Ylistystä Herkulle (& Stockmann)

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Ylistystä Herkulle

ViestiKirjoittaja huu » 23.01.2014 20:20

-
Viimeksi muokannut huu päivämäärä 25.01.2014 08:25, muokattu yhteensä 1 kerran
huu

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.01.2014 21:05

Ostoskorilla varustetut potkulaudat voisivatkin olla hyvä asiakaspalveluidea nykyisen Herkun sisäänkäynnissä muiden ostoskorien ja -kärryjen rinnalla. Siinä olisi kilpailuvaltti, jota muut suuret marketit eivät vielä ole hoksanneet.

En ole käynyt uudessa Herkussa, mutta äidiltäni olen kuullut sen olevan hirveän ison loputtomine hyllymetreineen; samaan tyyliin kuin suuret 'automarketit' nykyisin ovat.
Mirri

ViestiKirjoittaja Joiku » 23.01.2014 21:17

Siis käykö tuolla kaupassa joku ihan ostamassa tavallista ruokaa vai käydäänkö siellä vaan tilipäivänä vähän törsäämässä.
Kuten me käymme tilipäivänä Lidlissä ostamassa DeLuksea.
Joiku

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.01.2014 21:55

Nykyisestä en tiedä, mutta menneiden vuosikymmenten Herkussa taisivat tärkeimpiä asiakkaita olla ne, jotka eivät itse käyneet siellä ostoksilla, vaan tekivät tilauksen. Tilaus sisälsi kaiken ruuan aina maidoista ja leivistä alkaen, mutta tilaajana oli lähetystö, presidentinlinna, tms... Tilaajat olivat toinen toistaan 'hienompia' ja arvovaltaisempia, ja tilaukset sisälsivät paitsi peruselintarvikkeet myös erikoisuudet ja herkut. Ne olivat suuria tilauksia, eivät yhden tai kahden hengen huusholliin tarkoitettuja.
Esim. lähetystöt eivät tehneet niin, että olisivat hankkineet maitonsa ja leipänsä alepan tyyppisistä kaupoista ja erikoisuudet Herkusta; kaikki ostettiin Herkusta - hinnoista viis.
'Vaativien' tilausten toimittaminen on ainakin menneinä vuosina ollut yksi Helsingin Herkun tärkeimmistä myyntikanavista.

Luulisin, että jos joku tarvitsee maitotölkin, leipäpussin, margariinirasian ja leikkelepakkauksen, hän löytäisi tarvitsemansa helpommin - ja halvemmalla - muualta kuin Herkusta.
Mirri

ViestiKirjoittaja huu » 23.01.2014 22:37

-
Viimeksi muokannut huu päivämäärä 25.01.2014 08:26, muokattu yhteensä 1 kerran
huu

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.01.2014 22:56

huu kirjoitti:Halpuus kysymyksessä olet väärässä. Varmasti K-kaupan tarjous hakkaa Herkun, mutta leipäpusiin sijaan saat herkusta leivän, joka on myyjän takana hyllyssä pussitta ja se on tae hyvästä kuoresta esimerkiksi Kanniston luomu ruisleivän ja Frambois'in vaalean ollessa kyseessä (suosikkejani) ja leikkelepakkauksen sijaan (joita niitäkin tosin on) voit valita paikan päällä höylätyn kinkun tms. taas tosin myyjän avustuksella.

Noinhan se on; Herkku tarjoaa herkkuja ihan arkiruuaksikin.

Lähetystöillä tosiaan on omat kokkinsa, ja he vastaavat ruokahankinnoista. Kokit apureineen tietysti tilaavat tarvitsemansa elintarvikkeet Herkusta. Tai ainakin ennen oli noin; nykyisistä käytännöistä en tiedä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 23.01.2014 23:04

huu kirjoitti:
"Hilppa" Starbucks ja kaikki. Mahtaako niillä mennä huonosti? Ja että kalabaliikissa olisi tehty hätäisiä ratkaisuja?

Stockalla menee huonosti - valitettavasti (näin osakkeenomistajan näkökulmasta). Starbucks on sen sijaan mielestäni hyvä ratkaisu korvatessaan huonosti myyneen lehtiosoaston (siirretty pokkariosastoon): 1) Stb maksaa vuokraa, 2) asiakkaat ovat nuorisoa, joka tykkää istua itseään näyttämässä suurten näyteikkunoiden avulla, 3) ei kilpaile näin ollenkaan Aalto-kahvilan asiakkaista (toinen krs. perällä). Aallossa voi edelleen bongata vakiintuneita julkkiksia kuten esim. Mauno Koiviston etsimässä vaimoaan (avulias yleisö: Tellu on tuolla...) jne.

Voi olla, että Starbucks on liiketaloudellisesti hyvä juttu. En himoa sen kahvia ja olinkin viimeksi Aallossa käydessäni helpottunut, koska sieltä oli kohtuullisen vaikeata saada vapaata pöytää. Vaikutelma, joka muodostuu uudesta Starbucksista, on kuin Akateemisesta olisi lohkaistu pala pois. Ja niinhän tavallaan onkin. Muut muutokset, jotka on tehty uudistusremontteina, tekevät Stockasta vähemmän ylellisen tuntuisen, paitsi ehkä Herkun remontti, joka toi enemmän tilaa ja avaruuden tuntua hyllyjen väliin. Esimerkiksi se päivittäiskosmettikan osasto on kuin Anttila.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.01.2014 00:35

Hilppa kirjoitti:Esimerkiksi se päivittäiskosmettikan osasto on kuin Anttila.

Ovatko hinnatkin nykyisin Anttilan tasolla?
Mirri

ViestiKirjoittaja huu » 24.01.2014 14:55

-
Viimeksi muokannut huu päivämäärä 25.01.2014 08:26, muokattu yhteensä 1 kerran
huu

ViestiKirjoittaja huu » 24.01.2014 14:58

-
Viimeksi muokannut huu päivämäärä 25.01.2014 08:27, muokattu yhteensä 1 kerran
huu

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 24.01.2014 15:56

huu kirjoitti:Kun kosmetiikasta oli kyse, niin minulla on kysymys nimimerkki Kyllästyneelle:

eräässä tekstissänne kerroitte tiettyjen kosmetiikkamerkkien ja ryhmitettävien käyttäjien liittyvän toisiinsa. Siis mistä pomonaiset tietävät, että Clarins on heidän merkkinsä?

En lue itseäni "pomonaisiin", enkä valitettavasti osaa Teille vastausta mielenkiintoiseen kysymykseenne antaa. En edes tiennyt, että nimenomaan Clarins olisi pomonaisten kosmetiikkamerkki. Toisaalta, vaikka en itse olekaan "pomonainen", olen joitakin Clarinsin tuotteita käyttänyt, mutta merkin vakiokäyttäjäksi minua ei ole saatu houkuteltua.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 24.01.2014 16:01

huu kirjoitti:Hilppa varmaankin osaa vastata kysymykseen paremmin kuin minä, joka en ole käynyt Anttilassa kymmeneen (?) vuoteen...

Kas kun minäkään en ole käynyt ostoksilla Anttilassa kymmeneen (?) vuoteen... Läpi olen kävellyt kauppakeskuksen Anttilasta ehkä pari kertaa viime vuosina.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Rane » 24.01.2014 16:20

Minä olen ollut Anttilassa myyjänä. Käyn siellä silloin tällöin. Minä en pitänyt Clarinsin ihonpuhdistustuotteista ja kasvoöljystä, jota piti käyttää kosteusvoiteen tapaan.
Rane

ViestiKirjoittaja huu » 24.01.2014 17:31

-
huu

Re: Ylistystä Herkulle (& Stockmann)

ViestiKirjoittaja Joiku » 24.01.2014 18:07

Pitääkö Teitäkin teititellä Herra tai Rouva Huu?
Joiku

ViestiKirjoittaja huu » 24.01.2014 19:11

-
huu

ViestiKirjoittaja Joiku » 24.01.2014 19:15

Kiitos Teille, en ymmärtänyt mitään mutta vika minussa eikä Teissä. Eikä Herrassa yläkerrassa.
Joiku

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 24.01.2014 22:10

En tiedä olenko Teitä vanhempi herra huu, mutta rohkenen esittää sinunkauppoja.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja huu » 24.01.2014 22:28

-
Viimeksi muokannut huu päivämäärä 25.01.2014 08:28, muokattu yhteensä 1 kerran
huu

ViestiKirjoittaja Hilppa » 24.01.2014 22:33

Täällä ei muuten pidetä kaksoiskonsonanttivirheistä.
Hilppa

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko