Ylistystä Herkulle (& Stockmann)

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Ylistystä Herkulle (& Stockmann)

ViestiKirjoittaja huu » 24.01.2014 22:35

-
Viimeksi muokannut huu päivämäärä 25.01.2014 08:28, muokattu yhteensä 1 kerran
huu

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.01.2014 23:18

Hilppa kirjoitti:Täällä ei muuten pidetä kaksoiskonsonanttivirheistä.

Miksi niistä pitäisikään pitää; niiden suvaitseminen riittää oikein hyvin.
Kyllä minä ainakin siedän ja kestän (suvaitsen), helpostikin jopa. Mielestäni olisi aivan hirveää, jos kaksoiskonsonanttivirheitä tekevät ihmiset eivät saisi, voisi, tai eivät uskaltaisi kirjoittaa täällä. Sellaista en suvaitsisi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 24.01.2014 23:23

Mirri kirjoitti:

Kyllä minä ainakin siedän ja kestän (suvaitsen), helpostikin jopa. Mielestäni olisi aivan hirveää, jos kaksoiskonsonanttivirheitä tekevät ihmiset eivät saisi, voisi, tai eivät uskaltaisi kirjoittaa täällä. Sellaista en suvaitsisi.

Sinäkö et pidä ulkomaalaisista, mutta suvaitseminen riittää oikein hyvin? Omituista höpötystä Mirriltä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.01.2014 23:28

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Sinäkö et pidä ulkomaalaisista, mutta suvaitseminen riittää oikein hyvin? Omituista höpötystä Mirriltä.

Luulin sinun tarkoittaneen kaksoiskonsonanttivirheiden tekemistä kirjoituksessa, mutta taisin käsittää väärin.

22.39. Tarkennus. Minä siis en pidä kirjoittamiseen liittyvistä virheistä, mutta käsittääkseni suvaitsen/siedän niitä oikein hyvin ja helposti; niin minun kuin muidenkin kirjoittajien kohdalla.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 24.01.2014 23:48

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Luulin sinun tarkoittaneen kaksoiskonsonanttivirheiden tekemistä kirjoituksessa, mutta taisin käsittää väärin.

22.39. Tarkennus. Minä siis en pidä kirjoittamiseen liittyvistä virheistä, mutta käsittääkseni suvaitsen/siedän niitä oikein hyvin ja helposti; niin minun kuin muidenkin kirjoittajien kohdalla.

Miksi kirjoitat minulle "miksi niistä pitäisikään pitää..."? Enhän minä ole sanonut mitään sellaista, mikä viittaisi siihen, että kirjoitusvirheistä pitäisi pitää. Vai olenko sanonut sinulle, kirjoittaja Mirri, että kaksoiskonsonanttivirheistä tulisi pitää?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.01.2014 23:59

Hilppa kirjoitti:Miksi kirjoitat minulle "miksi niistä pitäisikään pitää..."? Enhän minä ole sanonut mitään sellaista, mikä viittaisi siihen, että kirjoitusvirheistä pitäisi pitää. Vai olenko sanonut sinulle, kirjoittaja Mirri, että kaksoiskonsonanttivirheistä tulisi pitää?

Et ole sanonut; kysymys vain putkahti mieleeni viestiäsi lukiessani.

Ollaanko yksimielisiä siitä, ettei kaksoiskonsonanttivirheistä - tai muista kirjoitusvirheistä - tarvitsekaan pitää, pelkkä suvaitseminen riittäisi?
Jos täällä ei suvaita kirjoitusvirheitä, karkotetaan kirjoittajia pois näiden kirjoitusvirheiden vuoksi. Minusta tuollainen ei tunnu hyvältä.

Hilppa, miksi sinä halusit sanoa toiselle kirjoittajalle, että täällä ei pidetä kaksoiskonsonanttivirheistä?
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 25.01.2014 00:04

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Miksi kirjoitat minulle "miksi niistä pitäisikään pitää..."? Enhän minä ole sanonut mitään sellaista, mikä viittaisi siihen, että kirjoitusvirheistä pitäisi pitää. Vai olenko sanonut sinulle, kirjoittaja Mirri, että kaksoiskonsonanttivirheistä tulisi pitää?

Et ole sanonut; kysymys vain putkahti mieleeni viestiäsi lukiessani.

Ollaanko yksimielisiä siitä, ettei kaksoiskonsonanttivirheistä - tai muista kirjoitusvirheistä - tarvitsekaan pitää, pelkkä suvaitseminen riittäisi?
Jos täällä ei suvaita kirjoitusvirheitä, karkotetaan kirjoittajia pois näiden kirjoitusvirheiden vuoksi. Minusta tuollainen ei tunnu hyvältä.

Koska en ole sanonut, älä sitten kirjoita niin, että ikään kuin olisin sanonut.

Siinä viestissä, johon viestini kohdistin, ei ollut epäilystäkään, etteikö kirjoittaja olisi osannut kirjoittaa oikein.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.01.2014 00:28

Hilppa kirjoitti:Koska en ole sanonut, älä sitten kirjoita niin, että ikään kuin olisin sanonut.

Yritän noudattaa käskyäsi. Toivottavasti kuitenkin ymmärrät, että viestisi voivat herättää kysymyksiä, tarvetta tarkempaan tarkasteluun, tai peräti vastaväitteitä, jotka tuodaan julki.

Tässä esimerkki sellaisesta viestistä:
Täällä ei muuten pidetä kaksoiskonsonanttivirheistä.

Minut viestisi sai miettimään pitämisen ja suvaitsemisen, sietämisen, kestämisen, hyväksymisen, sun muiden sanojen eroja. En käsitä millä oikeudella ilmoitat foorumin toisten kirjoittajien ja käyttäjien puolesta, että täällä ei pidetä...
Puhu omasta puolestasi, mutta älä ainakaan minun puolestani ala kertoa toisille kirjoittajille oletuksiasi suhtautumisestani heidän kirjoitusvirheisiinsä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.01.2014 00:39

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Koska en ole sanonut, älä sitten kirjoita niin, että ikään kuin olisin sanonut.

Yritän noudattaa käskyäsi. Toivottavasti kuitenkin ymmärrät, että viestisi voivat herättää kysymyksiä, tarvetta tarkempaan tarkasteluun, tai peräti vastaväitteitä, jotka tuodaan julki.

Minut viestisi sai miettimään pitämisen ja suvaitsemisen, sietämisen, kestämisen, hyväksymisen, sun muiden sanojen eroja. En käsitä millä oikeudella ilmoitat foorumin toisten kirjoittajien ja käyttäjien puolesta, että täällä ei pidetä...
Puhu omasta puolestasi, mutta älä ainakaan minun puolestani ala kertoa toisille kirjoittajille oletuksiasi suhtautumisestani heidän kirjoitusvirheisiinsä.

Ei vaadi kovin vilkasta mielikuvitusta, että pystyy päättelemään "täällä ei pidetä kaksoiskonsonanttivirheistä".
Jos Kahvilta on kyseinen virhe kitketty, miksi se pitäisi jättää huomiotta jonkun toisen kirjoituksissa?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.01.2014 00:40

Voivatko ja saavatko kaksoiskonsonanttivirheitä tekevät kirjoittajat kirjoittaa täällä?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.01.2014 00:43

Mirri kirjoitti:

Voivatko ja saavatko kaksoiskonsonanttivirheitä tekevät kirjoittajat kirjoittaa täällä?

Tietenkin voivat ja saavat, mutta epäkohteliasta on tahallaan pyrkiä ärsyttämään.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 25.01.2014 00:47

Niin, ehkä olisi kuitenkin kannattanut tarkentaa, että täällä on käyttäj(i)ä, jo(t)ka ei(vät) pidä kaksoiskonsonanttivirheistä, sen sijaan, että antaisi ymmärtää - niin kuin Hilppa teki - että kyseistä paheksuntaa kokisivat kaikki (nykyiset?) käyttäjät.

Vaikka en tosin ymmärrä, miksi koko asiaa edes tarvitsisi erikseen todeta; kukapa nyt virheistä ylipäätään pitäisi?
Eivät minua Kahvinkaan kaksoiskonsonattivirheet ole haitanneet. Kyllästynyttä ne haittaavat, joten Kahvi joutuu kirjoittamaan kieli keskellä suuta, jos haluaa pysyä väleissä. Eikähän siinäkään mitään.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Trisse » 25.01.2014 00:49

ollaanppa sitä taas nipoja...
Trisse

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.01.2014 00:51

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Tietenkin voivat ja saavat, mutta epäkohteliasta on tahallaan pyrkiä ärsyttämään.

Joutuvatko kaksoiskonsonanttivirheiden tekijät tällä foorumilla 'koulutukseen' ja 'kitkentään', jossa yritetään muokata heidän kirjoitustaan?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.01.2014 00:59

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Joutuvatko kaksoiskonsonanttivirheiden tekijät tällä foorumilla 'koulutukseen' ja 'kitkentään', jossa yritetään muokata heidän kirjoitustaan?

Muistutan, että Kahvi ilmoitti tekevänsä virheet vain kiusatakseen minua.

Luotan siihen, ettei huu tee kaksoiskonsonanttivirheitä osaamattomuuttaan, vaan joko epähuomiossa lyöntivirheenä - tai harkitusti ja ärsyttääkseen (minua).
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 25.01.2014 01:01

Mirri kirjoitti:

Ilmoituksessani ei ole mitään vikaa per se, muuta kuin, että ilmoituksen tekijä olin minä. Kirjoituksessani on vika, mutta vain sinun mielestäsi, kirjoittaja Mirri, ja sinä, kirjoittaja Mirri, tartut lähes kaikkeen, mitä minä kirjoitan ja pyrit säätelemään sitä. Sen vuoksi minusta on oikeus ja kohtuus edes se, että sinä, kirjoittaja Mirri, et vastedes esitä sanomiani/kirjoittamiani asioita väärin.

Tulevaisuudessakin aion, kirjoittaja Mirri, kirjoittaa täällä ja harkita itsenäisesti, mitä saan sanoa ja mitä en saa sanoa. Sinä et ole oikea ihminen sanomaan minulle, mitä minun ei tule sanoa tällä palstalla tai ei tule kertoa toiselle palstalaiselle tällä palstalla. Niissä asioissa vastedeskin luotan vain ja ainoastaan omaan harkintakykyyni, en sinun harkintakykyysi, kirjoittaja Mirri.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 25.01.2014 01:12

Helmenkalastaja kirjoitti:Niin, ehkä olisi kuitenkin kannattanut tarkentaa, että täällä on käyttäj(i)ä, jo(t)ka ei(vät) pidä kaksoiskonsonanttivirheistä, sen sijaan, että antaisi ymmärtää - niin kuin Hilppa teki - että kyseistä paheksuntaa kokisivat kaikki (nykyiset?) käyttäjät.

Vaikka en tosin ymmärrä, miksi koko asiaa edes tarvitsisi erikseen todeta; kukapa nyt virheistä ylipäätään pitäisi?
Eivät minua Kahvinkaan kaksoiskonsonattivirheet ole haitanneet. Kyllästynyttä ne haittaavat, joten Kahvi joutuu kirjoittamaan kieli keskellä suuta, jos haluaa pysyä väleissä. Eikähän siinäkään mitään.

Minun mielestäni se oli tässä tapauksessa sopivan korrekti ja neutraali tapa ilmaista virhe. Toinen tapa olisi ollut kertoa, miten kyseinen sana kirjoitetaan, mutta se olisi tuntunut mielestäni todella hölmöltä, koska kyseinen ihminen tietää, miten sana kirjoitetaan.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.01.2014 01:13

Hilppa, hyvä päätös tuo, että jatkossakin kirjoitat itsenäisesti ja oman harkintasi mukaan. Kommentoin viestejäsi mieleni mukaan - aivan kuten tähänkin asti olen tehnyt.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 25.01.2014 01:19

Mirri kirjoitti:Hilppa, hyvä päätös tuo, että jatkossakin kirjoitat itsenäisesti ja oman harkintasi mukaan. Kommentoin viestejäsi mieleni mukaan - aivan kuten tähänkin asti olen tehnyt.

Hyvä. Minä voin sitten jokaisen asiattoman kommenttisi perään aina halutessani kirjoittaa, että täällä ei muuten kirjoittaja Mirri pidetä kaksoiskonsonanttivirheistä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.01.2014 01:20

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Hilppa, hyvä päätös tuo, että jatkossakin kirjoitat itsenäisesti ja oman harkintasi mukaan. Kommentoin viestejäsi mieleni mukaan - aivan kuten tähänkin asti olen tehnyt.

Hyvä. Minä voin sitten jokaisen asiattoman kommenttisi perään aina halutessani kirjoittaa, että täällä ei muuten kirjoittaja Mirri pidetä kaksoiskonsonanttivirheistä.

Hilppa, haluaisitko minun ryhtyvän tituleeraamaan sinua kirjoittaja Hilpaksi?
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko