa. Olisiko silloin kyse havainnoijan omasta tunnetilasta tai sellaisesta tunnetilasta, joka yleisemmin on totuttu johonkin tiettyyn tilanteeseen liiittämään? Kiusallista se on silloin, jos havainnoijan (oman) kokemuksen oletetaan olevan minun tiedostamattomastani kumpuavaa ja jonkinlainen "fakta". Luulen, että "valta-asemallakin" on tässä yhteydessä merkitystä siihen, kenen kokemus uskotaan totena.
Golden flower kirjoitti:Olisiko tuossa esimerkissäsi enemmän kyse siitä, että ilmaisee, että toisen suuttumus on huomattu ja ollaan tai esitetään myötätuntoisia, jolloin asiakkaan ei tarvitse suuttumustaan tuoda enää esiin? Mistä sen muuten voi nähdä tiedostaako asiakas suuttumuksensa vai ei? Vai millaista asiakassuhdetta tässä tarkoitit?
Kahvi kirjoitti:Netistä löytyy paljon ohjeita aggressiivisen asiakkaan kanssa toimimiseksi ja yksi niistä on vastapuoleiden tunteiden sanoittaminen: "tunnut olevan suuttunut tästä asiasta" -> vasta tässä vaiheessa ko henkilö huomaa oman suuttumuksensa -> pystyy muuttamaan käytöstään.
Jill kirjoitti:"Psykologian termein tässä taitaa olla kysymys reflektiosta, eli nähdään toisessa omat tunteet ikäänkuin toinen olisi peili"
Tämä voi olla ihan totta tässä minun tilanteessani siis.
Olin nimittäin pahantuulinen mennessäni kirjastoon
ja minua valmiiksi ärsytti aivan kaikki.
Koin muut jotenkin uhkaavina ja sellaisina, jotka halusivat tahalleen
saada minut raivon partaalle.
Minusta tuntuu, että olin hyvin hyökkäävä ja agressiivinen.
Tarkoitan sisäisesti, koko maailmaa kohtaan.
Kahvi kirjoitti:"oman elämänsä kampasimpukka"
Trissen allekirjoitus on muuten mainio!
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa