Liittyisinkö Pelastusarmeijaan?

ViestiKirjoittaja Joiku » 05.02.2014 04:18

On jo pitemmän aikaa tehnyt mieli liittyä muutenkin kuin antamalla kuukausiavustusta.
Minua asiassa miellyttää se, että siinä saisi monesti nähdä sen autettavan ihan oikeesti eikä tarvisi miettiä meneekö avustus perille vai ei. Voisi viedä jollekin perheelle ruokaa tai lapsille leluja tms.

Tai luulenko vain että on noin?
Ja pitääkö siellä olla aina se univormu päällä?
Ja voinko olla kuitenkin ortodoksi?
Joiku

Re: Liittyisinkö Pelastusarmeijaan?

ViestiKirjoittaja Rane » 05.02.2014 11:03

Jännä ajatus. Voisitko ottaa samalla selvää, menevätkö avustukset oikeaan kohteeseen, vai vetääkö joku välistä.
Rane

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.02.2014 14:40

En usko, että ottaisivat oikeaoppisia.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 06.02.2014 22:23

Joiku kirjoitti:On jo pitemmän aikaa tehnyt mieli liittyä muutenkin kuin antamalla kuukausiavustusta.
Minua asiassa miellyttää se, että siinä saisi monesti nähdä sen autettavan ihan oikeesti eikä tarvisi miettiä meneekö avustus perille vai ei. Voisi viedä jollekin perheelle ruokaa tai lapsille leluja tms.

Tai luulenko vain että on noin?
Ja pitääkö siellä olla aina se univormu päällä?
Ja voinko olla kuitenkin ortodoksi?

En tiedä, kokeilemalla kait tuo selviää.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 06.02.2014 23:51

Pelastusarmeijaan voi näköjään liittyä siviilijäseneksi, jolloin ei tarvitse käyttää univormua.
Pelastusarmeijan nettisivuilta selviää heidän oppinsa. Jos sitä kannatat ja "koet Pelastusarmeijan omaksi seurakunnaksesi" - niin kuin siellä sanotaan - niin ei kuin ottamaan yhteyttä. Kaikki yhteystiedot löytyvät heidän sivuiltaan.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Joiku » 07.02.2014 06:23

En minä sitä koe omaksi seurakunnaksi vaan se on ortodoksiseurakunta.
Mutta heidän työn koen omaksi jutuksi. Joten mun pitäisi päästä sinne sivilijäseneksi ja olla kuitenkin ortodoksi.
Minä käsken äitini kysyä, koska mulla ei onnistu itsellä.
Todennäköisesti sanotaan, että voin alkaa kuukausilahjoittajaksi.
Joiku

ViestiKirjoittaja haller » 07.02.2014 14:55

Minä en liittyisi, koska kyseessä ei ole luterilainen seurakunta tai yhteisö vaan metodismista alkunsa saanut mesta eli lähinnä vapaisiin suuntiin kuuluva mesta.

http://www.uskonnot.fi/uskonnot/view.php?religionId=25

-> tietoa Pelastusarmeijasta ja sen opeista ja historiasta

t. haller
haller

ViestiKirjoittaja Joiku » 07.02.2014 17:10

Minä en kyllä liittyisi luterilaiseen seurakuntaa. Mulle ei sovi nuo Pelastusarmeijan opit mutta muu toiminta.
Joiku

ViestiKirjoittaja haller » 07.02.2014 22:50

Niin, no unohtui mainita, että itse olen ollut aina luterilainen ja kuulunut lähiseurakuntaani siis jo 32 vuotta, olen nimittäin asunut saman seurakunnan alueella koko ikäni.
t. haller
haller

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.02.2014 23:44

Älä liity. Eiköhän Pelastusarmeijan työtä voi tukea ja kannattaa muutenkin kuin liittymällä. Voihan olla, että Pelastusarmeijan työtä pääsisi konkreettisesti tekemäänkin ilman mitään liittymisiä; sitä asiaa ehkä kannattaisi kysellä paikallisesta Pelastusarmeijan osastosta. Esimerkiksi joulupatavahdeista sun muista kerääjistä on usein pulaa. Jos niistä on pulaa, niin miksei yhtä hyvin muista käytännön työn tekijöistä...

Kuten kerroit; ortodoksinen kirkko on sinun seurakuntasi - hengellinen kotisi. Arvelen, että yritys olla ortodoksina Pelastusarmeijan jäsen toisi kovasti turhia ja tarpeettomia ristiriitoja elämääsi. Jäsenyys vaatisi sitoutumista oppeihin, vaikkei se välttämättä vaatisikaan - eikä edes sallisi - univormun vetämistä päälle.
Jos et ole valmis tai halukas siirtymään omasta hengellisestä kodistasi aivan toisenlaiseen hengelliseen yhteisöön, mielestäni ainakin liittymisajatukset on järkevää jättää sikseen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Joiku » 09.02.2014 06:07

En liity, olen tuota linkkiä lukenut eikä sovi mulle.
Ei käydä ehtoollisella ja keskeinen seremonia on sotilasvihkimys.
Ehkä kävisi niin, että mut erotettaisiin ort. seurakunnasta jos ottaisin jonkun sotilasvihkimisen?

Yleensä tuo käytännön työ on kuitenkin kuukausirahan antamista ja kun antaa, niin kerjäävät koko ajan lisää.
Kuten SPR ja Unicef kerjää jokaisin suuronnettomuuden aikana.
Pelastakaa Lapset Ry lle olen kuukausilahjoittaja mutta saan sieltä niin paljon kiitoskirjeitä, että raha taitaa mennä niihin.
Joiku

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet