Jäsenhakemus kuppikuntaamme

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Jäsenhakemus kuppikuntaamme

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.01.2014 19:58

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, nythän voitaisiin yhteistuumin päättää, ettei tällä foorumilla enää huomautella kirjoittajille kaksoiskonsonanttivirheistä - ei millään tavalla, eikä edes peitellysti.

Miksi pitäisi jotakin erikseen sopia tai päättää? Etkö ole huomannut, etten ole Kahvin tekemistä kaksoiskonsonanttivirheistä puhunut mitään?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 25.01.2014 19:59

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Noilla asioilla ei meidän kuppikuntamme ajattelussa ole keskenään mitään tekemistä. Eli olet jälleen väärässä.

En ole väärässä. Teidän kuppikuntanne juuret juontavat kaksoiskonsonanttikeskusteluun ja sitä kautta tahalliseen ja harkittuun kiusaamiseen.

Jos sinä Helmenkalastaja et ole vielä havainnut kuinka sinnikkäästi nimimerkki "joku" koko ajan tarkoituksella haastaa riitaa minun kanssani, en tiedä minkälaiset silmälaput sinä olet itsellesi asentanut. Nyt "joku" löysi todellisen namupalan kun keksi tekosyyn perustaa "kuppikuntansa".

Kyllä minä näen, että teillä on keskinäistä kränää, mutta jostain syystä en tälläkään kertaa näe aihetta nousta barrikaadeille sinun puolestasi. Ei hän ole suoraan sinun kimppuusi hyökännyt!
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.01.2014 20:05

Helmenkalastaja kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Noilla asioilla ei meidän kuppikuntamme ajattelussa ole keskenään mitään tekemistä. Eli olet jälleen väärässä.

En ole väärässä. Teidän kuppikuntanne juuret juontavat kaksoiskonsonanttikeskusteluun ja sitä kautta tahalliseen ja harkittuun kiusaamiseen.

Jos sinä Helmenkalastaja et ole vielä havainnut kuinka sinnikkäästi nimimerkki "joku" koko ajan tarkoituksella haastaa riitaa minun kanssani, en tiedä minkälaiset silmälaput sinä olet itsellesi asentanut. Nyt "joku" löysi todellisen namupalan kun keksi tekosyyn perustaa "kuppikuntansa".

Kyllä minä näen, että teillä on keskinäistä kränää, mutta jostain syystä en tälläkään kertaa näe aihetta nousta barrikaadeille sinun puolestasi. Ei hän ole suoraan sinun kimppuusi hyökännyt!

Mitä "keskinäistä kränää"?

Jos sinä Helmenkalastaja et pidä viestiä "Hyi saatana. Melkein oksensin" (viitaten minuun), mikä sinun mielestäsi olisi hyökkäys tai hyökkäämistä?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Joiku » 25.01.2014 20:22

Helmenkalastaja. älä jatka tässä ketjussa Kyllästyneen vanhojen muisteluja, tee se toisessa ketjussa tai Kyllästyneen päiväkirjassa. Pyyntö.
Joiku

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.01.2014 20:27

joku kirjoitti:Helmenkalastaja. älä jatka tässä ketjussa Kyllästyneen vanhojen muisteluja, tee se toisessa ketjussa tai Kyllästyneen päiväkirjassa. Pyyntö.

Eikö tässä ketjussa saa puhua sen perustajan motiiveista perustaa tämä oma kuppikuntansa?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 25.01.2014 20:43

joku kirjoitti:Helmenkalastaja. älä jatka tässä ketjussa Kyllästyneen vanhojen muisteluja, tee se toisessa ketjussa tai Kyllästyneen päiväkirjassa. Pyyntö.

Sopii minulle.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 25.01.2014 20:45

Kyllästynyt kirjoitti:

Eikö tässä ketjussa saa puhua sen perustajan motiiveista perustaa tämä oma kuppikuntansa?

Perustajan motiivi on minun käsittääkseni se, minkä olemme jo "naisissa" sanoneetkin: kannanotto vapaan (oikeakielisyyteen puuttumattoman) kirjoittamisen puolesta.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.01.2014 20:46

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, nythän voitaisiin yhteistuumin päättää, ettei tällä foorumilla enää huomautella kirjoittajille kaksoiskonsonanttivirheistä - ei millään tavalla, eikä edes peitellysti.

Miksi pitäisi jotakin erikseen sopia tai päättää? Etkö ole huomannut, etten ole Kahvin tekemistä kaksoiskonsonanttivirheistä puhunut mitään?

Toivotaan Hilpan seuraavan esimerkkiäsi ja jättävän kirjoittajien kaksoiskonsonanttivirheet omaan arvoonsa - ainakin niin, ettei huomauttelisi niistä foorumin käyttäjien nimissä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.01.2014 20:50

Kyllästynyt kirjoitti:

Perustajan motiivi on minun käsittääkseni se, minkä olemme jo "naisissa" sanoneetkin: kannanotto vapaan (oikeakielisyyteen puuttumattoman) kirjoittamisen puolesta.

Olet väärässä!

Perustajan tarkoitus on haastaa riitaa ja pyrkiä sillä saamaan minut toimimaan haluamallaan tavalla.

Et muuten vastannut kysymykseeni. Olisin mielelläni kuullut, mikä sinun mielestäsi on hyökkäys, jos et pidä "jokun" minulle osoittamia riidanhaastamis- ja kiusaamisviestejä hyökkäyksenä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 25.01.2014 20:53

Kyllästynyt kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Olet väärässä!

Perustajan tarkoitus on haastaa riitaa ja pyrkiä sillä saamaan minut toimimaan haluamallaan tavalla.

Et muuten vastannut kysymykseeni. Olisin mielelläni kuullut, mikä sinun mielestäsi on hyökkäys, jos et pidä "jokun" minulle osoittamia riidanhaastamis- ja kiusaamisviestejä hyökkäyksenä.

Kunnioitin jokun pyyntöä.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.01.2014 20:56

Helmenkalastaja kirjoitti:... Kunnioitin jokun pyyntöä.

No jospa sitten vastaat jossakin muualla, vaikkapa "jokun" päiväkirjassa. Siinä, jonka hän aloitti minua kiusatakseen (ja jonka aloitusviestin hän näyttää nyt siivonneen itselleen edullisemmaksi).
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.01.2014 21:05

Kyllästynyt kirjoitti:Perustajan tarkoitus on haastaa riitaa ja pyrkiä sillä saamaan minut toimimaan haluamallaan tavalla.

Kyllästynyt, minun ymmärrykseni mukaan tämä ketju on kannanotto tätä väitettä vastaan: täällä ei pidetä kaksoiskonsonanttivirheistä.

Meitä on monia, joilla on neutraali suhde - tai ei minkäänlaista tunnesuhdetta - niin kaksoiskonsonantti- kuin muihinkin kirjoitusvirheisiin. Tällaisella foorumilla vähät välitämme niistä, ja toivotamme uudet kirjoittajat tervetulleiksi; kirjoitusvirheistä viis.

Mielestäni oikein hyvän aiheen ympärille muodostunut kuppikunta, joka ajaa tärkeää asiaa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.01.2014 21:08

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Perustajan tarkoitus on haastaa riitaa ja pyrkiä sillä saamaan minut toimimaan haluamallaan tavalla.

Kyllästynyt, minun ymmärrykseni mukaan tämä ketju on kannanotto tätä väitettä vastaan: täällä ei pidetä kaksoiskonsonanttivirheistä.

Meitä on monia, joilla on neutraali suhde - tai ei minkäänlaista tunnesuhdetta - niin kaksoiskonsonantti- kuin muihinkin kirjoitusvirheisiin. Tällaisella foorumilla vähät välitämme niistä, ja toivotamme uudet kirjoittajat tervetulleiksi; kirjoitusvirheistä viis.

Mielestäni oikein hyvän aiheen ympärille muodostunut kuppikunta, joka ajaa tärkeää asiaa.

Siinä tapauksessa sinä et vieläkään ole ymmärtänyt mitään.

Sinä ja Helmenkalastaja voitte olla kaksoiskonsonanteista ja niistä huomauttamisesta kertomaanne mieltä, mutta tämän ketjun syy ja alkuperä on aivan toinen. Syy on "jokun" jatkuva tarve haastaa riitaa minun kanssani.

Tuon näkeminen ja ymmärtäminen ei kovin suurta päättelykykyä vaadi, vain "jokun" viestien seuraamista.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Joiku » 25.01.2014 21:17

Jos minä jollekin tässä riitaa haastasin, niin kohde olisi Hilppa, et sie Kyllästynyt.
Mutta en edes Hilpalle haasta riitaa vaan hänen kanssaan voin keskustella ihan rauhassa vaikka silkkilakanoista tai linnuista.

Kivi päähän ja karkuun, enää en Kyllästyneen kanssa ns. keskustele.
Joiku

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.01.2014 21:18

Kyllästynyt kirjoitti:
Sinä ja Helmenkalastaja voitte olla kaksoiskonsonanteista ja niistä huomauttamisesta kertomaanne mieltä, mutta tämän ketjun syy ja alkuperä on aivan toinen. Syy on "jokun" jatkuva tarve haastaa riitaa minun kanssani.

Tuon näkeminen ja ymmärtäminen ei kovin suurta päättelykykyä vaadi, vain "jokun" viestien seuraamista.

Kyllästynyt, Hilpan aloittamasta kuppikunta-ketjusta ja hänen julki tuomastaan kirjoitusvirheisiin liittyvästä kannanotostaan tämä ketju sai alkunsa, joten miten ihmeessä sinä onnistuit vääntämään itsesi keskipisteeksi; en tajua, en.

Joku näköjään kirjoitti samaan aikaan ja samaa asiaa...
Mirri

ViestiKirjoittaja huu » 25.01.2014 21:22

Kaksoiskonsonantti-kalabaliikissa on siis kyse Hermitin ja Kahvin asenteen kasvattamisesta kunnioittamaan ja hyväksymään nimimerkki Kyllästyneen ja hänen kannattajakseen ryhtyneen nimimerkki, kirjoittaja Hilppan auktoriteetti.

Vakuutan, että en käsittänyt millaiseen kardinaalierheeseen syyllistyin huolettomalla näppäilylläni Herkku-ketjussa.

Olen myös pannut merkille nimimerkki Kyllästyneen maltillisen asenteen erhettäni kohtaan.

Mielestäni heitellyt syytökset Jokun perustaman yhteisön motiiveista pyrkivät emeritius professori Kemppisen 20.01.2014 ”Kielteinen hymypoika” blogin mukaisesti:

”Asennekasvatus voi onnistua vain, jos kasvatettavat on valmiiksi saatettu mieleltään järkkyneeseen tilaan, tai jos heitä voi kiristää, esimerkiksi juoksusilmukalla varustetulla köydellä.”

Niin no. Järkyttymättä pätkääkään totean, että kielikorvani on tukkeutumassa ja saatan sortua kaikenlaisiin virheisiin, esimerkiksi –ottaa, -ioittaa -sananloput tuottavat nyttemmin tuskaa, vaikka suomen lällällä tulinkin ulos muinoisista yo-kirjoituksistani.

Eräänä selitteenä on, että vaikka äidinkieleni on suomi, isäni kieli oli ruotsi, työkieleni on englanti ja talvisin tilaan ruokani useimmiten ranskaksi. Ilmoittauduin (-oittaa ratkaisun teki word) palstalle kuten naapuripalstallekin kirjoittaakseni harjoituksen vuoksi taas suomeksi
joululomallani.

Kantani on, että muiden kirjoittajien virheistä voi ilmoittaa, jos se estää tekstin ymmärtämisen ja kokee tekstin ymmärtämisen tarpeekseen.

Se miten kantani otetaan, on yks’ sun hailee, koska en ole alunperinkään kuulunut mieleltään järkkyneiden ryhmään.

Vanha tukari oli pohjaltaan laaja ja minun lähtötilani oli suru, jonka uskoin mahdollisesti horjauttavan myös ns. henkistä tasapainoani. Johdonmukaisena persoonana ilmoittauduin valmiiksi palstalle.

Anon siis ryhmän täysjäsennyyttä ja koska työnäytettäni on jo runsaasti käsitelty, ei uutta tarvittane.

Tällä erää en voi liioin jatkaa keskustelua, koska loppuilta on varattu muille harrasteille.

Alko oli saanut pari mielenkiintoista Shiraz-valmistetta, joitten laatua täytyy rva tohtorin kanssa arvioida. Jo vajaan lasin maistelun jälkeen täytyy todeta, että nimike Plan B (länsi-Australiasta) ei tippaakaan tue Comté-juuston aromeita, joka asiasta kiinnostuneille täten ilmoitetaan.
huu

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.01.2014 21:26

joku kirjoitti:Jos minä jollekin tässä riitaa haastasin, niin kohde olisi Hilppa, et sie Kyllästynyt.
Mutta en edes Hilpalle haasta riitaa vaan hänen kanssaan voin keskustella ihan rauhassa vaikka silkkilakanoista tai linnuista.

Kivi päähän ja karkuun, enää en Kyllästyneen kanssa ns. keskustele.

Jo ensimmäinen viestisi jonka paluuni jälkeen minuun viitaten kirjoitit, kertoi kaiken tarpeellisen sinun pyrkimyksistäsi ja päämäärästäsi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Joiku » 25.01.2014 21:28

Joo jäsenyys hyväksytty, huu. Kiitos pitkästä ja mielenkiintoisesta hakemuksesta.

Mulla on lukihärö johon saan tukiopetusta vieläkin kerran viikko.
Mutta koko lähiympäristö puhhuu liiallisilla kaksoiskonsonaanteilla, niin en aina ihan oikkeesti tiedä miten sanat kuuluu kirjottaa. Monesti googlella asian tarkistan ennen viestin lähetystä mutta aina en muista.
Joiku

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.01.2014 21:29

huu kirjoitti:Kaksoiskonsonantti-kalabaliikissa on siis kyse Hermitin ja Kahvin asenteen kasvattamisesta kunnioittamaan ja hyväksymään nimimerkki Kyllästyneen ja hänen kannattajakseen ryhtyneen nimimerkki, kirjoittaja Hilppan auktoriteetti...

Ei ollut.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Maaria » 25.01.2014 21:32

Voihan kaksoiskonsonantti sentään.

Voikohan tästä traumatisoitua. Ja vielä comte juuston aromit.
Maaria

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko