kukat ja muut rehut

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

kukat ja muut rehut

ViestiKirjoittaja Maaria » 02.02.2014 21:20

Mikä on lempikukkasi. Joiku ei taida välittää
kukista. Voi kertoa myös lempi maisemansa.

Joo. Pöhköä mutta totta.
Lempikukkani on sinikello, niittyvilla ja
lumme. Siinä onkin enemmän, kuin yksi.
Maaria

Re: kukat ja muut rehut

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.02.2014 21:44

Kuva
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Joiku » 02.02.2014 21:52

Pidän minä kullerosta, jos se on maassa eikä poimittu maljakkoon.

Kaunein paikka on tämä Ukonsaari Inarissa.
http://retkipaikka.fi/vapaa/ukonsaari-inari/
Joiku

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.02.2014 22:53

Keltaiset ruusut ovat kauniita ja kestävät maljakossa, ja iso mätäs kulleroita (Karjalasta vaivalla kannettu) kukkii alkukesästä tuossa akkunan alla, mutta tästä, joidenkin mielestä rikkaruohosta, olen pitänyt lapsuudesta saakka.

Kuva

Nurmitädyke
Veronica chamaedrys
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Trisse » 02.02.2014 22:57

Psykopatologia kirjoitti:Kuva
mielikuvituksetonta. minun lempikasvini on peikonlehti.
Trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.02.2014 22:59

Trisse kirjoitti:... mielikuvituksetonta. minun lempikasvini on peikonlehti.

Sisältyykö tuohon jotain symboliikkaa?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Trisse » 02.02.2014 23:06

luultavasti!
Trisse

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 02.02.2014 23:15

En millään kykene nimeämään yhtä tai edes vain kahta kukkaa.
Luonnonkukista suosikkejani ovat kissankellot, tervakukka, päivänkakkara.
Minäkin olen aina pitänyt myös nurmitädykkeestä. Ja lemmikistä ja keto-orvokista ja...

Leikkokukista eniten pidän tuoksuvista ruusuista (en sellaisista ylipitkistä ja -suurista, koristelluista ja tuoksuttomiksi "jalostetuista"). Varmimmin tuoksuvat havaintojeni mukaan keltaiset ruusut. Myös tulppaaneista pidän, mutta vain isoina kimppuina.
Ennen inhosin neilikoita, ne näyttivät minusta muovisilta. Nykyisin pidän neilikoista, joissa on paljon pieniä kukintoja samassa varressa, ne perinteiset ovat edelleen muovisen näköisiä.
Pidän myös vanhempieni lempikukista: kullerosta ja mimosasta (äiti) ja kangasvuokosta ja freesiasta (isä).
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 02.02.2014 23:19

Saan muuten todella harvoin kukkia enkä itse "voi" niitä itselleni ostaa, vaikka haluaisinkin.
(Isäni osti äidilleni kukkia monta kertaa vuodessa.)

Espoon Sampokujalla on Stockmannin kukkapiste, jonka ohi kulkiessani aina nuuskuttelen kukkien tuoksua.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Trisse » 02.02.2014 23:22

en, pidän juuri peikonlehden elinvoimasta. ilmoitin viestisi kiusaamisena.
Trisse

ViestiKirjoittaja Hermes » 02.02.2014 23:27

Ihan sananakin "syysmyrkkylilja" on hieno. http://fi.wikipedia.org/wiki/Syysmyrkkylilja
Hermes

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.02.2014 23:35

Helmenkalastaja kirjoitti:Saan muuten todella harvoin kukkia enkä itse "voi" niitä itselleni ostaa, vaikka haluaisinkin.

Espoon Sampokujalla on Stockmannin kukkapiste, jonka ohi kulkiessani aina nuuskuttelen kukkien tuoksua.

Oletko nuuskutellut ruusupionia?
Se tuoksuu voimakkaammin ruusulta kuin nuo isokukkaiset jalostetut ruusut (Peace, Queen Elisabeth, Nina Weibullit jne). Kukka on valtavan kokoinen, varret täytyy tukea tai kukinnot painuvat maahan.

Kuva

Ruusupioni

Ole kuitenkin varovainen nuuskutellessasi. Olin saada kimalaisenpiston nenääni kun työnsin sen kukkaan joka oli jo varattu.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.02.2014 23:37

Trisse kirjoitti:en, pidän juuri peikonlehden elinvoimasta. ilmoitin viestisi kiusaamisena.

Lievää kiusoittelua, joka ei vedä vertaa sinun viesteillesi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Trisse » 02.02.2014 23:45

koska koen sen kiusaamisena pp:n määritelmän mukaan minun näkemykseni voittaa.
Trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.02.2014 23:46

Trisse kirjoitti:koska koen sen kiusaamisena pp:n määritelmän mukaan minun näkemykseni voittaa.

Voin sen poistaakin, jos haluat.
Toivon kuitenkin, että muistat jatkossa katsoa mitä itse kirjoitat.

Lisäys: Poistin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Trisse » 03.02.2014 00:01

aina katsonkin.
Trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 03.02.2014 00:02

Trisse kirjoitti:aina katsonkin.

Ei se kyllä yhtään siltä näytä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hermes » 03.02.2014 00:04

Hermes kirjoitti:Ihan sananakin "syysmyrkkylilja" on hieno. http://fi.wikipedia.org/wiki/Syysmyrkkylilja

Sen toinen nimi on "alastonimpi". Eli alaston neitsyt on syysmyrkkylilja. Hieman pelottavaa, vihjailevaa ja hämmentävää symbolistisesti. "Syysmyrkkylilja" kuulostaa sanana CMX:n tai A.W. Yrjänän laulunnimeltä.
Hermes

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 03.02.2014 00:05

Hermes kirjoitti:
Hermes kirjoitti:Ihan sananakin "syysmyrkkylilja" on hieno. http://fi.wikipedia.org/wiki/Syysmyrkkylilja

Sen toinen nimi on "alastonimpi". Eli alaston neitsyt on syysmyrkkylilja. Hieman pelottavaa, vihjailevaa ja hämmentävää symbolistisesti. "Syysmyrkkylilja" kuulostaa sanana CMX:n tai A.W. Yrjänän laulunnimeltä.

Myrkkyliljasta eristetty kolkisiini lienee ensimmäinen sytostaatti; estää soluja jakautumasta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 03.02.2014 01:11

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Saan muuten todella harvoin kukkia enkä itse "voi" niitä itselleni ostaa, vaikka haluaisinkin.

Oletko nuuskutellut ruusupionia?
Se tuoksuu voimakkaammin ruusulta kuin nuo isokukkaiset jalostetut ruusut (Peace, Queen Elisabeth, Nina Weibullit jne). Kukka on valtavan kokoinen, varret täytyy tukea tai kukinnot painuvat maahan.

Kuva

Ruusupioni

Ole kuitenkin varovainen nuuskutellessasi. Olin saada kimalaisenpiston nenääni kun työnsin sen kukkaan joka oli jo varattu.

En tunne eri pionilajeja, mutta joitakin kasvaa kyllä kesäpaikassamme (vaaleanpunaisia ja valkoisia sekä tummemman punaisia, jotka eivät ole yhtä kerrottuja ja lehdetkin taitavat olla erilaiset). Tuoksu on mahtava mutta itse kukasta en niinkään pidä; ehkä se johtuu juuri siitä, että ne ovat pörriäisten ja muiden öttiäisten suosiossa. Jos niitä tuo maljakkoon, on pöytä kohta pienten mustien hyönteisten peitossa.
Helmenkalastaja

Seuraava

Paluu Romulaatikko