Olen täysin terve

Olen täysin terve

ViestiKirjoittaja Pinja » 22.01.2014 22:55

Mulla ei ole enää mitään mielenterveysongelmia.
Pinja

Re: Olen täysin terve

ViestiKirjoittaja Rane » 23.01.2014 03:30

Onnittelut.
Rane

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.01.2014 07:09

Kuulostaa (liian) hyvältä (ollakseen totta). Toivottavasti et ala pelleillä lääkityksen pois jättämisen kanssa; voit pian huomata erehtyneesi. Ihmeparanemisiin en näissä asioissa usko. Pentukoirakin voi toimia jonkinlaisena terapeuttina, muttei sekään pysty ihmeisiin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 23.01.2014 10:44

Pinja kirjoitti:Mulla ei ole enää mitään mielenterveysongelmia.

Taidat huijata itseäsi.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Pinja » 23.01.2014 13:48

En ole täysin terve, lääkkeen vähentämisestä on vaan tullut parempi olo.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kahvi » 23.01.2014 21:30

Pinja kirjoitti:En ole täysin terve, lääkkeen vähentämisestä on vaan tullut parempi olo.

Parempi olo on aina hyvä asia - toivotaan ettei tilanne muutu huonompaan suuntaan!
Kahvi

ViestiKirjoittaja Pinja » 23.01.2014 22:49

Sitten kun annos on laskettu alle 600 mg:aan pystyy sanomaan oikeamman kunnon, yli 600 mg on nimittäin psykoosin estävä annos.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 24.01.2014 00:34

Olen ilman lääkärin lupia vähennellyt lääkitystäni enkä ole kertonut mitään vähennyksistäni. Salaan vähennykseni myös äidiltäni, hän luulee minun vähentelevän hitaammin.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 24.01.2014 00:57

Pinja kirjoitti:Olen ilman lääkärin lupia vähennellyt lääkitystäni enkä ole kertonut mitään vähennyksistäni. Salaan vähennykseni myös äidiltäni, hän luulee minun vähentelevän hitaammin.

Kuulostaa huolestuttavalta. Miksi vaarannat terveytesi ja toimintakykysi nyt kun sinulla on koiranpentukin huolehdittavanasi?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 24.01.2014 01:13

Olen jatkuvasti väsynyt tässä lääkityksessä. Lääke on alkanut lihottaa, joten pakko päästä ja äkkiä eroon tästä.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kahvi » 24.01.2014 09:54

Pinja kirjoitti:Olen ilman lääkärin lupia vähennellyt lääkitystäni enkä ole kertonut mitään vähennyksistäni. Salaan vähennykseni myös äidiltäni, hän luulee minun vähentelevän hitaammin.

Olet vaarallisella tiellä ja tiedät sen itsekin.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 24.01.2014 11:19

Pinja kirjoitti:Olen jatkuvasti väsynyt tässä lääkityksessä. Lääke on alkanut lihottaa, joten pakko päästä ja äkkiä eroon tästä.

Psykoosia ei hoikkuudella hoideta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Rane » 24.01.2014 11:30

Pinja, onko se sinun lääkärisi sama kuin terapeuttisi?
Rane

ViestiKirjoittaja Pinja » 24.01.2014 16:36

Rane kirjoitti:Pinja, onko se sinun lääkärisi sama kuin terapeuttisi?

Ei ole, ja terapeuttini ei välitä lääkeasioistani millään tavalla.
Pinja

ViestiKirjoittaja Heluna » 24.01.2014 19:54

Eikö löytyisi joku muu, ei-lihottava lääke tilalle?

Mua muuten ketiapiini (käytän sekä depotia että nopeavaikutteista) ei ole lihottanut, Zyprexa sen sijaan kyllä teki sitä. Tai en tiedä, johtuiko lääkkeestä vai siitä, etten sitä syödessä harrastanut liikuntaa.
Heluna

ViestiKirjoittaja Trisse » 25.01.2014 01:14

Kahvi kirjoitti:

Olet vaarallisella tiellä ja tiedät sen itsekin.

pinja halunnee meidän estelevän itseään kun päätti kertoa asiasta täällä...
Trisse

ViestiKirjoittaja Joiku » 25.01.2014 04:58

Tai hän on ihka aito mielisairas, kuten monet teistä ja kuvittelee oikeasti olevan täysin terve.
Kuten minäkin kuvittelen, en sitä sano teille vaan.
Joiku

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.01.2014 09:07

Mielisairas tarkoittaa psykoosairautta sairastavaa henkilöä. Joten tuskin täällä kovin moni on mielisairas, vaikka ollaankin monin tavoin sekopäistä ja häiriöistä porukkaa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Heluna » 25.01.2014 09:40

Minullakin tulee aika ajoin halu vähentää tai jopa lopettaa lääkitys todistaakseni itselleni ja hoitaville henkilöille, ettei minulla mitään psykoosiriskiä ole. Ennen touhuilinkin tällaista, mutta nykyisin yritän pitää järjen äänestä kiinni, sillä on liian monesti nähty, mihin kuntoon menen ilman lääkkeitä. Miksi riskeerata edes jonkinlainen tasapaino. Sellainen, että pystyn pitämään arjen hallinnassa eikä ole helvetillisen tuskainen olo.
Heluna

ViestiKirjoittaja Pinja » 25.01.2014 19:31

En käyttäisi mielisairas nimitystä kenestäkään en edes skitsofreenikoista.
Pinja

Seuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet